پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 دی 1391 - 13 January 2013



ضرورت تفکیک جنسیتی دانشگاه آزاد رشت  و  حمایت مسئولین از این طرح



پرتال دانشگاهی به نقل از  طیبه بزرگی با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: بانوان در دوران انقلاب اسلامی و پس از پیروزی شکوهمند آن نیز در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشتند.


وی با بیان اینکه وظیفه نخست بانوان حفظ بنیان خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان است، افزود: از دیدگاه اسلام و امام خمینی(ره) بانوان نباید در خانه‌ها محصور باشند بلکه با کسب مدارج علمی و رعایت عفاف و حجاب می‌توانند در اجتماع حضوری فعال داشته باشند.



*تفکیک جنسیتی ضرورت دانشگاه آزاد رشت  و  حمایت مسئولین از این طرح


این مسئول به طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در دانشگاه موجب ایجاد محیطی امن برای تحصیل دختران در جامعه می‌شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این طرح، خواستار حمایت دیگر سازمان‌های مربوطه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد و خاطرنشان کرد: دختران امروز ما مادران آینده هستند که باید با فراگیری آموزش‌های لازم نسل آینده را به خوبی تربیت کنند.

بزرگی یادآور شد: در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی دختران پس از تشکیل خانواده و فرزندداری انتخاب شغل مناسب را بر می‌گزینند.


*فعالیت ۲۲۳ بانوی مدیر در گیلان

وی با اشاره به فعالیت تعداد ۲۲۳ نفر از بانوان مدیر در رده‌های مختلف اداری گیلان، اذعان کرد: معرفی بانوان مستعد به اداره‌ها و دستگاه‌ها یکی از وظایف اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، برخی از برنامه‌های این دفتر را برشمرد و تصریح کرد: امسال بیش از ۴۰۰ برنامه ویژه بانوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اجرا می‌شود که تنها برگزاری تعداد ۸۰ همایش در حوزه بانوان در این ایام از جمله برنامه‌های این دفتر است.

وی با اشاره به سپری شدن بیش از ۱.۵ سال از تشکیل انجمن طراحان لباس‌های اسلامی در گیلان اذعان کرد: در ایام دهه فجر نمایشگاه لباس‌های اسلامی بانوان ویژه اداره‌ها و دانشگاه‌ها نیز افتتاح می‌شود.


*برپایی کارگاه آموزشی تحکیم خانواده در گیلان

بزرگی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی در گیلان خبر داد و گفت: برگزاری ۱۱۴ مسابقه ورزشی ویژه بانوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان نیز از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

وی برپایی ۲۶ نمایشگاه مختلف با موضوع حجاب و عفاف، اهدای جهیزیه به ۳۰۰ نوعروس گیلانی با همکاری کمیته امداد امام (ره)، افتتاح ۳۴ مسکن ویژه زنان سرپرست خانوار و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی دفتر امور بانوان استانداری گیلان در ایام دهه فجر ذکر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد تسهیلات ویژه برای آموزش زنان شاغل سرپرست خانوار در قالب کلاس‌های ضمن خدمت به منظور توانمند سازی آنها نیز جزو برنامه‌های دفتر مذکور است.

وی درباره نقش زنان گیلانی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی، گفت: زنان گیلانی همواره در شالیزارها دوشادوش و همپای مردان تلاش کرده و نقش مهمی را در اقتصاد کشور رقم زده‌اند.

بزرگی از دختران جوان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان، خواست تا پس از دوره فارغ‌التحصیلی به سرعت به دنبال کار و پشت میزنشینی نباشند و پس از تشکیل زندگی و انجام وظایف اصلی کار در جامعه را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: از سال ۸۷ تاکنون بالغ بر ۴۷ هزار نفر از بانوان خانه‌دار در طرح رحمت شرکت کرده‌اند و از آموزش‌های لازم پیرامون تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزندان و آشنایی با دیگر مباحث زندگی بهره‌مند شده‌اند.






تگ ها دانشگاه دانشگاه رشت حمایت مسئولین از طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه دانشگاه آزاد رشت

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی