پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          21 آذر 1392 - 12 December 2013


دلیل برگزار نشدن روز دانشجو در یک دانشگاه و تشدید نظارت بر کانونهای خیریه

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح اقداماتی که برای امکانات رفاهی دانشجویان صورت گرفته است، گفت: کانون های خیریه مدلی از فعالیت دانشجویان است اما به دلیل تخلفی که در شهر تهران در این حوزه در یکی از دانشگاههای استان رخ داده است ما موظف هستیم که ورودی و خروجی وجوهی که دانشجویان از این طریق دریافت و مصرف می کنند تحت نظارت جدی قرار دهیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : خبرنگار مهر، دکتر مصطفی محقق در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به کمبودهای رفاهی و خوابگاهی برای دانشجویان اظهار داشت: در سال تحصیلی 84-83 دانشگاه هیچ مشکل خوابگاهی نداشت اما در سال تحصیلی 85-84 به دلیل ناهمخوانی درصد ورودی دانشجویان با روند افزایش امکانات، ما نتوانستیم ظرفیت خوابگاهی را افزایش دهیم و با وجود اضافه شدن یک خوابگاه با ظرفیت 550 نفر مشکل در سال 89 به شدت افزایش پیدا کرد.

وی افزود: از همین رو هیات رئیسه دانشگاه تصمیم گرفت برای اعطای خوابگاه اولویت بندی کند و تصمیم گرفته شد دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاری بالینی خوابگاه دریافت نکنند و اولویت با دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه ای دانشگاه باشد. ما از این موضوع خوشحال نیستیم اما مجبور به اولویت بندی بودیم.

محقق یادآور شد: سه راه برای دانشجویان مقاطع تخصصی داشتیم که در نهایت تصمیم گرفته شد فضاهای پانسیون به صورت پرداخت یارانه و تحت نظر دانشگاه برای آنها در نظر گرفته شود و در حال حاضر 95 دانشجوی پسر دوره تخصصی در پانسیون فردوسی و 200 دانشجوی دختر هم در سه ساختمان دیگر مستقر هستند که از شرایط خود ناراضی اند.

دستور وزیر بهداشت مبنی بر رسیدگی به وضعیت دانشجویان دوره های تخصصی

وی افزود: معاون دانشجویی وزیر بهداشت پس از دستور وزیر بهداشت مبنی بر رسیدگی به وضعیت دانشجویان دوره های تخصصی، پیگیری این موضوع را برعهده گرفت و در نهایت مقرر شد که اعتبار تخصیص خوابگاه به این گروه سنجیده شود. اعتبار لازم خارج از توان دانشگاه است و با توجه به تاکید وزیر، پیشنهاد دانشگاه این بود که صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اولویت بندی و به این دانشجویان توجه کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: قرار شده است در سال آینده این مشکل رفع شود و یارانه ای که به دانشگاه پرداخت می شود افزایش یابد. در حال حاضر هم دانشجویان بیش از 23 درصد کمک هزینه ای که دریافت می کنند را بابت هزینه پانسیون می دهند که امیدواریم آن را کاهش دهیم.

وی درباره عدم برگزاری برنامه روز دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه های روز دانشجو سیاسی است و همزمان در دانشگاه تهران دو برنامه در حال اجرا بود، جلسه متمرکزی برای دانشگاه نداشتیم.

کسی به خاطر بدحجابی از تحصیل منع نشده است

محقق در پاسخ به پرسش دانشجویی مبنی بر جلوگیری از تحصیل به دلیل عدم رعایت حجاب گفت: اینکه به خاطر حجاب و تذکر جلوی پایان نامه و تحصیل کسی گرفته شده باشد به هیج عنوان صحت ندارد. در 5 سال اخیر یک مورد داشته ایم که به دلیل عدم رعایت حجاب در دوره دستیاری با اخذ تعهد تحصیل می کند و به وی اخطار داده شده است و وی همچنین در حال تحصیل است. مصادیق آیین نامه انضباطی جلوی تحصیل کسی را نمی گیرد بلکه به فرد تذکر و اخطار داده می شود. در نهایت نیز اگر تخلفی خیلی سنگین باشد به تعلیق می انجامد.

تشکیل شورای صنفی دانشگاه پس از ابلاغ آیین نامه

وی درباره شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تشکیل شورای صنفی باید بر اساس آیین نامه باشد. تنها و اولین آیین نامه این موضوع در سال 79 به تایید وزرای وقت علوم و بهداشت رسیده و ذیل آن آمده است که برای یکسال به صورت آزمایشی اجرا می شود و بعد از آن هم تمدید نشده است. دانشگاه تا سال 86 هم شورای صنفی داشت اما بعد به دلیل عدم شرکت دانشجویان تشکیل نشد و هر زمان آیین نامه ابلاغ شود ما آن را اجرا می کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: البته در حال حاضر شورای دانشجویی دانشگاه تشکیل شده است و دو دانشجو به انتخاب تشکل ها و دانشگاه در آن حضور دارند که به نظر ما برای انتقال نظر دانشجویان کافی نیست و پیشنهاد داده ایم که مدل شورای نمایندگان در دانشکده پزشکی در تمامی دانشکده ها اجرایی شود.

سقف سنوات رفاهی با کف سنوات آموزشی مساوی است

وی درباره میزان امکانات رفاهی که به دانشجویان داده می شود گفت: سقف سنوات رفاهی با کف سنوات آموزشی مساوی است و قانوناً فردی که سنوات تحصیلی 9 ترم را گذرانده اجازه استفاده از امکانات رفاهی را ندارد. ضمن اینکه صندوق رفاه هم بیشتر از کف سنوات امکانات نمی دهد.

محقق درباه اعتراض دانشجویان درباره کندی اینترنت در کوی دانشگاه گفت: سرعت اینترنت بخشی به کشور و بخشی به کابلی که از بیمارستان شریعتی می آید مربوط است که در این زمینه قصد داریم کابل جدیدی راه اندازی کنیم که دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران باید با هم اقدام کنند.

وی اسکان دانشجویان ورودی سال 90 و 91 دانشگاه در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ایران را یکی از راهکارهای پس از انتزاع دو دانشگاه برشمرد و گفت: در حال حاضر 920 نفر دانشجویان ورودی 90 و 91 در خوابگاه های ملکی متعلق به دانشگاه ایران مستقر هستند و تا شهریور برای آنها جای دیگری تعیین می شود.

تشدید نظارت بر کانون های خیریه دانشجویی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره درخواست دانشجویان مبنی بر تشکیل کانون های خیریه گفت: کانون های خیریه مدلی از فعالیت دانشجویان است اما به دلیل تخلفی که در شهر تهران در این حوزه در یکی از دانشگاههای استان رخ داده است ما موظف هستیم که ورودی و خروجی وجوهی که دانشجویان از این طریق دریافت و مصرف می کنند تحت نظارت جدی قرار دهیم.

وی در پاسخ به اعتراض دانشجویان دکتری تخصصی مبنی بر استاندارد نبودن خوابگاهها گفت: آیین نامه خوابگاه های مشارکتی تقریبا نهایی شده اما حداقل زمان برای اجرای آن ترم آینده است. از سوی دیگر جایی که دانشجویان دوره های تخصصی در آن مستقر هستند پانسیون های تحت نظارت دانشگاه است و نه خوابگاه بنابراین وجود حشرات موذی در آنجا چندان دور از ذهن نیست. نکته دیگر اینکه حشراتی همچون ساس از طریق ساک افراد به محل هایی همچون پانسیون و خوابگاه وارد می شود و ما با اساتید انگل شناسی صحبت کردیم که امکان از بین بردن کامل آنها وجود ندارد اما توانسته ایم سم خاصی برای آن تهیه کنیم که خوابگاه های دانشگاه همیشه در این زمینه سم پاشی می شوند.

وی افزود: این موضوع که دانشجویان می گویند خوابگاهی فروخته شده که مرکز تحقیقات ساخته شود به این گونه نیست، بلکه خوابگاهی با ظرفیت 400 نفر تخلیه شد و به جای آن دو خوابگاه با ظرفیت 600 نفر خریداری شد و این مرکز تحقیقات هم در راستای توسعه بیمارستان شریعتی است.


تگ ها جشن روز دانشجو برگزاری جشن های روز دانشجو جشن های دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی