پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 آذر 1391 - 20 December 2012




به گفته مقام معظم رهبری: دانشگاه دور از سیاست، دانشگاهی خالی از نشاط خواهد بود



رهبر معظم



من از سابق عقیده‏ام بر این بوده است که در دانشگاه باید روح سیاسی زنده باشد؛ این یک نشاطی به جوان می‏دهد. ما جوان بانشاط لازم داریم. دانشگاهی که از سیاست دور باشد و به کلی از سیاست برکنار باشد، این دانشگاه خالی از شور و نشاط خواهد بود؛ بعلاوه که محلی خواهد شد برای رشد میکروب های خطرناک فکری و رفتاری.

بنابراین خوب است و باید در دانشگاه سیاست باشد؛ منتها معنای سیاسی شدن دانشگاه یا حضور سیاست در دانشگاه را نباید اشتباه کرد. معنایش این نیست که دانشگاه بشود یک جائی برای اینکه جریان های سیاسی، گروه های سیاسی، عناصر سیاسی برای اغراض سیاسی بیایند از این استفاده کنند؛ این نباید باشد؛ این را باید مانع شد.

یعنی این دیگر یک چیزی است که باید مدیریت کرد، باید شماها اعمال قدرت کنید؛ نگذارید این‏طور بشود. اگر این بشود، دانشجو از دستتان رفته و یک سوءاستفاده‏کنی می‏آید کار خود را دنبال می‏کند.

مثال ها و تشبیه‏های زیادی می‏شود برای این موضوع کرد؛ دیگر آدم نمی‏خواهد آن را بیشتر توضیح دهد. مثلا بیایند بچه جوان انسان را وسیله‏ای قرار بدهند برای دزدی از خانه، ما هم بنشینیم همین‏طور تماشا کنیم؛ این که نمی‏شود. این هم برنامه‏ریزی می‏خواهد؛ بخصوص در دانشگاه تهران.

دانشگاه تهران همچنان که از لحاظ سابقه و قدمت و وزانت و افتخارات در مجموعه دانشگاهی کشور در قله قرار دارد، در این زمینه‏ها هم همین‏جور است. البته آن وقت ها چندان دانشگاهی نبود، تعداد دانشگاه‏های کشور خیلی محدود بود؛ خبری هم نبود توی دانشگاه‏ها.

بعضی از دانشکده‏های دانشگاه تهران بالخصوص محل حساسی بودند برای ابراز تمایلات سیاسی و کارهای سیاسی؛ تا امروز هم همین‏جور است. بنابراین مراقب باشید که این فضا وسیله‏ای نشود برای سوءاستفاده‏ دیگران، سوءاستفاده‏ی دشمنان.

حالا بعضی‏ها حساسند روی کلمه دشمن، که چرا شما می‏گویید دشمن؛ چرا هی تکرار می‏کنید دشمن. خوب، تکرار هم می‏کنیم و باز بعضی این‏جوری دچار غفلت می‏شوند، نمی‏فهمند که دشمن دارد با آن‏ها چه کار می‏کند؛ این همه هم می‏گوئیم و نمی‏شود! اگر نمی‏گفتیم، چه می‏شد!

شما ببینید از اول تا آخر قرآن، خدای متعال چقدر اسم شیطان و شیطان‏صفتها و ابلیس را آورده؛ چقدر اسم فرعون و نمرود و قارون و دشمنان پیغمبر در زمان بعثت آمده و چقدر این‏ها در قرآن تکرار شده. داستان ابلیس و شیطان در قرآن تکرار شده. می‏شد یک‏بار خدای متعال بگوید، برای اطلاع کافی بود. این برای این است که هیچ‏وقت نباید از کید دشمن غافل بود. امیر المؤمنین فرمود ˈو من نام لم ینم عنهˈ؛ اگر شما توی سنگر خوابتان برد، لازمه‏اش این نیست که دشمن شما هم که روبه‏رو نشسته، او هم توی سنگرش خوابش برده باشد؛ نه، ممکن است شما خوابت برده باشد، او بیدار باشد؛ آن وقت پدرتان درآمده است. نباید غفلت کرد و می‏بینید که غفلت می‏شود.




از بیانات رهبر انقلاب در دیدار وزیر علوم و استادان دانشگاه تهران‏






تگ ها دانشگاه دانشگاه خالی از سیاست سیاست

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی