پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 آبان 1392 - 31 October 2013


متن نامه موافقت اصولی وزارت علوم با ایجاد دانشگاه ایرانیان


دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان متن نامه موافقت اصولی وزارت علوم با ایجاد این دانشگاه را برروی سایت قرار داد .

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان متن نامه موافقت اصولی وزارت علوم با ایجاد این دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی جامع بین المللی ایرانیان را برروی سایت این دانشگاه قرار داد.

در این نامه دکتر حسین نادری منش خطاب به دکتر محمد شریف ملک زاده دبیرکل شورای عالی ایرانیان آورده است: احتراما پیرو رو نوشت نامه شماره 2.2719   مورخ 20 مرداد 89 به اطلاع می رساند: شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخ 27شهریور89 با ایجاد دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی جامع بین المللی ایرانیان موافقت اصولی به عمل آورد. ضمنا مفاد نامه 22.23554مورخ 10 مهر89 کان لم یکن تلقی می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  مهر، این در حالی است که هنوز مکان دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان به وزات علوم اعلام نشده است و در همین باره، ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه احمدی نژاد تاکنون برای کسب مجوز قطعی دانشگاه ایرانیان هیچ اقدامی انجام نداده است، گفت: برای راه اندازی موسسه غیردولتی لازم است مجوز از دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم دریافت شود. به همین منظور یک سری فرم باید تکمیل و اعضای هیأت موسس در آن درج شود، سپس دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی اسامی هیأت موسس را برای گزینشهای عمومی ارسال می کند.

وی افزود: پس از دریافت پاسخ گزینش، اسامی این افراد به همراه پرونده دانشگاه برای دفتر گسترش وزارت علوم ارسال می شود و یک جلسه کمیته سه نفره تشکیل می شود که در خصوص راه اندازی این دانشگاه و رشته های مد نظر برای راه اندازی، بررسیهایی صورت می گیرد.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، ابتدا به تخصص اعضای هیأت موسس توجه می شود، با توجه به تخصصهایی که افراد دارند دوره های آموزشی به آنان اعطا می شود به عنوان مثال موسسه می تواند در زمینه علوم انسانی یا فنی مهندسی فعالیت کند.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره دانشگاههای غیردولتی که قرار است در تهران تاسیس شوند، یادآوری کرد: مجوز فعالیت این دانشگاهها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می شود اما مراحل ذکر شده باید طی و در صورتجلسه شورای گسترش این مجوز باید درج شود.

حسنی تاکید کرد: بعد از طی این مراحل باید امکانات و تجهیزات لازم برای راه اندازی دانشگاه فراهم شود یا در حین دریافت موافقت اصولی توسط وزارت علوم می توانند مکانی را برای دانشگاه به منظور فعالیت 2 ساله اجاره کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ایرانیان هیچ کدام از این مراحل را تاکنون طی نکرده است، اظهار داشت: تمام افرادی که در این دانشگاه قصد تحصیل دارند باید بدانند موسسات و دانشگاههایی که از دفتر گسترش وزارت علوم مجوز ندارند، غیرقانونی هستند.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی درباره ایجاد دوره آموزش مجازی در دانشگاه ایرانیان، تصریح کرد: به هیچ عنوان، دانشگاه مذکور اجازه برگزاری دوره آموزش مجازی را ندارد و تمام دوره هایی که دانشگاه برگزار می کند باید مجوز از وزارت علوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر دوره ای که منجر به صدور مدرک تحصیلی می شود باید از دفتر گسترش مجوز داشته باشد.

در پاسخ به اظهارات مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی یک مقام مسئول در این دانشگاه به مهر گفت: به تازگی مکان دانشگاه احمدی نژاد مشخص شده اما هنوز به وزارت علوم، اعلام نکرده ایم.

وی درباره پذیرش دانشجو در این دانشگاه نیز گفت: دراین خصوص به زودی اطلاعیه هایی درسایت دانشگاه منتشر می شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه در حال شکل گیری است اما هنوز برخی مسائل 100 درصد قطعی نشده، با این حال امور دانشگاه توسط مسئولانش در حال پیگیری است. به همین دلیل است که مسئولان سکوت کرده اند.

وی درباره این موضوع که با اعلام وزارت علوم هنوز مکان دانشگاه احمدی نژاد مشخص نشده که بتواند مجوزی برای پذیرش دانشجو دریافت کند، اظهار داشت: مکان دانشگاه به تازگی مشخص شده و به همین دلیل هنوز به وزارت علوم اعلام نکرده ایم؛ جزئیات محل استقرار دانشگاه را به زودی منتشر خواهیم کرد.

هاشمی گلپایگانی همچنین در خصوص گله ای که وزارت علوم از فعالیتهای بدون مجوز این دانشگاه دارد، تصریح کرد: متاسفانه ظاهراً مسئولان وزارت علوم دچار فراموشی شده اند؛ به زودی در سایت دانشگاه بخشی از مجوزهایی که وزارت علوم صادر کرده، به تدریج منتشر می شود.

همچنین این دانشگاه نهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان را هفتم آبان ماه به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس این دانشگاه برگزار کرد.

در این جلسه که اعضای هیات رئیسه متشکل از معاونین دانشگاه و روسای دانشکده‌ها و مراکز تابعه حضور داشتند احمدی‌نژاد با تبریک ایام دهه امامت و ولایت بر لزوم پاسداشت عملی این دهه تاکید کرد.

در ادامه جلسه، ضمن بررسی نحوه فعالیت معاونت آموزشی این دانشگاه مقرر شد با توجه به نزدیک شدن فعالیت رسمی دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان، قراردادهای آموزشی آن تا نیمه دوم آبان ماه جاری منعقد شود.

همچنین با توجه به تقاضای فراوان افراد خیر و علاقمندان برای اعطای کمک مالی و هدایای نقدی و غیرنقدی به این دانشگاه مقرر شد چگونگی مراحل جذب و نحوه پذیرش این کمک ها طی اطلاعیه‌ای از سوی معاونت تجهیز منابع دانشگاه اعلام شود.

از سوی دیگر با توجه به اظهار علاقمندی گسترده طیف‌های مختلف مردم اعم از پژوهشگران، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان برای همکاری با دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان که از طریق پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه واصل شده است، مقرر شد معاونت‌های مختلف این دانشگاه نحوه عملیاتی شدن این همکاری را طی اطلاعیه‌های جداگانه به اطلاع همه علاقمندان برسانند.


تگ ها متن نامه موافقت اصولی وزارت علوم متن نامه موافقت اصولی وزارت علوم دانشگاه ایرانیان دانشگاه ایرانیان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی