پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 امرداد 1392 - 08 August 2013


برگزاری هفته فرهنگ جهادی در دانشگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی 93-92

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از برگزاری هفته فرهنگ جهادی در دانشگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی جدید و همچنین افزایش سقف وام‌های دانشجویی خبر داد.

مهندس علیرضا زجاجی سرپرست ایسنا در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با گلایه از وزارت علوم به دلیل حذف نام "جهاد دانشگاهی" در مصوبه ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه امسال در مصوبه کمیته استقبال از دانشجویان جدیدالورود اسم جهاددانشگاهی حذف شده است درحالی که تا پیش از این همواره وظیفه اردوی دانشجویان جدید الورود با جهاددانشگاهی بود.

وی با اشاره به رایزنی با مسئولان وزارت علوم بر رفع این مهم همچنین از برگزاری هفته فرهنگ جهادی در دانشگاه‌ها در ابتدای سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه برنامه‌های فرهنگی متعددی از جمله نمایش فیلم، معرفی توانمندی‌ها، تسهیلات و خدمات جهاددانشگاهی واحدها و غیره پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، با تاکید بر لزوم بازیابی نقش جهاددانشگاهی در امور و نقشه فرهنگی دانشگاه‌ها، گفت: ماموریت جهاد دانشگاهی در ابتدای تاسیس موضوعات «فرهنگی» بود ولی به مرور زمان و براساس نیازها و مقتضیات آن دوره‌ها در حوزه‌های مختلف آموزشی، علمی و فناوری نیز ورود کرد اما هنوز هم تمام قدیمی‌های این نهاد انقلابی اتصال و عرق فرهنگی دارند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های معاونت‌ فرهنگی با 9 زیرمجموعه گفت: این مراکز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقمند به کارهای فرهنگی جذب می‌کند و با ایجاد تنوع در حوزه‌های مختلف آنها را درگیر فعالیت‌های فرهنگی می‌کند که این تنوع و تجربه را هیچ نهاد فرهنگی در دانشگاه‌ها ندارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اعلام رتبه‌بندی معاونت‌ فرهنگی واحدها برای ایجاد انگیزه و رقابت، تصریح کرد: واحدهای جهاد دانشگاهی بر مبنای 20 شاخص رتبه‌بندی شدند و پرداخت اعتبارات و تصویب پروژه‌ها و طرح‌ها نیز براساس آن انجام می‌شود. البته چند واحد دانشگاهی نیز هیچکدام از این شاخص‌ها را نداشتند.

زجاجی درباره چگونگی پرداخت اعتبارات به معاونت‌های فرهنگی واحدها بر اساس رتبه بندی، تصریح کرد: 70 درصد بودجه و طرح‌های اختصاص یافته به واحدها بر اساس رتبه‌بندی و 30 درصد آن نیز بر اساس اقتضائات بومی و استانی انجام شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در ادامه کیفی‌تر کردن و لحاظ پارامترهای دیگر در این امر رتبه‌بندی معاونت‌های فرهنگی واحدها را به صورت طرح مطالعاتی به پژوهشگاه علوم انسانی سپردیم که این کار را بسیار دقیق‌تر انجام دهد و اگر این موضوع انجام شود، ممکن است در رتبه‌بندی برخی از واحدها تغییراتی رخ دهد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به هدف رتبه‌بندی و پرداخت بودجه به واحدها بر این اساس، تصریح کرد: ما این موضوع را انجام دادیم تا واحدهایی که از لحاظ شاخص‌ها در مرتبه پایین‌تری قرار دارند، تلاش کنند و واحدهای دیگر نیز برای ارتقای سطح خود تلاش کنند زیرا درغیراین صورت رتبه آنها پایین می‌آید.

وی همچنین با اشاره به فعالیت صندوق دانشجویان جهاد دانشگاهی از افزایش سقف وام دانشجویی این صندوق خبر داد و گفت: مبلغ وام دانشجویی صندوق از 400 هزار تومان به 576 هزار تومان افزایش یافت.

زجاجی با بیان اینکه ما به هر دانشجویی که مراجعه کند بر اساس شرایط وام پرداخت می‌کنیم، اظهار کرد: اگرچه مبلغ وام شاید بالا نباشد اما به هر حال تا حدودی به هزینه تحصیلی و زندگی دانشجویان کمک می‌کند ضمن آنکه اگر دانشجو وامش را تسویه کرده باشد محدودیتی از جهت دریافت مجدد وام ندارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به موافقت رییس این نهاد انقلابی برای اختصاص 5 درصد از درآمدهای واحدها تا سقف دو میلیارد به فعالیت‌های فرهنگی در آن واحد، اظهار کرد: برای تقویت برنامه‌های فرهنگی واحدها 5 درصد از درآمدهای واحدهای جهاد دانشگاهی تا سقف دو میلیارد تومان و از دو میلیارد به بالا به ازای هر مقداری که باشد یک درصد آن به کارهای فرهنگی آن واحد اختصاص می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به تهیه برنامه سه ساله پنجم معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: با توجه به اینکه برنامه سه ساله چهارم در سال گذشته به پایان رسید باید برنامه جدیدی را تصویب می‌کردیم که این برنامه نیز در اوایل سال جاری در شورای علمی جهاد دانشگاهی تصویب شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همچنین از تعیین متولی فرهنگی در پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی و تصویب شورای سیاست گذاری فعالیت‌های فرهنگی مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی خبر داد.

زجاجی درباره اولویت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در سال 92 گفت: اولویت ما افزایش کمیت و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی، تربیت نیروی انسانس متخصص و کادر سازی آن و توسعه فعالیت مراکز و سازمان‌ها و معاونت‌های فرهنگی در سراسر کشور است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت ایسنا و ایکنا به عنوان دو خبرگزاری جهاد دانشگاهی، همچنین تاسیس دفتر خبری ایسنا در ابوموسی را یکی از افتخارات جهاددانشگاهی در این عرصه خواند و همچنین از راه‌اندازی دفتر ایسنا در جزیره قشم در آینده نیز خبر داد.

تگ ها برگزاری هفته فرهنگ جهادی برگزاری هفته فرهنگ در دانشگاههای کشور زمان برگزاری هفته فرهنگ

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی