با تشريح نحوه ادامه تحصيل كارمندان دولت در دانشگاه
ها
قائم مقام وزيرعلوم: ادامه تحصيل در ساعات غير اداري و به شيوههاي غير حضوري بلامانع است
قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تشريح شرايط ادامه تحصيل كامندان دولت در داخل و يا خارج از كشور، گفت: كارمندان سفارتخانهها در صورت تحصيل در محل ماموريت براي ارزيابي مدارك خود در ايران با مشكل مواجه ميشوند، چراكه اين افراد در اين مكانها مامور به كار بودهاند، با اين حال تا زماني كه تحصيل كارمندان دولت به كار آنها و پاسخگويي به مراجعين لطمهاي وارد نكند، وزارت علوم هيچ دخالتي نخواهد كرد.
دكتر سيد محمد حسيني در گفتوگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: به عنوان مثال كارمندان سفارتخانهها در صورت تحصيل در محل ماموريت براي ارزيابي مدارك خود در ايران با مشكل مواجه ميشوند، چراكه اين افراد مامور بودهاند كه در آنجا كار كند، اما اگر همين فرد در دانشگاه پيام نور درس بخواند مشكلي نخواهد داشت.
وي افزود: در داخل كشور اين موضوع به صورت جزئي بررسي نميشود و ما وظيفهاي در اين زمينه نداريم بلكه اين مساله از جمله مقرراتي است كه از قديم مطرح بوده و طي آن فردي كه ميخواهد درس بخواند بايد از اداره و يا دستگاه اجرايي مربوطه اجازه اخذ كند و يا مامور به تحصيل شود.
وي افزود: بهترين راه اين است كه فرد از اداره مربوطه مامور به تحصيل شود و يا مرخصي تحصيلي بگيرد ولي اگر اداره مربوطه نظارت لازم را انجام نداد و اين كار(ادامه تحصيل) به هر دليلي انجام گرفت، وزارت علوم ديگر وظيفهاي براي بررسي اين موضوع و يا عدم صدور مدرك ندارد، چرا كه برخيها فكر ميكنند وزارت علوم نبايد براي اين افراد مدرك صادر كند، ولي اگر فردي در دانشگاه پذيرفته شد و در امتحانات نيز موفق شد، همچنين وظيفه دانشجويي خود را انجام داد وزارت علوم پيگير نيست كه آيا فرد شاغل بوده يا نه.
وي افزود: اين امر در قانون و مقررات است و خود دستگاهها و وزارت خانهها بايد به وظيفه خود عمل كنند و وزارت علوم در اين موضوع دخالتي ندارد و اين وظيفه دستگاهها است كه بررسي كنند كه آيا كارمندانشان در ساعت اداري پاسخ گوي مراجعين هستند يا خير.
دكتر حسيني ادامه داد: به عبارت ديگر، اگر فردي در ساعات غير اداري و يا زمان ديگر و به روشهاي ديگر از جمله روش غير حضوري يا مجازي ادامه تحصيل دهد وزارت علوم در اين موضوع دخالتي ندارد و تحصيل وي بلامانع است.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين موضوع در كاهش راندمان تحصيلي دخالت دارد يا خير، گفت: ما به ادامه تحصيل افراد و كاركنان دولت علاقمنديم و بر اين موضوع نيز تاكيد داريم. اما بايد به اين موضوع توجه داشت كه حقوق مردم در مراجعه ناديده گرفته نشود و اين قانون به اين جهت است و از قبل نيز بوده است.
وي با بيان اينكه نيمه حضوري بودن از ويژگيهاي دانشگاه پيام نور است، اظهار كرد: به دليل اين ويژگي، دانشجويان دانشگاه پيام نور ميتوانند همزمان با تحصيل در جايي اشتغال داشته باشند.
دكتر حسيني با بيان اينكه تاكيد دانشگاه پيام نور در سال 88 آموزش مجازي است، اظهار كرد: اين موضوع با جديت دنبال ميشود تا علاوه بر طراحيهاي كلان يكسري اقدامات ديگر نيز انجام گيرد.
وي با اشاره به مشكل كمبود اعضاي هيات علمي، تصريح كرد: در اين راستا درصدديم آموزش مجازي را در جهت تسهيل تدريس اساتيد آغاز ميكنيم.
رييس دانشگاه پيام نور در خاتمه بحث بازنگري كتب درسي و ساماندهي وضعيت آموزش، رفع اشكالات طراحي سوالات، پاسخها و تصحيح آنها را از ديگر اولويتهاي مهم دانشگاه پيام نور عنوان كرد و گفت: عمده ترين مشكلات مطرح در حوزههاي دانشگاه پيام نور كمبود امكانات است