پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 اردیبهشت 1392 - 14 May 2013


عدم بازگرداندن یارانه غذا به صندوق رفاه و عدم افزایش بودجه عمرانی دانشگاه ها

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: کمیسیون آموزش در نظر ندارد یارانه غذا را که دولت از صندوق رفاه حذف کرده بار دیگر به این صندوق بازگرداند.

پرتال دانشگاهی به نقل از رضا صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت بودجه دانشگاهها، کاهشها و افزایشهای اعمال شده تا پیش از تصویب نهایی در مجلس، اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس رقم مناسبی برای افزایش بودجه دانشگاهها پیشنهاد داده، از سوی دیگر مجلس نیز مبلغ 500 میلیون دلار برای طرحهای کلان تحقیقاتی تصویب کرد که 400 میلیون دلار برای طرحهای کلان علمی است.

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش تلاش داشت بتواند مصوبه ای از مجلس برای شرکت های دانش بنیان دریافت کند اما به علت مغایرت قانونی که هیأت رئیسه به آن وارد کرد، اجازه نداد از صندوق توسعه ملی برای شرکت های دانش بنیان کمکی در نظر گرفته شود.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس علت این مغایرت قانونی را خصوصی دانستن شرکتهای دانش بنیان اعلام کرد و گفت: صندوق توسعه ملی نمی تواند به علت خصوصی بودن شرکت های دانش بنیان رقمی در اختیارشان قرار دهد.

صابری همچنین در خصوص بودجه های عمرانی و فرهنگی دانشگاهها، با بیان اینکه بودجه فرهنگی در میان بودجه جاری دانشگاهها گنجانده شد، درباره بودجه عمرانی، اظهار داشت: با توجه به بودجه ای که پیش از این دولت پیشنهاد کرده بود نتوانستیم افزایشی اعمال کنیم.

وی همچنین درباره بازگرداندن یارانه غذای دانشگاهها که تا سال گذشته در ردیف بودجه ای صندوق رفاه قرار داشت و امسال این رقم در اختیار دانشگاهها قرار گرفت، تاکید کرد: کمیسیون آموزش سعی دارد از منابع دیگری بودجه مناسبی برای صندوق رفاه در نظر گیرد و نظر کمیسیون این نبود که یارانه غذا به بودجه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بازگردانده شود به این دلیل که حذف یارانه مذکور از ردیف بودجه دانشگاهها منجر به کاهش بودجه کلی می شد.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، برخی دانشگاههای خاص مثل فنی و حرفه ای و فرهنگیان به علت نقشی که در توسعه اشتغالزایی و آموزش و پرورش دارند، حمایت مالی بیشتری از سوی مجلس دریافت خواهند کرد.

صابری با اشاره به جمع بندی کلی بودجه دانشگاهها تا پیش از تصویب نهایی در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: با تلاشهای صورت گرفته از سوی کمیسون آموزش می توان این امید را داشت که دانشگاهها حداقل همانند سال گذشته بتوانند امورات خود را سپری کنند و افزایشی که مد نظر دانشگاههاست اتفاق نمی افتد.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دانشگاهها همانند سایر دستگاههای کشور نگاه شده و شاید نسبت به برخی از دستگاههای دیگر که افزایشی اعمال شده این امر شامل دانشگاهها نمی شود؛ اما سعی می کنیم از سایر منابع برای کمک به دانشگاهها بهره ببریم.

در حالی که مجلس در نظر ندارد یارانه غذای دانشگاهها به ردیف بودجه صندوف رفاه برگردد نظر روسای دانشگاهها این است که این بودجه بار دیگر به صندوق رفاه بازگردد چون عملاً هیچ افزایش بودجه ای برای دانشگاهها به همراه نخواهد داشت و از سوی دیگر صندوق رفاه بهتر می تواند این مبلغ را مدیریت کند.

وزیر علوم نیز در خصوص وضعیت فعلی بودجه دانشگاهها بارها تاکید کرده که رسانه ای کردن این موضوع نمی تواند کمکی به تغییر وضعیت دانشگاهها کند و این موضوع را از طریق هیأت دولت پیگیری می کند.

تگ ها دانشگاه افزایش بودجه دانشگاه ها صندوق رفاه دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی