پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 آذر 1391 - 20 December 2012


دانشگاه گیلان رتبه هشتم جهان از نظر میزان رشد نامیده شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های دنیا را 2 هزار و 48 نامید و گفت: دانشگاه گیلان از نظر میزان رشد در رتبه‌بندی جهانی دارای عنوان هشتم است.
به گزارش پارس به نقل از فارس، علیرضا صدر ممتاز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه با اشاره به اینکه چند نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در دنیا وجود دارد، اظهار کرد: در تمام این نظام‌های رتبه‌بندی عواملی مانند تعداد پژوهشگران، نیروی انسانی، مقالات، بودجه پژوهشی، هزینه‌های پژوهشی و ... در تعیین امتیاز و رتبه دانشگاه‌ها در سطح کشور و بین‌المللی موثر هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع رتبه‌بندی دانشگاه‌ها تنها نام 10 دانشگاه‌ نخست کشور اعلام می‌شود، ابراز کرد: عواملی از جمله زیرساخت‌های نهادی، آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و اجتماعی و همکاری‌های علمی و بین‌المللی از معیارهای شرکت دانشگاه‌ها در این رتبه‌بندی‌ها هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها توسط سایت SciMago اشاره کرد و گفت: طبق رتبه‌بندی این سایت مطرح، دانشگاه گیلان در بین دانشگاه‌های دولتی کشور دارای عنوان شانزدهم است.

وی رتبه دانشگاه گیلان در بین دانشگاه‌های کشور را بیست‌و پنجم دانست و متذکر شد: در این سیستم رتبه‌بندی کل واحدهای دانشگاه آزاد به صورت یک دانشگاه در نظر گرفته شده است.

صدر ممتاز رتبه دانشگاه گیلان در بین تمام دانشگاه‌های دنیا را 2 هزار و 48 عنوان کرد و گفت: دانشگاه گیلان از نظر میزان رشد در رتبه‌بندی جهانی دارای عنوان هشتم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، از رشد 27 درصدی تعداد مقالات تولید شده در این دانشگاه خبر داد و اذعان کرد: میزان چاپ مقالات دانشگاه گیلان در مجلات برتر دنیا هنوز کم است که نیازمند توجه بیشتر اساتید و مسئولان دانشگاه است.

صدر ممتاز، با تصریح بر اینکه دانشگاه گیلان از نظر منابع و بودجه با دانشگاه‌های بزرگ کشور قابل رقابت نیست، تصریح خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیار خوبی در این راستا انجام شده است.

وی، تعداد مقالات ارائه شده از این دانشگاه به همایش‌های مختلف را بیش از 940 مقاله برشمرد و اذعان کرد: باید با نگاهی همه جانبه به دنبال تولید مقالات کاربردی و مرتبط با صنعت باشیم.

*کاندیداتوری دانشگاه گیلان برای دریافت جوایز جهانی و بین‌المللی

این مسئول، از اضافه شدن 5 نشریه علمی‌پژوهشی به نشریات دانشگاه گیلان در یک سال اخیر خبر داد و یادآور شد: دانشگاه گیلان دارای سرمایه انسانی بسیار خوبی است و حتی برخی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه کاندیدای دریافت جوایز جهانی و بین‌المللی شده‌اند.

وی، میزان قرار دادهای دانشگاه گیلان با صنعت را بیش از یک میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: بودجه وزارت دفاع در بخش پژوهشی بالغ بر 600 میلیارد تومان است که دانشگاه گیلان باید سهم خود را از این میزان به دست آورد.

صدر ممتاز درباره جذب 64 پژوهان برای دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه گیلان، تصریح کرد: سال گذشته مجموع تعداد مقالات دانشگاه گیلان حدود یک‌هزار و 600 مقاله علمی بود.
به گفته وی، دانشگاه گیلان دارای 457 عضو هیئت علمی است که 367 نفر از این تعداد دارای عنوان استادیاری و بالاتر هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان تعداد کل دانشجویان این دانشگاه در سال گذشته را 14 هزار 957 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته دانشگاه گیلان دارای 4 هزار و 223 دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی بود.

وی نسبت هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه گیلان را یک به 23 دانست و متذکر شد: تاثیر سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش زمان‌بر است.
در پایان مراسم مذکور تعدادی از دانشجویان برتر دانشگاه گیلان با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شدند.






تگ ها دانشگاه گیلان رتبه هشتم جهان میزان رشد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی