پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 آذر 1392 - 03 December 2013


بازگشت اساتیدی که به ناحق اخراج و یا بازنشسته شدند



جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در آستانه 16 آذر «روز دانشجو» در نخستین نشستی که با سرپرست دانشگاه داشتند ضمن بررسی مشکلات دانشگاه خواستار بازگشت اساتیدی شدند که به ناحق بازنشسته و یا از دانشگاه اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از دانشجویان دکتری مهندسی برق با بیان اینکه حفظ سرعت رشد علمی در این دانشگاه بالاست، گفت: باید سعی شود که علاوه بر حفظ این سرعت به فکر افزایش و ارتقای سطح علمی در این دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه افزایش این سرعت نیاز به ریسک دارد، گفت: باید در دانشگاه حرکات انقلابی جدی برای ارتقای علم و دانش صورت بگیرد که این مسئله نیازمند مرجعیت علمی است.

این دانشجو با بیان اینکه برای پیشرفت در زمینه‌های علمی نیازمند تشویق اساتید و دانشجویان هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار کاهش پیدا کرده است که باید برنامه‌های جدی در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی احترام استاد به دانشجو را جزو یکی از سرمایه‌های اصلی دانشگاه دانست و افزود: امیدواریم با توجه به تغییرات ایجاد شده در دانشگاه به این مسئله بیش از پیش توجه جدی شود.

قوانین آموزشی باید مطابق شرایط دانشگاه و دانشجو تصویب شود

در ادامه احمد شفیع دانشجوی مهندسی هوافضا اولین مشکل دانشگاه خواجه نصیر را مسئله تجمیع دانست و گفت: امیدواریم تصمیمات مناسبی در رابطه با تجمیع دانشگاه خواجه نصیر اتخاذ شود.

وی همچنین تصویب قوانین آموزشی در دانشگاه را جزو یکی از مشکلات دانشگاه دانست و تصریح کرد:‌ قوانین آموزشی باید مطابق شرایط دانشگاه و دانشجو تصویب شود، چرا که این مسئله در ارتقای علمی دانشگاه بسیار تاثیر دارد.

سرپرست دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد:‌ امیدواریم این جلسات در دانشگاه ادامه یابد و بتوانیم چنین نشست‌هایی را با حضور معاونین و روسای دانشکده‌ها نیز برقرار کنیم، چرا که هدف ما از برگزاری چنین نشست‌هایی رسیدن به یک نتیجه مطلوب برای دانشگاه است.

وی تصریح کرد: من انتظار ندارم که تمام شما نظرات و پیشنهادات من را بپذیرید، اما مهم این است که حرف دانشجویان و بقیه اعضای دانشگاه شنیده شود و بدون هیچگونه پیش فرضی درباره این نظرات و پیشنهادات تفکر شود.

وی تصریح کر: باید برای اساتید سقفی در نظر گرفته شود به طوری که هر کدام از اساتید بر روی پذیرش دانشجویان به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی حداقل‌هایی را رعایت کنند.

شفیق نزدیک بودن ارتباط دانشگاه با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی را برای دانشگاه خواجه نصیر موثر دانست و افزود: باید روابط دانشگاه با سازمان‌های دولتی افزایش پیدا کند. چرا که این مساله می‌تواند موجب ارتقای علمی جامعه دانشگاهی باشد.

این دانشجو با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هیچ تشویقی از طرف دانشگاه برای دانشجویان برتر وجود نداشته است، اظهار کرد: دانشگاه باید کارهای ویژه‌ای را برای دانشجویان برتر خود انجام دهد، چرا که این مساله موجب ایجاد انگیزه در دانشجویان می‌شود.

تمهیداتی در دانشگاه ایجاد شود که آن شور و اشتیاق لازم برای انجام فعالیت‌ها به این دانشگاه بازگردد

در ادامه کلهر، دبیرکل انجمن علمی دانشکده مهندسی عمران با بیان اینکه در میان برخی از اساتید و کارکنان بی میلی ایجاد شده است، تصریح کرد: لازم است تمهیداتی در دانشگاه ایجاد شود که آن شور و اشتیاق لازم برای انجام فعالیت‌ها به این دانشگاه بازگردد.

وی تصریح کرد: این بی علاقگی در کارکنان و اساتید دانشگاه موجب ضعف سیستم دانشگاهی و از بین رفتن انگیزه در دانشجویان می‌شود.

اساتیدی که به ناحق بازنشسته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، به دانشگاه بازگردند

در ادامه محمد فرجاد مدیر مسئول نشریه دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به شعار انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: تدبیر و امید در دانشگاه‌ها ایجاد شده است، اما برقراری و ادامه آن نیازمند تدبیر مسئولین در دانشگاه است که امیدواریم شاهد این مساله باشیم.

وی با اشاره به سختگیری‌های حراست دانشگاه در دوره قبل، گفت: امیدواریم با توجه به تغییرات ایجاد شده رویه جدیدی در رفتار حراست دانشگاه نیز صورت بگیرد.

فرجاد با اشاره به اخراج برخی از اساتید در سال‌های گذشته، گفت: امیدواریم اساتیدی که به ناحق بازنشسته و از دانشگاه اخراج شده‌اند بتوانند در این دوره جدید در این دانشگاه شروع کنند و از رئیس دانشگاه تقاضا داریم که پرونده این دسته از اساتید را بازبینی کند.

در ادامه محمدی، نماینده دانشجویان در کمیته ناظر بر نشریات، گفت: در حال حاضر موازی‌های فرهنگی در دانشگاه انجام می‌شود، به طوری که نه نشریه‌ای از سوی روابط عمومی و نشریه‌ای دیگر از طرف دانشجویان انتشار پیدا می‌کند که امیدواریم این موازی‌کاریها از بین برود و در دانشگاه بیش از پیش اتحاد ایجاد شود.

در ادامه هاشمی فر، دبیرکل کانون موسیقی دانشگاه خواجه نصیر گفت: متاسفانه در سال های گذشته اجازه انجام کوچکترین فعالیتی را نداشته‌ایم که امیدواریم در این دوره و با وجود تغییرات ایجاد شده این کانون بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

امیدواریم دانشگاه از این فضای رکود و تک صدایی بیرون آید

در ادامه محمدی، دبیر شورای هماهنگی کانون‌ها با بیان اینکه تمامی تقاضای دانشجویان معطوف به کانون‌ها نمی‌شود، گفت: امیدواریم دانشگاه از این فضای رکود و تک صدایی بیرون آید به طوری که دانشجویان بتوانند آزادانه مطالبات خود را عنوان کنند.

وی با بیان اینکه هویت دانشگاه خواجه نصیر در این بخش‌های فرهنگی شکل می‌گیرد، گفت: معاونت فرهنگی باید بتواند دانشجویان را حمایت کند که متاسفانه در این مدت نه تنها شاهد حمایت معاونت فرهنگی نبوده‌ایم بلکه موانع بسیاری نیز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی وجود داشته است.

در ادامه یکی از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان دانشکده ریاضی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه یکی از مسائل کلان و اصلی دانشگاه مساله تجمیع دانشگاه خواجه نصیر است، گفت: در سال‌های گذشته به ویژه ترم اخیر دانشجویان این دانشکده به جای اینکه درگیر مسائل پژوهشی و آموزشی باشند مساله تجمیع فکر و ذکر آن‌ها را مشغول کرده بود.

وی افزود: تاکنون خواسته‌های فراوانی را از رئیس دانشگاه داشته‌ایم که تا کنون عملی نشده، اما امیدواریم به خواسته‌های دانشکده ریاضی و بقیه دانشکده‌ها که درگیر مساله انتقال هستند توجه ویژه شود. چرا که این مساله تجمیع مشکلات فراوانی را برای دانشکده و دانشجویان ایجاد کرده است.

دانشجویان خواجه نصیر خواهان ایجاد اعتماد به رئیس دانشگاه هستند

در ادامه ملا نوری با بیان اینکه دانشجویان خواجه نصیر خواهان ایجاد اعتماد به رئیس دانشگاه هستند، گفت: از شما می‌خواهیم که به ما اعتماد کنید، چرا که اعتماد شما باعث ارتقا علمی دانشگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان قطعا دچار اشتباه می‌شوند، گفت: اگر این اشتباهات در دانشگاه حل شود خیلی بهتر از آن است که این دانشجو در جامعه دچار این مشکلات شود به همین دلیل از شما می‌خواهیم که به ما اعتماد کنید.

وی تصریح کرد: با ایجاد کانون فارغ التحصیلان در دانشگاه می‌توان به انتقال تجربیات میان دانشجویان قدیم و جدید پرداخت و این مساله می‌تواند تاثیرات مناسبی را برای ارتقای علمی دانشگاه داشته باشد.

در ادامه شوشتر مدیر مسئول نشریه با بیان اینکه دانشجویان در این دانشگاه با حقوق خود آشنا نیستند، گفت: تنها چیزی که برای دانشجویان واضح و آشکار است، تکالیف آنان است که از شما می‌خواهیم حقوق دانشجویان را برایشان واضح و آشکار کنید.

تگ ها اساتید اخراجی اساتید اخراجی از دانشگاه بازگشت اساتید اخراج شده

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی