پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 دی 1391 - 26 December 2012




تشریح شرایط ادامه تحصیل مربیان دانشگاه آزاد و  جزئیات شهریه تحصیلی

بخشنامه ادامه تحصیل اعضای هیات علمی با مرتبه مربی تمام وقت رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی دانشگاه آزاد ابلاغ شد.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، متن کامل این بخشنامه به شرح ذیل است:

به منظور ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای سطح علمی مربیان دانشگاه و اصلاح هرم هیات علمی، مربیان تمام وقت (رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی با حداقل یک سال سابقه کار رضایت بخش) می توانند با احراز شرایط علمی، عمومی و با رعایت مقررات این بخشنامه و کلیه ضوابط و مقررات ادامه تحصیل دهند.

شرایط علمی برای ادامه تحصیل

اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با مرتبه مربی که متقاضی استفاده از تسهیلات این بخشنامه جهت ادامه تحصیل در دوره های دکتری تخصصی هستند باید شرایط زیر را احراز کنند:

داشتن مدرک تحصیلی معتبر (غیر معادل) در مقطع کارشناسی ارشد که به تأیید مراجع ذیصلاح رسیده باشد.

احراز یکی از سه مورد استفاده از بورس 50 درصد، قبولی و دریافت پذیرش برای ادامه تحصیل در دوره های حضوری و غیرحضوری و یا مجازی در مقطع دکتری در یکی از واحدهای داخل کشور و غیر بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی (به غیر از واحد محل اشتغال)

استفاده از بورس تحصیل رایگان

قبولی و دریافت پذیرش برای ادامه تحصیل رایگان در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های دولتی داخل کشور

استفاده از بورس با هزینه شخصی

قبولی و دریافت پذیرش برای ادامه تحصیل غیر رایگان در دوره های حضوری، غیرحضوری و با مجازی در مقطع دکتری در یکی از دانشگاههای معتبر دولتی و غیردولتی داخل کشور (غیر از دانشگاه آزاد اسلامی) و واحدهای بین الملل این دانشگاه آزاد

مرتبط بودن مقاطع تحصیلی دکتری تخصصی با کارشناسی ارشد، ارائه مدرک معتبر زبان دوم، انگلیسی و یا زبان غیر فارسی متناسب با رشته تحصیلی و مورد تأیید دانشگاه تا زمان قبولی در امتحان جامع

شرایط عمومی

صلاحیتهای عمومی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با مرتبه مربی که متقاضی ادامه تحصیل هستند باید وفق مقررات و قوانین مربوط توسط هیات های اجرایی جذب استان ها تأیید شود.

عضویت قانونمند در هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با مرتبه مربی تمام وقت رسمی قطعی، رسمی آزمایشی و پیمانی با حداقل یک سال سابقه کار رضایت بخش.

مربیان در هر شرایط سنی می توانند از تسهیلات این بخشنامه استفاده کنند.

هزینه شهریه پرداختی در دانشگاه آزاد برای استفاده کنندگان از این بخشنامه همانند سایر دانشجویان خواهد بود.

برای متقاضیان استفاده از این بخشنامه محدودیتهای دریافت حق التدریس و داشتن مسئولیتهای علمی اجرایی در واحد محل اشتغال آنها در صورت عدم تأثیر منفی در تحصیل و مسوولیت لغو می شود.

تبصره: اعضای هیات علمی نیمه وقت و حق التدریس در دایره شمول این آئین نامه نیستند.

دریافت پذیرش و صدور مجوز

قبولی (پذیرش معتبر) دوره دکتری به عهده متقاضی است و ضوابط و نحوه پذیرش در موسسه مجری دوره دکتری بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه های جاری است و این بخشنامه در نحوه و ملاکهای علمی و آیین نامه های موجود پذیرش دانشجو دوره دکتری تغییری صورت نداده است.

متقاضیان واجد شرایط باید نسبت به دریافت پذیرش اقدام کرده و سپس تقاضای استفاده از تسهیلات این بخشنامه را به واحد دانشگاهی تسلیم کنند.

واحدها و مراکز آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی موظف هستند، پرونده متقاضیان را حداکثر تا پایان مهرماه هر سال تکمیل و جهت دریافت تائیدیه صلاحیتهای عمومی از طریق هیأت های اجرایی جذب استان ها اقدام کنند، سپس واحدها و مراکز آموزشی در صورت احراز شرایط، مراحل تکمیلی را انجام و مجوز شروع تحصیل را صادر خواهند کرد.

شهریه تحصیلی

متقاضیان دارای صلاحیتهای ذکر شده علمی و عمومی برای ادامه تحصیل در دوره های حضوری و غیرحضوری و یا مجازی در مقطع دکتری در یکی از واحدهای داخل کشور و غیر بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی (به غیر از واحد محل اشتغال) از بورس 50 درصد بهره مند می شوند و در همه امور مشمول قوانین و مقررات و ضوابط دانشجویان بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

متقاضیان دارای صلاحیتهای ذکر شده علمی و عمومی برای ادامه تحصیل رایگان در مقطع دکتری در یکی از دانشگاههای دولتی داخل کشور، از بورس رایگان (بدون پرداخت شهریه) بهره مند می شوند و در همه امور مشمولین قوانین و مقررات و ضوابط دانشجویان بورسیه ( 50 درصد) دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

پرداخت کل شهریه ثابت و متغیر و دیگر هزینه های متقاضیان دارای صلاحیتهای ذکر شده علمی و عمومی برای ادامه تحصیل غیر رایگان در دوره های حضوری، غیرحضوری و یا مجازی در یک مقطع تحصیلی بالاتر دانشگاهی در یکی از دانشگاههای معتبر دولتی و غیردولتی داخل کشور (غیر از دانشگاه آزاد اسلامی) و واحدهای بین الملل این دانشگاه آزاد به عهده خود متقاضیان است و در دوران تحصیل در همه امور مشمول قوانین و مقررات و ضوابط دانشجویان بورسیه رایگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تعدادی از مربیهای (بورسیه 50 درصد) دارای صلاحیتهای ذکر شده علمی و عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، برابر قوانین و شرایطی که اعلام کرده است، پرداخت 50 درصد شهریه دوره دکتری آن ها را به عنوان کمک شهریه تحصیلی تقبل می کند.

در صورتیکه دانشجوی دکتری در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کند پرداخت 50 درصد مابقی شهریه تحصیلی را نیز واحد محل اشتغال مربی دانشگاه آزاد اسلامی تقبل خواهد کرد.

اگر به هر دلیلی در طول دوره تحصیلی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سهم 50 درصد شهریه را پرداخت نکنند، مسئولیت پرداخت آن بر عهده خود مربی است و به هر صورت در دوران تحصیل در همه امور مشمول قوانین و مقررات و ضوابط دانشجویان بورسیه (50 درصد) دانشگاه آزاد اسلامی است.

اعلام اولویتها

اولویت اول: مربیان رسمی قطعی، اولویت دوم: مربیان رسمی آزمایشی، اولویت سوم: مربیان پیمانی با حداقل یکسال سابقه کار رضایت بخش.

همه اعضای هیات علمی عضو بسیج اساتید دانشگاههای دولتی با مرتبه مربی تمام وقت رسمی قطعی و رسمی آزمایشی و پیمانی با حداقل دو سال سابقه کار رضایت بخش، می توانند به شرط احراز صلاحیتهای علمی و عمومی لازم و سپس انتقال به دانشگاه آزاد اسلامی (با رعایت مقررات و ضوابط مربوط) از مزایای این بخشنامه استفاده کنند.

مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه در تمام استانها به عهده روسای واحدها و مراکز آموزشی و نظارت در سازمان مرکزی به عهده معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی است.





تگ ها دانشگاه دانشگاه آزاد مربیان دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی