پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          04 امرداد 1392 - 26 July 2013

ویژگی‌های دانشگاه اسلامی
 


دبیر هم اندیشی اساتید طی یادداشتی ضمن برشمردن ویژگی‌های مطلوب دانشگاه اسلامی، وزیر علوم آینده را وزیری دانست که علنا ارزش‌های نظام را به سخره نگیرد و تمام تلاش خورا صرف ترویج فرهنگ غرب و تشویق دانشجویان نخبه به مهاجرت نکند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا؛ احمد چلداوی، رئیس دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت و دبیر دفتر هم‌اندیشی اساتید  طی یادداشتی، ویژگی‌های دانشگاه مطلوب را برشمرد و تاکید کرد باید توجه داشته باشیم که دانشجویان امانت این ملت بزرگ نزد ما هستند و ما شرعا و قانونا موظف هستیم طبق آنچه قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف از ما خواسته‌اند در راستای تربیت علمی و اخلاقی جوانان عزیز این مملکت بکوشیم.

ما نیز مانند خیلی از اساتید دیگر، دانشگاهی می‌خواهیم که اعضای هیئت علمی آن حرمت داشته باشند و شان و شخصیت آنان حفظ شود. ما هم دانشگاهی می‌خواهیم که اعضای هیئت علمی آن در تعیین مدیران و رؤسای خود مشارکت داشته باشند تا مدیران و مسؤلینی انتخاب شوند که از رتبه علمی بالا و مقبولیت و مشروعیت دانشگاهی بهره‌مند باشند.

ما نیز دانشگاهی می‌خواهیم که در سطوح بین المللی مطرح باشد و روابط آن با مراکز علمی معتبر در سراسر دنیا ارتقاء یابد. دانشگاهی که فضای فرهنگی آن در اختیار صاحبان اصلی آن باشد. صاحبان اصلی دانشگاه‌ها ملت بزرگ ایران هستند که البته اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه هم جزو این ملت بزرگ هستند.

ما هم دانشگاهی می خواهیم که منشا تحولات بزرگ برای کشور در عرصه‌های مختلف باشد. ما هم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیاز داریم که نظام گزینش دانشجو را با رویکرد برخورداری یکسان از فرصت تحصیل و تحقیق برای همگان با تاکید بر پذیرفتن دانشجوی دوره دکترای تخصصی تنها توسط دانشگاه مد نظر قرار دهد.

ما هم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیاز داریم که روند تمرکزگرایی و مداخله جویانه فعلی را متوقف کرده و در جهت رشد، تعالی، خلاقیت، نخبه پروری و ایجاد فرصت برای دانشجویان در داخل کشور و معکوس کردن روند مهاجرت نخبگان تلاش کند.

اما علاوه بر موارد فوق باید موارد زیر را هم به آن اضافه کنم.

ما دانشگاهی می‌خواهیم که به فرمایش حضرت امام، آینده ساز این مملکت و پیرو ولایت فقیه باشد نه مجری فرامین دشمنان اسلام. دانشگاهی که در آن کار علمی شود نه آنکه هر روز بلوای سیاسی به راه انداخته شود و دست مایه‌ای برای  تلویزیون‌های ماهواره‌ای شود.

ما دانشگاهی می‌خواهیم که رئیس آن یک شخصیت علمی بارز باشد نه یک شخصیت سیاسی و جناحی. ما دانشگاهی می‌خواهیم که رئیس آن تمام هم و غمش برگزاری جشنواره دختر شایسته به سبک زمان شاهی در آن نباشد.

ما دانشگاهی می‌خواهیم که مرزهای علم را بشکافد و به سمت قله‌های رفیع سعادت و رستگاری بتازد. ما دانشگاهی می‌خواهیم که فارغ التحصیلان آن همانند شهید چمران در اوج قله علم و معرفت و در هنگام دفاع از کیان اسلام و انقلاب رزمنده و شجاع باشند.

دانشگاه مورد نظر ما دانشگاهی است که استاد آن در سطح شیخ بهائی باشد و دانشجوی آن در سطح ملاصدرا. دانشگاهی که همه مقدرات آن در دست خودش باشد، نه اینکه با اشاره دشمن یا برخی جریانات منحرف سیاسی کلاس های آن به تعطیلی کشانده شوند.

ما دانشگاهی می‌خواهیم که اساتید آن همانند پروفسور حسابی به ماهیت ایرانی اسلامی خود افتخار کنند. دانشگاهی که احساس مسئولیت اساتید آن نسبت به آحاد ملت شریف ایران همانند دکتر غریب باشد.

ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که کارش ترویج فرهنگ غرب و تشویق دانشجویان نخبه به مهاجرت باشد. ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که در طول 8 سال با وجود نیاز برای برخی رشته‌ها حتی یک استاد هم استخدام نمی‌کنند.

ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که تعداد دانشجویان مشروطی در آن به قدری زیاد شود که صدای اعتراض والدین هم بلند شود و رئیس دانشگاهش از دست دانشجویان معترض مشروطی به بیرون از دانشگاه فرار کند. ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که محل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و ملعبه دست دشمنان باشد.

ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که ملاک انتخاب و استخدام و ارتقاء استاد در آن تفکرات و تمایلات حزبی و سیاسی باشد. ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که در آن دختران کنسرت موسیقی روی صحنه برای پسران اجرا کنند. ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که در آن دانشجویان را به اردوهای مختلط در آنتالیای ترکیه ببرند.

ما دانشگاهی نمی‌خواهیم که دست مایه برخی جریانات سیاسی منحرف  برای تئوریزه کردن «اعمال فشار از زیر و چانه زنی از بالا» شود.

ما وزیر علوم  و رئیس دانشگاهی نمی‌خواهیم که علنا مقدسات و ارزش‌های والای نظام را که ملت بزرگ ایران به خاطر آنها عزیزترین جوانان خود را داده‌اند به سخره بگیرد. ما وزیر علوم و رئیس دانشگاهی می‌خواهیم که پیرو ولایت و مجری قانون اساسی کشور و خادم ملت شریف ایران باشد.

و خلاصه ما دانشگاهی به معنای واقعی اسلامی می‌خواهیم با همه معیارها و ملاک‌هائی که حضرت امام و مقام عظمای ولایت برای آن تحدید و ترسیم کرده‌اند.

تگ ها ویژگی‌های دانشگاه اسلامی دانشگاه اسلامی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی