پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 تیر 1392 - 04 July 2013


سند اسلامی شدن دانشگاه ها درحال نهایی شدن است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ایران رتبه پانزدهم تولید علم را در دنیا به خود اختصاص داده است که از این میزان تولید علم ایران از 8 دهم درصد سال 88 به 2.2 دهم درصد در سال 92 رسیده است.

 پرتال دانشگاهی به نقل از کامران دانشجو در نشست خبری یازدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی و ششمین جشنواره فرهنگ ملل که در دانشکده‌ علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد با بیان اینکه تولیدات علمی ایران در جهان به 2.2 دهم درصد رسیده است، اظهار کرد: در 30 سال گذشته 175 هزار مقاله علمی(ISI) به ثبت رسیده است که حدود 103 هزار مقاله مربوط به چهار سال اخیر است.

وی افزود: ایجاد 40 قطب علمی در دانشگاه‌ها، 41 مرکز رشد و احداث بیش از 2000 واحد فناوری در پارک‌های علم و فناوری کشور از دیگر دستاوردهای وزارت علوم،‌ تحقیقات وفناوری در دولت دهم است.

دانشجو با اشاره به اینکه اسلامی شدن دانشگاه‌ها از اساسی‌ترین اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است خاطر نشان کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر حداد عادل در حال نهایی شدن است که از سال 88 تاکنون 25 دانشگاه دولتی و غیر انتفاعی تفکیک جنسیتی شده‌اند.

وزیر علوم در ادامه گفت: در دولت دهم 1.5 میلیون متر مربع به فضاهای آموزشی دولتی افزوده شده است و نیز بورس داخلی دانشجویان را افزایش و بورس خارجی را کاهش داده‌ایم.

دانشجو با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم برای جذب بیشتر دانشجویان غیر ایرانی خاطر نشان کرد: در حال برنامه‌ریزی و راهکارهایی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی هستیم.

وی از واگذاری 100 واحد مسکن مهر به دانشجویان متقاضی خبر داد و گفت: در فازهای بعدی مسکن مهر حدود 2000 واحد مسکن به دانشجویان متقاضی واگذار می‌شود.

 

حضور من در کابینه آینده را از رییس جمهور منتخب بپرسید

دانشجو درباره حضور در کابینه آینده رییس جمهور منتخب گفت: حضور من در کابینه آینده را از حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی که رییس جمهور منتخب مردم است بپرسید.
وی با اشاره به اینکه دولت آینده دولت اعتدال و امید است خاطر نشان کرد: رییس جمهور منتخب مردم در این راستا تعیین می‌کند که چه کسی در کابینه‌اش حضور خواهد داشت.
وزیر علوم در پایان گفت: در سایه دولت اعتدال و امید در آینده ایرانی سرافراز و با نشاط خواهیم داشت.

آمریکا از پیشرفت علمی ایران و سایر کشورها ناراحت است

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: آمریکا از پیشرفت علمی ایران و سایر کشورها ناراحت است زیرا آنان علم را ابزاری برای سلطه بر انسان‌ها می‌دانند.

کامران دانشجو در یازدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی و ششمین جشنواره فرهنگ ملل که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، با بیان اینکه در دین اسلام علم از جنس نور است، اظهار کرد: بزرگی انسان به شرافت اوست و داشتن یا نداشتن قدرت یا ثروت انسان را بزرگ نمی‌کند.

وی افزود: انسانهای بزرگ از خود توقع دارند در حالی که افراد کوچک از دیگران توقع دارند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه افراد بزرگ سعی دارند بیش‌تر مفید باشند، خاطرنشان کرد: انسان بزرگ انسانی است که بیشتر از خودش توقع دارد و می‌کوشد برای دیگران مفید باشد در حالی که انسان‌های کوچک از دیگران توقع دارد تا برای او مفید باشند.

وی خطاب به دانشجویان فارغ‌التحصیل غیرایرانی گفت: برای مردم کشورتان و نیز جهان مفید باشید و به همه انسان‌ها که از هر نژاد و زبانی هستند احترام بگذارید و در مقابل همه‌ انسان‌ها سر تواضع فرود آورید.

دانشجو در ادامه گفت: علمتان را در مسیر عالی بشریت استفاده کنید زیرا کشورهایی چون آمریکا از پیشرفت علمی ایران و سایر کشورها ناراحتند و علم را را ابزاری برای سلطه بر انسان‌ها می‌دانند.

دکتر دانشجو ضمن اشاره به فرموده‌ امام خمینی(ره) در سال 65 گفت: امام خمینی در سال 65 آرزو داشتند که دیگر دانشجویان جهان به ایران بیایند و در ایران تحصیل کنند و این به حقیقت پیوست.

وی افزود: علم مرز نمی‌شناسد و برای تعالی بشریت است که در این راستا محدود کردن علم معنا پیدا نمی‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با آرزوی موفقیت برای فارغ‌التحصیلان غیرایرانی خاطرنشان کرد: ما شما را دوست داریم و در قلب ما هستید و در هر کجای دنیا باشید برای شما دعای خیر داریم.

تگ ها سند دانشگاهی اسلامی شدن دانشگاهها سند اسلامی شدن دانشگاه ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی