پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 شهریور 1392 - 09 September 2013


احتمال برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی با حضور روحانی

سرپرست وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری درباره تغییرات اخیر در وزارت علوم در دانشگاه‌های کشور، گفت: به هیچ وجه گرایشات سیاسی را در این تغییرات دخالت نداده‌ایم و نخواهیم داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جعفر توفیقی در حاشیه نشست هیات‌های ورزشی استانی دانشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شمار عزل و نصب‌ها در وزارت علوم چهار مورد بوده است، اظهارکرد: از این تعداد دو مورد آن مربوط به معاونان وزارت علوم بوده که در یک مورد بحث استعفای معاون قبلی مطرح بود و در مورد دیگر نیز من از زحمات معاون قبلی تشکر و قدردانی کردم.

وی درباره تغییرات در دانشگاه‌ها نیز، گفت: در این زمینه نیز تنها روسای دو دانشگاه علامه و صنعتی اصفهان تغییر کردند.

توفیقی با بیان اینکه واژه عزل واژه خوبی نیست، گفت: ما کسی را عزل نمی‌کنیم، بلکه از زحمات آنها صمیمانه قدردانی می‌کنیم و اعضای جدید نیز دستاوردهای قبلی را دنبال خواهند کرد و با یک انرژی جدید کار را ادامه خواهند داد.

سرپرست وزارت علوم همچنین با اشاره به طبیعی بودن تغییرات در وزارت علوم، گفت: به طور طبیعی وقتی کسی مسئولیت جدیدی می‌گیرد در این زمینه رایزنی می‌کند که از چه نیروهایی و در چه موقیعتی می‌تواند استفاده کند که این کار در راستای ادامه امور با روحیه و انرژی جدید است.

توفیقی همچنین درباره گزینه‌های مطرح شده برای معاونت‌های فرهنگی و آموزشی وزارت علوم، تصریح کرد: در مورد معاونت فرهنگی از هفته‌ها پیش رایزنی آغاز شده، اما هنوز تصمیم جدیدی درباره معاونت‌ها گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی گرفته شود آن را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین درباره هجمه‌هایی که به دلیل تغییرات اخیر وزارت علوم با دانشگاه‌ها بر او وارد شده است، اظهارکرد: خواهش من این است که قبل از این هجمه‌ها دوستان اطلاعات کافی داشته باشند، چرا که کل تغییرات در دانشگاه‌ها صرفا دو مورد بوده است و عجالتا نیز تغییرات روسای دیگر در دستور کار نیست.

توفیقی تاکید کرد که تغییر روسای دانشگاه‌ها تنها بر حسب ضرورت و یا استعفای روسای فعلی و به شکل حداقلی انجام می‌گیرد.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه استنباط من این است که در دو مورد انجام گرفته پس از جایگزینی فضای دانشگاه‌ها آرام است، تصریح کرد: وظیفه این افراد نیز حفظ و ارتقای دستاوردهای دانشگاه و ایجاد فضای آرامش است که تا کنون هیچ نگرانی در فضای دانشگاه‌ها پس از این تغییرات نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه گرایشات سیاسی را در تغییرات اخیر دخالت ندادیم و نخواهیم داد، گفت: مشی ما مدیریت علمی و کارشناسی است و همین روش را در مدیریت دانشگاه‌ها و وزارت علوم دنبال خواهیم کرد.

توفیقی خاطرنشان کرد: مسئولیت من در حال حاضر یک وظیفه ملی متعلق به همه مردم است و همه گرایشات سیاسی در چارچوب قوانین و مقررات کشور برای ما محترم است.

وی همچنین درباره زمان معرفی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد نیز، گفت: در این زمینه اطلاع خاصی ندارم، این موضوع تصمیمی است که در نهایت شخص آقای رییس جمهور باید بگیرد.

برنامه‌ وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی جدید

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره برنامه‌های وزارت علوم برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: هفته گذشته نشستی با روسای دانشگاه‌ها در جهت هماهنگی برای آغاز سال تحصیلی جدید داشتیم که نشست خوبی بود و برای اینکه همه تمهیدات در جهت ایجاد سال تحصیلی جدید با شور و نشاط و کیفیت اندیشیده شد و اگر چالشی هم بود مطرح شد تا کمک کنیم که سال تحصیلی جدید با قدرت و شور و اشتیاق کامل آغاز شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها آمادگی کامل را برای آغاز سال تحصیلی دارند، اظهارکرد: دانشگاه‌ها از نظر ثبت نام، تجهیزات، اعضای هیات علمی، آزمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و تمامی زیرساخت‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید کاملا آماده هستند.

به گفته توفیقی وزارت علوم برنامه‌های بلندمدتی از جمله گسترش اشتغال دانش آموختگان و تطبیق برنامه‌ها با نیازهای بازار و صنعت خواهد داشت که به تدریج در این زمینه اقدام خواهد شد.

سرپرست وزارت علوم در ادامه درباره وام‌های دانشجویی نیز، گفت: برخی از دانشجویان کشور شهریه پرداخت می‌کنند و یکی از دغدغه‌های وزارت علوم این است که فشار شهریه‌ها بر دانشجویان کمتر شود که یکی از راهکارهای این امر تقویت صندوق رفاه است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که سال به سال صندوق رفاه دانشجویان تقویت و اعتباراتش بیشتر شود و در قانون بودجه 93 نیز اعتبارات بیشتری داشته باشد.

در بودجه 93 اعتبارات آموزش عالی باید تقویت شود

وی با بیان اینکه بحث بودجه همیشه دغدغه دانشگاه‌ها بوده است، تصریح کرد: این موضوع باید دنبال شود که در بودجه 93 اعتبارات آموزش عالی تقویت شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های موثر در تطبیق خروجی‌های دانشگاه با بازار کار، برنامه‌ریزی آموزشی مبتنی با نیازسنجی است، اظهارکرد: ما اگر در برنامه‌ریزی ذینفعان از جمله صنعت، بنگاه‌های اقتصادی و همه کسانی که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه استفاده می‌کنند را مشارکت دهیم، می‌توانیم امیدوار باشیم برنامه توسعه رشته‌ها با برنامه‌های درسی مبتنی بر نیازسنجی باشد، البته در این زمینه اعتبارات نیز لازم است.

سرپرست وزارت علوم درباره توسعه بودجه فعالیت‌های ورزشی دانشگاهی، گفت: حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و با توجه به اینکه قرار است، لایحه بودجه آذرماه به مجلس برود نهایت تلاش خود را می‌کنیم که اعتبارات بخش ورزشی نیز تقویت شود.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره نظرش در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: در این زمینه نظرات متفاوت است که شروع سال تحصیلی به عنوان نماد آموزشی اول مهر باشد و یا دو هفته قبل که این موضوع را در دست بررسی داریم، اما با توجه به اینکه در چند سال گذشته این رویه تجربه شده است نتایج میدانی از آن وجود دارد، بنابراین ما در حال بررسی آثار مثبت و منفی آن هستیم تا در این باره تصمیم گیری کنیم. هرچند که سال تحصیلی جدید امسال طبق بخشنامه قبلی و در نیمه شهریور ماه آغاز شده است.

احتمال برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی پس از بازگشت رییس جمهور از نیویورک

توفیقی درباره زمان برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی نیز، گفت: امیدواریم که پس از بازگشت رییس جمهور از سفر نیویورک در نیمه اول مهرماه بتوانیم جشنی در دانشگاه تهران برگزار کنیم که در حال حاضر در حال رایزنی هستیم.

تگ ها برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی با حضور روحانی حضور دکتر روحانی دکتر روحانی در جشن سال تحصیلی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی