پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 تیر 1392 - 06 July 2013


عدم تأسیس رشته‌های همنام در واحدهای همجوار دانشگاه آزاد و ارتقای اساتید نیازمند امتیاز فرهنگی


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی عدم تأسیس رشته های همنام را در واحدهای همجوار یکی از معیارهای ارتقای دانشگاه آزاد از نظر کیفی دانست.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، حسین بلندی در همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد گفت: تربیت نیروی متخصص و کارآمد در هر کشوری شرط  لازم و اساسی برای رسیدن آن کشور به شکوفایی اقتصادی محسوب می شود، در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا این گونه نیست که آنها از منابع طبیعی بالایی برخوردار باشند بلکه آنها در حوزه نیروی انسانی سرمایه گذاری کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت نحوه آموزش نیروی انسانی ادامه داد: زمانی می توانیم خروجی هر دانشگاه را مطلوب بدانیم که افراد آموزش دیده دارای دو ویژگی خدا باوری و خود باوری باشند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: برای این که افرادی با چنین ویژگی هایی تربیت کنیم لازم است تا برنامه درسی مناسب داشته باشیم.

بلندی همچنین به دیگر ویژگی های آموزش کارآمد اشاره کرد و افزود: به روز رسانی مطالب درسی، استفاده از اساتید خود باور خداباور، ایجاد مکانیزم هایی برای ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت و در نهایت حرکت براساس استانداردهای تعریف شده از جمله مواردی است که می تواند در تربیت نیروی کارامد موثر باشد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد در ادامه به بحث اشتغال اشاره کرد و گفت: همه ما موظفیم در جهت تحقق حماسه اقتصادی رئیس جمهور منتخب را یاری دهیم، این فرمان مقام معظم رهبری است و دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این میان نقش مهمی را ایفا کند.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از  یک میلیون و 500 هزار دانشجو، نقش مهمی را در تربیت نیروی انسانی عهده دار است، گفت: یکی از معضلات کشور موضوع اشتغال است، اگر امروز ما برای هر شغل 50 میلیون تومان می بایست هزینه کنیم و بخواهیم 3 میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم رقم بالایی می شود و درعمل غیر ممکن به نظر می رسد، در حالی که تحقق اهداف یک آموزش موفق می تواند بخش اعظمی از این هزینه ها را مرتفع نماید.

وی در ادامه گفته های خود به مرور دستاوردهای حوزه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: طرح جامع آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی کلیدی ترین بحث در دانشگاه آزاد اسلامی است بنابراین توسعه کمی ما باید هدفمند بوده و در قالب طرح جامع آموزشی انجام شود.

بلندی با بیان این که طرح جامع آموزشی در دو فاز ساماندهی و برنامه ریزی تدوین شده است، افزود: در این راستا ما معتقدیم که می توان کیفیت را با عدم اجرای رشته های هم نام در واحدهای همجوار ارتقا دهیم، این موضوع به معنای ساماندهی آموزشی است.

وی همچنین تاکید کرد: استان هایی که طرح جامع آموزشی خود را ارائه نکرده اند باید در اسرع وقت نسبت به ارسال آن اقدام کنند.

بلندی همچنین در مورد دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته، گفت: برای 1585 رشته محل غیر قانونی موفق به اخذ مجوز مشروط تا سال 93شده ایم، همچنین در همین مدت بیش از 1800رشته محل در شورای گسترش دانشگاه تصویب و به وزارت علوم فرستاده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به بحث هیات علمی اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم برای اجرای یک دوره باید ضوابط و مقررات آموزش عالی  رعایت شود، یعنی برای مثال جهت برگزاری یک دوره ارشد باید یکسری پارامترها مانند تعداد هیات علمی با شاخصه هایش را رعایت کنیم، اما موضوع نوع حکم اعضای هیات علمی، موضوعی درون دانشگاهی است.

وی همچنین افزود:  دانشگاه آزاد اسلامی  که از بودجه  دولتی استفاده نمی کند می توانند ساختار هیات علمی متفاوتی داشته باشد.

بلندی با بیان این که طرح جامع آموزشی چندین استان تصویب شده است، افزود: تا اول مهرماه با حضور اعضای هیات امنا از 31 طرح جامع آموزشی رونمایی خواهیم کرد.

وی به رونمایی از  نرم افزار جامع آموزشی اشاره کرد و پیرامون قابلیت های این نرم افزار گفت:  تمامی اطلاعات واحدها و مشخصات آنها در این نرم افزار قرار دارد، به زودی این نرم افزار به یک برنامه هوشمند تبدیل می شود.

بلندی با اعلام این که به زودی دفتر گسترش در معاونت آموزش تاسیس می شود، افزود: براساس بررسی ها تعداد 27 هزار و 552 نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند که از این تعداد 1902 نفر آن به صورت نیمه وقت هستند.

وی با بیان اینکه  بیش از 50 هزار نفر به عنوان حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کارهستند، افزود: متاسفانه تعداد اعضای هیات علمی حق التدریس  در آمارها لحاظ نمی شود به همین سبب هنگام اخذ مجوز برای رشته ها این گونه تصور می شود که تعداد اعضای هیات علمی کافی وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر شرایط خوب و مناسبی برای توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: میانگین سرانه فضا نسبت به دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی 5/12 متر مربع است، در حالی که در برخی از دانشگاه های کشور این گونه نیست.

بلندی پرداختن به تدوین و تصویب برنامه های درسی جدید را یکی از مسائل مهم در حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

وی با بیان این که با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی دفتر امور استخدام  دانشگاه آزاد اسلامی به مرکز امور جذب هیات علمی  تبدیل شده است، افزود: بالغ بر 3 هزار و 442 پرونده از خرداد 91 تا کنون در شورای جذب و بورس دانشگاه بررسی کردیم، که با تعداد  1798 مورد آن نیز موافقت شده است.

بلندی به تسهیل فرایند ارتقا مربی به استادیاری اشاره کرد و گفت: افرادی که بورس دانشگاه آزاد اسلامی هستند به شرط داشتن تاییدیه لازم ظرف مدت 72 ساعت حکم ارتقا آنان صادر می شود.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: مدرسان حق التدریس باید صلاحیت عمومی داشته باشند، سیستم کدگذاری به زودی برای آنها راه اندازی می شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: نکته بعدی این است که هر فردی که می خواهد ارتقا پیدا کند نیازمند امتیاز فرهنگی است.

تگ ها تاسیس دانشگاه تاسیس رشته های جدید تاسیس رشته های همجوار رشته های همجوار دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی