پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 مهر 1392 - 25 September 2013


 همه خواهش های غیرانتفاعی ها از توفیقی

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی از پذیرش بی حد و حصر و خارج از عرف دانشجو در دانشگاه آزاد انتقاد کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، علی آهون منش عصر امروز در همایش روسای دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی با سرپرست وزارت علوم ضمن انتقاد از پذیرش بی رویه دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بی حد و حصر و خارج از عرف است. به طوری که فرماندار اصفهان در نامه ای رسمی به همه مراجع عمومی این استان اعلام کرد که می توانند در دانشگاه آزاد پذیرفته شوند. این در حالی است که هیچ حمایت منطقی از دانشگاه های غیر دولتی صورت نمی گیرد.

وی با بیان این که به آن اندازه که امکانات غیردولتی در اختیار دانشگاه آزاد قرار می گیرد در غیردولتی ها نیست از شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور نیز انتقاد کرد و خطاب به سرپرست وزارت علوم گفت: لطفا برای ما مشخص کنید نظام آموزشی پیام نور حضوری، نیمه حضوری یا غیرحضوری است. اگر غیردولتی چرا اما 794 میلیارد تومان اعتبار دارد. از شما در خواست داریم ما را نه معادل 40 درصد بلکه 20 درصد پایین تر از دانشگاه های آزاد و پیام نور ببینید.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی با انتقاد از توجه به دانشگاه آزاد تاکید کرد: ما نمی گوییم دانشگاه آزاد را تعطیل کنید. ما تنها از شما می خواهیم التماس می کنیم حتی دست و پای شما را می بوسیم که کمی هم به ما اهمیت بدهید.

وی ادامه داد: با سند و مدرک اعلام می کنم در واحد نجف آباد دانشگاه آزاد بدون داشتن یک مربی 110 دانشجو فوق لیسانس مدرک حسابداری گرفتند، وقتی موضوع را پیگیری کردم اعلام کردند اشتباه شده است اما دیگر نمی توان این ظرفیت را برگرداند. آقای دکتر توفیقی من از شما می خواهم چنین اشتباهی را در حق غیردولتی ها هم بکنید نه این که 15 دانشجو به ما بدهید که از این تعداد 8 نفرشان هم به کلاس درس نمی آیند.

وی با اشاره به نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه های پیام نور و غیردولتی تاکید کرد: بر اساس اعلام رئیس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم نسبت استاد به دانشجو در پیام نور یک به 250 و در غیردولتی باید یک به 40 باشد اما این مقدار در غیر انتفاعی ها هم اکنون یک به 60 است و ما افتخار می کنیم که نسبت را به یک به چهل برسانیم اما برای رسیدن به این هدف باید 50 استاد با حقوق بالا استخدام کرد.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر دولتی غیرانتفاعی با بیان این که غیردولتی ها حتی از دولت حمایت هم می کنند به ارائه آماری از تعداد اعضای هیئت علمی پرداخت و گفت: دانشگاه ها و موسسات غیردولتی دارای 4 هزار نیروی استاد تمام وقت، 10 هزار پاره وقت و 8 هزار کارمند است که در واقع به نوعی درحال اشتغال زایی، سرمایه گذاری و کمک به دولت است.

وی به دو گفته معاون آموزشی وزارت علوم و کامران دانشجو در زمان وزارتش اشاره کرد و گفت: بر اساس گفته های معاون آموزشی، غیردولتی ها 180 تیریلیارد تومان و به گفته وزیر سابق علوم 87 تیریلیارد تومان بار از دوش دولت بر می دارد.

وی بار دیگر با انتقاد از این که دولت اجازه داده که دانشگاه پیام نور در یک بالاخانه رشته های کشاورزی و مهندسی را تدریس کند خطاب به سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: آقای دکتر توفیقی؛ از شما درخواست می کنم التماس می کنم اصلا هر چه بگویید همان را می گویم که با دانشگاه های غیردولتی کمی تعامل داشته باشید و اجازه دهید این سازمان مردم نهاد بر اساس مجوز های قانونی ای که دارد به فعالیت بپردازد.

تگ ها درخواست دانشگاه غیرانتفاعی از توفیقی دانشگاه غیرانتفاعی مشکلات دانشگاه های غیرانتفاعی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی