پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 اردیبهشت 1392 - 01 May 2013



دانشگاهها در ایام انتخابات نباید تعطیل کنند و حل مشکل دانشکده مدیریت شریف تا پایان هفته

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به روسای دانشگاههای کشور تاکید کرد: هیچ دانشگاهی چه قبل از 20 خرداد و چه بعد از 2 تیرماه حق ندارد تعطیل کند دانشگاه باز است و فعالیت های انتخاباتی هم باید به صورت فعال برگزار شود.
پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، کامران دانشجو امروز در میان روسای دانشگاهها با اشاره به تلاقی امتحانات و انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ دانشگاهی حق ندارد خوابگاهها را تعطیل کند و فعالیت های معمول در دانشگاهها باید ادامه یابد.

وزیر علوم همچنین در خصوص ذکر عنوان پردیس یا خودگردان در مدارک دانشجویان گفت: در مدارک دانش آموختگان و نوبت دومی هایی که در پردیس های خودگردان تحصیل کرده اند هیچ گونه عنوان پردیس یا خودگردان نباید عنوان شود و دانشجویان از این بابت نگران نباشند.

دانشجو افزود: دانشگاهها نیز باید مطابق با آیین نامه تسهیلات اعلام شده به دانشجویان این پردیس ها را پرداخت کنند.

وی در ادامه در خصوص اتفاقات چند روز گذشته درباره دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: بحث MBA با دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف کاملا مجزاست. در زمینه رفع مشکلات این دانشکده بر اساس پیگیری هایی که از دفتر گسترش و دانشگاه صنعتی شریف داشتم این موضوع در حال پیگیری است و به زودی مشکل به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف تا پایان هفته حل خواهد شد.

وزیر علوم خطاب به دانشجویان این دانشکده تاکید کرد: دانشجویان نگران این موضوع نباشند و پیگیری رئیس دانشگاه به جمع بندی خوبی خواهد رسید.

وی با اشاره به برخی توطئه های دشمن گفت: توطئه های دشمن و دنباله های آن در داخل که از گفتن داشتن دنباله در داخل ابایی ندارند در راستای هم هستند. نظام سلطه ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران را نمی تواند قبول کند چون ماهیت نظام جمهوری اسلامی با سلطه مغایرت دارد.

دانشجو ادامه داد: دشمن خود را در زمان های متفاوت به گونه های مختلف از جمله ترور و زندانی کردن استادان و دانشمندانمان نشان می دهد و در زمان انتخابات نیز با ابتکارات جدید به سراغ ما می آید.

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی در دانشگاه حق ندارد نسبت به کاندیداها طرفی را بگیرد، گفت: هیچ کدام از مسئولان دانشگاهی حق ندارند از کاندیدایی خاصی حمایت کنند اما نسبت به نظام مسئولیت داریم که حمایت خودمان را اعلام کنیم و شما روسای دانشگاهها اجازه ندهید که دشمن، نظام را با بهانه های واهی مخدوش کند.

به گزارش مهر، کامران دانشجو با انتقاد از انتشار اخباری مبنی بر انتقاد در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم تا پیش از برگزاری انتخابات، گفت: اکثر مسئولان دانشگاهها برای هماهنگی در برگزاری امتحانات پایان ترم به تشریک مساعی رسیده اند اما برخی دانشگاهها مثل دانشگاههای جنوب کشور امکان برگزاری امتحانات را بعد از انتخابات به علت شرایط آب و هوایی ندارند و مجبورند مثلا تا 15 خرداد امتحانات را به پایان برسانند.

جالب است که BBC و VOA طرفدار علم در ایران شده اند!

وی به رسانه هایی از جملهBBC و VOA که تغییر تاریخ امتحانات را در ایران بهانه ای برای انتقاد از وزارت علوم قرار داده اند، اشاره کرد و گفت: برای من جالب است که BBC و VOA طرفدار علم در ایران شده اند. کمی عقل و درایت هم لازم است، آنهایی که مبارزه با پیشرفت علم را در برنامه دارند، مدتی است دفاع از کیفیت و علم آموزی دانشجویان را به علت برگزاری امتحانات پایان ترم تا پیش از انتخابات در پیش گرفته اند.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر کاندیدا شدنش را در انتخابات ریاست جمهوری تکذیب کرد.

حاشیه های نامه رئیس جمهور به وزیر علوم

وی بار دیگر به حاشیه های انتشار نامه رئیس جمهور در خصوص برکناری روسای دانشگاههای تهران و تربیت مدرس اشاره کرد و گفت: برخی از رسانه های بیگانه اعلام کرده اند که رئیس جمهور و من برای انتشار این نامه همکاری کرده ایم در حالیکه این سخنان تنها برگرفته از یک ذهن منفی گرا است و حداقل باید به خاطر این حرف هایشان عذرخواهی می کردند.

دشمن از ترور فیزیکی تا شخصیتی در حق وزارت علوم انجام داد

این مقام مسئول بار دیگر به توطئه های دشمن و جوسازی های رسانه های بیگانه و دنباله های آن در داخل اشاره کرد و گفت: طی این 4 سال دشمن هر کاری که خواست از ترور فیزیکی تا ترور شخصیتی در حق وزارت علوم انجام داد.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بودجه دانشگاهها گفت: عادت ندارم درباره بودجه گلایه ها را رسانه ای کنم اگر مسائل بودجه مان را به مردم بگوییم آنان چه مشکلاتی از ما حل می کنند.

دانشجو در ادامه سخنان خود بار دیگر به موضوع امتحانات اشاره کرد و با تحلیل بخشنامه برگزاری امتحانات در پایان نیم سال دوم جاری اظهار داشت: برخی اعلام کرده اند که دانشگاهها قرار است تعطیل شود کدام تعطیلی؟ در کجای این بخشنامه آمده که دانشگاه باید تعطیل شود؟ حتی اگر امتحانات را به بعد از دوم تیرماه موکول می کردیم باز هم عده ای دیگر انتقاد می کردند این در حالی است که اگر دانشگاهی از اول بهمن کلاس ها را به موقع شروع کرده باشد پس برای برگزاری امتحانات تا 20 خرداد مشکلی ندارد اما اگر دانشگاهی کلاس های خود را از نیمه بهمن آغاز کرده می تواند امتحاناتش را بعد از 2 تیرماه برگزار کند.

وی ادامه داد: مجموعه دانشگاهها می توانند در جریان انتخابات نیز امتحان برگزار کنند و هیچ واهمه ای از این موضوع نداریم.

تگ ها دانشگاه ها اخبار دانشگاه تعطیلی دانشگاه ها در انتخابات

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی