پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 شهریور 1392 - 11 September 2013


ایجاد 40 هزار ظرفیت جدید خوابگاهی در مهرماه و بدهی 513 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: 165 خوابگاه‌ غیر دولتی امسال مجوز یک ساله دریافت کردند بنابراین امسال 40 هزار ظرفیت خوابگاهی جدید ایجاد شد .

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، دکتر کیوان مرادیان صبح امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی که در محل دفتر صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، به تشریح برنامه های صندوق رفاه دانشجویان پرداخت و گفت: در سال 89، حدود  40 میلیارد تومان اعتبار برای صندوق رفاه دانشجویان تعیین شده بود که این اعتبار در سال 92 به 180 میلیارد تومان افزایش یافت که امیدواریم محقق شود.

وی ادامه داد: ابلاغ اعتبارات تسهیلات دانشجویی 10 شهریور ماه انجام شده است و از 12 شهریور ثبت نام در دانشگاه ها آغاز شده که تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت و از اول آبان توزیع وام ها بویژه وام شهریه آغاز می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان این مطلب که سال گذشته 73 میلیارد تومان از وام شهریه صندوق محقق نشد، تصریح کرد: این وام برای 138 هزار دانشجو در نظر گرفته شده بود، که از منابع دیگر پرداخت شد.

مرادیان ادامه داد: در بخش غذایی نیز دانشجویان فقط 15 درصد هزینه تمام شده را پرداخت می کند. و بیشتر این از این موظف به پرداخت نیستند.

وی به میزان بدهی فارغ التحصیلان به صندوق رفاه دانشجویان اشاره کرد و گفت: 513 هزار نفر از فارغ التحصیلان به صندوق رفاه بدهکارند که بدهی آنان حدود 160 میلیارد تومان است، فارغ التحصیلانی که در پرداخت بدهی های خود تاخیر طولانی مدت داشته باشند، جریمه شده و تا سقف 12 درصد این جریمه تصویب شده است.

مرادیان ادامه داد: امسال 150 تا 200 هزار دانشجو از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در مهر ماه بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: وام شهریه در بهمن ماه به 60 درصد خواهد رسید و اعتبارات آن نیز 300 میلیارد تومان خواهد بود، سال گذشته 315 هزار نفر از دانشجویان از تسهیلات صندوق استفاده کردند که امسال 400 هزار نفر از این تسهیلات استفاده خواهد کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از دانشگاه ها بویژه دانشگاه های غیرانتفاعی درخواست کرد از دانشجویانی که خواستار شهریه هستند در زمان ثبت نام پول دریافت نکنند و آنها را ثبت نام کره و از وام شهریه ای که صندوق در اختیار آنها قرار می دهد، استفاده کنند تا بدین وسیله به دانشجویان فشاری وارد نشود.

مرادیان با اشاره به اینکه در در سال 91، 265 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: امسال تعداد دانشجویانی که از تسهیلات وام استفاده می کنند، افزایش خواهد داشت. در ترم بهمن نیز هم میزان وام و هم تعداد وام گیرندگان افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها حتما در پرداخت وام اولویت بندی را لحاظ کنند. افرادی که شاغل هستند در اولویت قرار نمی گیرند و حتما باید برای پرداخت وام به این دانشجویان از صندوق رفاه مجوز دریافت کنند، این دانشجویان تنها در شرایطی می توانند از وام بویژه وام شهریه استفاده کنند که دانشجویان غیرشاغل متقاضی وام نباشند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان به برون سپاری خوابگاه ها اشاره کرد و گفت: برنامه پنجم توسعه برون سپاری خوابگاه ها را تکلیف کرده با وجود برون سپاری فقط مدیریت به بخش خصوصی واگذار می شود سیاست گذاری و نظارت با دانشگاه است.

مرادیان به تشکیل تعاونی خوابگاه داران غیردولتی اشاره کرد و گفت: 232 پرونده این خوابگاه ها در صندوق تشکیل شده، 387 پرونده هم در تعاونی موجود است علت اینکه تعداد پرونده های تعاونی بیشتر است این مساله است که هنوز همه پرونده ها بررسی نشده و در مسیر بررسی است . 165 خوابگاه‌ها نیز مجوز یکساله دریافت کرده اند، بنابراین امسال 40 هزار ظرفیت خوابگاهی ایجاد می شود که با خوابگاه های دیگر تفاوتی ندارد فقط این خوابگاه ها اجاره بهای متفاوتی با دیگر خوابگاه ها دارند. به این دانشجویان وام مسکن ترمی 500 هزار تومان ارائه می شود و در صورتیکه خوابگاهی خواستار شام یارانه ای باشد، به آنها ارائه خواهد شد.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در خوابگاه سازی اشاره کرد و گفت: برخی از خوابگاه داران با دریافت زمین از دانشگاه در داخل دانشگاه خوابگاه می سازند و 15 تا 30 سال از آن استفاده می کنند و سپس آن را تحویل دانشگاه می دهند که این تجربه بسیار خوبی بوده و دانشگاه های ارومیه، بیرجند و سبزوار در این زمینه فعالیت هایی داشته اند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: اگر حمایت های دولت در سقف اعتباراتی که لایحه بودجه مشخص کرده به دانشگاه ها پرداخت شود در سال 95 صندوق رفاه دانشجویان از نظر مالی اتکایی به منابع دولتی نخواهد داشت.

وی به انواع بیمه های دانشجویی اشاره کرد و گفت: امسال نیز بیمه تکمیلی تا سقف تعهداتی که مشخص شده برای دانشجویان پوشش داده خواهد شد. مقدار بودجه برای جراحی خاص 5 میلیون تومان، جراحی عمومی 3 میلیون تومان، فیزیوتراپی 300 هزار تومان و آزمایشگاه 200 هزار تومان است. امسال دندانپزشکی و خدمات عینک نیز اضافه شده و 200 هزار تومان برای دندانپزشکی و 100 هزار تومان برای عینک ارائه خواهد شد. البته این در شرایطی است که دانشجویان بیمه پایه داشته باشند. بیمه حوادث نیز به صورت 10 میلیون تومان حادثه منجر به فوت و  2 میلیون تومان برای بیمه نقص عضو پرداخت می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: شرکت های بیمه موظف هستند 10 درصد کل حق بیمه ای را که دریافت می کنند نگاه دارند و با نظارت صندوق به دانشجویانی که بیمه مشخص کرده و مشکل دارند، پرداخت کنند تا بتوانند برای هزینه درمان استفاده کنند.


تگ ها ظرفیت جدید خوابگاهی بدهی دانشجویان فارغ التحصیل ظرفیت خوابگاه های ایران

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی