پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 تیر 1392 - 15 July 2013


اجرای 42 طرح کلان ملی در دانشگاه‌ها

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر 42 طرح کلان ملی در دانشگاه‌های سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  فارس از اصفهان محمدمهدی نژادنوری شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 6 طرح سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته با پیشرفت‌های علمی که در منطقه داشته،‌ توانسته‌ایم دو سال به صورت ممتد رتبه دوم علمی را به خود اختصاص دهیم و در دنیا مقام 15 را داشته باشیم.

وی با بیان این پیشرفت‌ها در زمینه علم و فناوری، تصریح کرد: باید با استفاده از این استعدادها محصولاتی را تولید کنیم که هم برای مردم کشور مفید باشد و از این چرخه نوآوری که به تعبیری تبدیل علم به ثروت است، استفاده شود.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در حال حاضر با وجود 4 و نیم میلیون دانشجو در کشور که در دو سال آینده نیاز به بازار کار دارند، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کمک‌رسان‌ها و جایگاه‌های خوبی در زمینه ایجاد فضاهای کارآفرینی هستند.

وی ادامه داد: پیوند پارک‌های علم و فناوری و به کارگیری دانش علمی به نوعی اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور رقم می‌زند که به دنبال آن اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌شود.

نوری‌نژاد با اشاره به اینکه شهرک‌های علمی و تحقیقاتی از سال 81 در کشور با رویکرد تبدیل به پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است، افزود: در دولت دهم این امر شتاب گرفت و تعداد پارک‌های علم و فناوری در استان به 31 عدد و حدود 130 مرکز رشد، سه هزار و 200 شرکت دانش‌بنیان و پنج هزار فن‌آور رسید.

وی اضافه کرد: مطابق با پایان برنامه پنجم توسعه تعداد شرکت‌های علمی باید به 20 هزار افزایش داشته باشند و با توجه با افزایش جمعیت این شرکت‌ها به بدنه اقتصادی قوی تبدیل می‌شوند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در سال جاری مجلس 10 پارک جدید در ردیف بودجه قرار داد و اعتبارات مربوط به این بخش را دریافت کرد.

وی با اشاره به وسعت و قدمت شهرک علمی تحقیقات اصفهان، یادآور شد: مشارکت بخش خصوصی که جز اصلی سیاست‌های نظام است کمک بزرگی به تبدیل علم به ثروت در سال‌های آینده و تبدیل توسعه اقتصادی می‌کند.

نژادنوری با اشاره به طرح‌های کلان ملی در کشور گفت: در حال حاضر 42 طرح کلان ملی در دانشگاه‌ها در حال اجراست.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی الگوی مناسبی برای پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پرداخت هفت میلیارد تومان هزینه طرح‌های کلان‌ و متناسب با پیشرفت هر کدام از طرح‌ها در سال جاری را عنوان و اضافه کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای بودجه‌ها در طرح‌های کلان ملی در سال جاری در دو بخش قطعی به میزان 200 میلیارد تومان و در بخش مشروط بر مازاد نفتی حدود 500 میلیارد تومان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار 100 میلیون تومان صرف تجهیزات و 400 میلیون دلار دیگر جهت طرح‌های کلان ملی که 60 دانشگاه و پژوهشگاه را درگیر خود کرده است، اختصاص یافته است.

نژادنوری با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها هواپیمای جت 150 نفره است، افزود: این طرح یکی از لبه‌های علم و فناوری در دنیا است که علاوه بر اینکه نیاز به هواپیماهای کوچک کشور را برطرف می‌کند، در کنار آن افتخار و خود باوری و افزایش رونق کشور را نیز به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: شیرین کردن آب، طرح‌هایی در زمینه سلامت، انرژی و ذخایر و برداشت حجم ذخایر از دیگر طرح‌های کلان ملی است که هم سبب تحول در دانشگاه‌ها از نظر علمی و هم افزایش اقتصاد مقاومتی می‌شود.

تگ ها اجرای 42 طرح کلان ملی در دانشگاه‌ها اجرای طرح کلان ملی اجرای طرح کلان دانشگاه ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی