پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 شهریور 1392 - 31 August 2013


جزئیات افزایش نرخ اجاره بها خوابگاه و غذا در سال تحصیلی جدید و  اعلام زمان ثبت نام وام شهریه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به جزئیات افزایش نرخ اجاره بها خوابگاه و غذا در سال تحصیلی جدید از آغاز ثبت نام وام شهریه از 12 شهریور خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، کیوان مرادیان در جمع خبرنگاران، درباره میزان وام شهریه ای که برای دانشجویان در ترم جدید اختصاص یافته است، گفت: در لایحه بودجه سال 92، حدود 20 درصد اعتبار شهریه کاهش یافت و از رقم 170 میلیارد تومان در سال 91 در لایحه به 135 میلیارد تومان در سال جاری رسید اما برنامه ریزی در صندوق رفاه به گونه ای است که بدون توجه به کاهش این رقم در لایحه و بر اساس رقم وام شهریه سال گذشته، این وام به دانشجویان تعلق می گیرد.

زمان ثبت نام دریافت وام شهریه

وی با بیان اینکه مازاد بر اعتبارات سال گذشته تا 15 مهر به دانشگاههای کشور ابلاغ خواهد شد، به زمان آغاز ثبت نام وام شهریه اشاره کرد و افزود: از 12 شهریور سامانه صندوق رفاه دانشجویان به منظور ثبت نام برای دریافت وام شهریه فعال و ابلاغ این وام به صورت رسمی آغاز می شود، تاکید می کنم دانشگاهها باید بر اساس مبنای سال تحصیلی گذشته متقاضیان را پوشش دهند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، ادامه داد: اینگونه نباشد که دانشجو ناچار شود بعد از اینکه شهریه پرداخت کرد تسهیلات را پرداخت کند و این امر خلاف قانون و سیاستهای وزارت علوم است، تمام دانشگاههای شهریه پرداز موظف به تبعیت از این قانون هستند.

مرادیان با بیان اینکه اعتبار وام شهریه از هم اکنون در اختیار دانشگاهها قرار دارد، تاکید کرد: دانشگاهها بر مبنای این رقم می توانند تعدادی دانشجو را برای دریافت وام شهریه معرفی یا در واقع مدارک متقاضیان را تحویل داده و اعتبار را از صندوق دریافت کنند. این اقدام بستگی به سرعت عمل دانشگاه دارد و صندوق رفاه برای نخستین بار دو هفته پیش از آغاز سال تحصیلی، اعتبار وام شهریه را ابلاغ کرده است.

وی افزود: توقعمان از دانشگاهها این است که دانشجویان با حداقل فشار مالی، سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

تصمیمات جدید برای افزایش نرخ غذا

این مقام مسئول صندوق رفاه دانشجویان درباره آخرین وضعیت تعیین نرخ غذا برای سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: برای هر سه نوع غذا، سقفی در نظر گرفته ایم اما در نهایت این موضوع منوط به نظر وزیر علوم است.

وی در خصوص درصد افزایش نرخ غذا، گفت: در محاسباتمان درصد افزایشی نداریم اما خواست روسای دانشگاهها 20 درصد افزایش بود ولی وزارت علوم با افزایش بیش از 15 درصد موافقت نکرد. مبنای افزایش نرخ غذا، قیمت تمام شده است.

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، نرخ غذا نباید بیش از 800 تومان برای نوع پرهزینه در دانشگاهها افزایش یابد.

افزایش 4 تا 5 هزار تومانی اجاره بهای خوابگاه

وی درباره میزان افزایش اجاره بهای خوابگاهها، تاکید کرد: میان اجاره بهایی که دانشجویان برای خوابگاه می پردازند و رقم وامی که دانشجویان از منبع این اجاره بها وام دریافت می کنند تناسبی وجود ندارد و از محل اجاره بهای 4 تا 5 دانشجو، وام ودیعه مسکن یک دانشجوی دیگر تهیه می شود؛ با این حال اجازه نمی دهیم رقم ریالی اجاره بها بین 4 تا 5 هزار تومان بیشتر شود.


تگ ها جزئیات افزایش نرخ اجاره بها خوابگاه نرح بهای خوابگاه ها زمان ثبت نام وام شهریه در سال تحصیلی93

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی