پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 تیر 1392 - 09 July 2013


تأسیس دانشگاه علمی کاربردی اصناف


رئیس جامعه اصناف و بازاریان کردستان با اشاره به نبود مراکز تخصصی آموزش اصناف، خواستار تأسیس دانشگاه علمی‌ کاربردی ویژه اصناف شد.

پرتال دانشگاهی به نقل از رضا حمیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با یادآوری نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این شعار آمیزه‌ای از شور و شعور معنوی و برای مردم و مسئولان تکلیف‌آور است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه اصناف همواره در میادین مختلف، همراه انقلاب بوده‌اند خاطرنشان کرد: این قشر وظیفه خود در تحقق حماسه سیاسی را با حضور در انتخابات به بهترین شکل انجام داده‌اند و در بعد اقتصادی نیز توان و تلاش خود را در تقابل با تحریم‌ها انجام می‌دهند.

رئیس جامعه اصناف و بازاریان کردستان تصریح کرد: تلاش اصناف برای رونق‌بخشی به فضای کسب و کار و مقابله با تحریم‌ها بی‌نظیر بوده و بازار رسالت خود را در این خصوص به خوبی ایفا کرده است.

حمیدی‌فر با تأکید بر اینکه مجموع این اقدامات موجبات ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف پلید خود شده است اظهار کرد: در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بازاریان دوشادوش سایر ارکان نظام همواره با رعایت حدود صنفی در راستای حفظ آرامش در بازار کوشیدند.

وی در ادامه گفت و گوی خود با بیان اینکه در استان کردستان 11 مجمع امور صنفی و 11 اتحادیه و 59 هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند به تشریح وظایف آنها پرداخت.

رئیس جامعه اصناف و بازاریان کردستان، اتحادیه‌ها را مهم‌ترین تشکل صنفی و واسط بین دولت و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: تمامی مصوبات دولت از طریق اتحادیه‌ها به واحدهای صنفی ابلاغ می‌شود.

حمیدی‌فر افزود: مشکلات واحدها نیز به همین شکل و از طریق اتحادیه‌ها به دولت منعکس می‌شود.

وی برخی وظایف اتحادیه‌ها را در زمینه تعیین میزان مالیات پرداختی توسط هر واحد صنفی، حذف واسطه‌ها، آموزش و جلوگیری از افزایش واحدهای بدون جواز کسب عنوان کرد.

رئیس جامعه اصناف و بازاریان کردستان در ارتباط با مجامع امور صنفی، این مجامع را متشکل از رؤسای اتحادیه‌ها عنوان و خاطر نشان کرد: نقش مجامع در گسترش فعالیت اتحادیه‌ها و ممانعت از تداخل صنفی اثرگذار است.

حمیدی‌فر افزود: مجامع امور صنفی در خروج واحدهای صنفی از مناطق مسکونی و برگزاری نمایشگاه در ایام مختلف، حضوری پررنگ و همیشگی دارند.

وی 60 درصد از فعالیت‌های بخش خدمات را در استان متعلق به اصناف اعلام و تصریح کرد: اصناف کردستان در زمینه تولید خدمات و خدمات فنی نقش مهمی در اقتصاد دارند.

رئیس جامعه اصناف و بازاریان کردستان با اشاره به سهم اصناف در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در جامعه از فعالیت 116 هزار نفر در بخش اصناف استان کردستان خبر داد.

حمیدی‌فر، برخی از دلایلی که موجب تنظیم بازار استان به شکل مؤثر شده است را شناخت عوامل بی‌نظمی‌های گذشته، تقویت نهاده‌های اقتصادی، بها دادن به بخش خصوصی، تولید و ارائه محصولات متناسب با بازار و ایجاد فضا برای جذب سرمایه برشمرد.

وی همچنین از ممانعت حضور نهادهای موازی کنترل و نظارت بر بازار، رصد دقیق قیمت و موجودی کالاهای اساسی، آموزش و ترویج فرهنگ صحیح مصرف، برخورد منطقی با عوامل محیطی، افزایش بهره‌وری در سطوح مختلف و پرهیز از عوامل تنش‌زا  به عنوان دیگر مواردی ذکر کرد که در این زمنیه باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جامعه اصناف و بازاریان کردستان با اذعان به قابلیت فراوان اصناف در حوزه انسانی خاطرنشان کرد: امکان استفاده از این ظرفیت‌ها به دلایل گوناگون وجود نداشته است.

به گفته وی، متناسب نبودن ساختار نیروی انسانی مشاغل با تحولات، محدودیت نیروی انسانی تحصیلکرده، پائین بودن درجه ریسک‌پذیری صاحبان واحدها، ناکارآمدی سیستم بانکی در حمایت از اصناف، بالا بودن نرخ بهره بانکی و ضعف حمایت‌های بیمه‌ای از واحدهای صنفی مهم‌ترین عوامل عدم استفاده از ظرفیت‌های نهفته در جامعه اصناف استان است.

رئیس جامعه اصناف و بازاریان کردستان در پایان با اشاره به نبود مراکز تخصصی آموزش اصناف، خواستار تأسیس دانشگاه علمی‌ کاربردی ویژه اصناف شد.

تگ ها تأسیس دانشگاه علمی کاربردی اصناف اخبار دانشگاهی تاسیس دانشگاه خبار روزانه دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی