پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          22 آذر 1392 - 13 December 2013


پذیرش 1000 دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت در موسسه آموزش عالی کرمانشاه

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: این موسسه آموزش عالی در طرح تکمیل ظرفیت که به زودی از طریق سازمان سنجش اعلام می شود، حدود هزار دانشجو می پذیرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمد حامد شامبیاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح تکمیل ظرفیتی که از طریق سازمان سنجش اعلام شده است، گفت: اطلاعیه این طرح از 25 آذرماه بر روی پرتال سازمان سنجش قرار می گیرد و علاقمندان می‌توانند از یکم تا پنجم دیماه برای شرکت در تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند و آموزش ها از بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: 25 کد رشته در رشته های مختلف برای علاقمندان در نظر گرفته شده و فرصت جدیدی است که دانشجویان در مجموعه های آموزش عالی ادامه تحصیل دهند.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه، ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه را 900 تا هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: در این مرحله در مقطع کارشناسی در رشته های «جغرافیا و برنامه ریزی شهری» و «آموزش زبان انگلیسی» و در مقطع کاردانی در رشته های «عمران»، «کامپیوتر»، «الکترونیک» و «آموزش مترجمی زبان» پذیرش دانشجو بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر رشته ها نیز پذیرش دانشجو بر اساس آنچه که سازمان سنجش اعلام کرده در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و پیوسته پذیرش دانشجو خواهیم داشت و حتی افرادی که دیپلم فنی حرفه ای و کار و دانش دارند نیز می توانند ثبت نام کنند.

به گفته این مسئول مهندسی مکانیک، مهندسی نرم افزار، عمران، مترجمی زبان انگلیسی، IT و ... از دیگر رشته هایی است که در طرح تکمیل ظرفیت دانشجو می پذیرد.

وی در خصوص شهریه های پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت نیز یادآوری کرد: این شهریه ها با شهریه سایر مقاطع فرق چندانی ندارد و توسط خود دفتر آموزش عالی تعیین می شود.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه در این موسسه توجه خاصی به اساتید می شود و تلاش می شود از اساتید برجسته برای آموزش استفاده شود، افزود: در حال حاضر 235 استاد در ترم های مختلف در این موسسه تدریس می کنند.

به گفته شامبیاتی از این تعداد 45 استاد عضو هیات علمی موسسه هستند و به صورت تمام وقت و نیمه وقت با موسسه همکاری دارند و مابقی نیز به صورت حق التدریسی و یا از بین اساتید سایر دانشگاه های استان به کار گرفته شده اند.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به تاریخچه تاسیس موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی داشت و افزود: از سال 70 دولت با بررسی هایی که انجام داد تصمیم گرفت که بخشی از وظایف آموزش عالی خود را به قسمتهای غیر دولتی و غیر انتفاعی واگذار کند که در این بین جهاددانشگاهی نیز فعالیت های آموزش عالی را دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه از سال 84 در استان ما وارد حوزه آموزش شد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی هموراه به دنبال کارهایی نو با نتایج متفاوت بوده است و آموزش عالی را نیز بر اساس همین رویکرد دنبال کرد.

شامبیاتی راه اندازی دانشگاه های نسل سوم با هدف کارآفرینی، فناوری و نوآوری را از جمله دستاوردهای خوب موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در سال های اخیر دانست.

وی ادامه داد: در همین حوزه پایه و اساس فعالیتها و آموزش های جهاددانشگاهی مرتبط با دانشگاه های نسل سوم شد و با کسب مجوز از وزارت علوم اقدام به تاسیس مراکز رشد و پارک علم و فناوری در درون مجموعه خود کرد.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه معتقد است، علاوه بر این وظایف موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی به وظیفه ذاتی دانشگاهی خود که آموزش، پژوهش و فرهنگ است، توجه داشت و از طریق کنکورهایی که با مجوز وزارت علوم برگزار می شد در رشته های خاص اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

وی یادآوری کرد: تشکیل هسته های علمی و فراهم آوردن امکان رشد برای دانشجویان و فعالیت آنها در عرصه های علمی و فناوری از دیگر اقداماتی بود که موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی در این مدت در دستور کار داشت.

به گفته شامبیاتی دانشجویان ضمن آشنایی با هسته های علمی می توانستند بر اساس علایق خود وارد مراکز رشد شوند و امروز برخی از شرکت های پذیرش شده در مراکز رشد از همین دانشجویانی هستند که در مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی تحصیلات خود را گذرانده اند.

وی با تاکید بر اینکه موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی فعالیت خود را از سال 84 و با چهار رشته کاردانی و البته بر اساس ضوابط وزارت علوم آغاز کرد یادآور شد: امروز 26 کد رشته محل در سطوح مختلف کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته وکارشناسی ارشد در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی وجود دارد.

وی تعداد دانشجویان فعلی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی را نیز چهار هزار نفر عنوان کرد و گفت: در سالهای گذشته نیز حدود 2500 نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی اظهار داشت: حدود 67 درصد فارغ التحصیلان کارشناسی این موسسه آموزش عالی در مقاطع ارشد دانشگاه های سراسری و ... پذیرفته شده اند.

شامبیاتی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده برای آینده موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی، خاطر نشان کرد: در جهت تکمیل نسل سوم دانشگاه در نظر داریم دانشگاه های نسل چهارم را نیز راه اندازی کنیم که در این دانشگاه ها معیارهای الهی و ارزشهای دینی مدنظر قرار می گیرد و فعالیت گسترده ای درحوزه فرهنگ برای دانشجویان انجام خواهد شد.

در نظر گرفتن و تملک زمین 120هکتاری در میدان آزادگان به سمت اسلام آباد برای احداث شهرک علمی تحقیقاتی و آموزشی از دیگر برنامه ها برای توسعه موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی است که وی به آن اشاره کرد.

به گفته این مسئول توجه بیش از پیش به پژوهش نیز در دستور کار قرار دارد و در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی علاوه بر روند معمول پژوهش که در سایر دانشگاه ها نیز وجود دارد، حوزه های خاصی برای تمرکز بیشتر بر بخش پژوهش تعریف شده که دستاورد آن چندین مرحله اعزام دانشجویان به مسابقات داخل و خارج کشور بوده است.

شامبیاتی خاطر نشان کرد: کسب رتبه سوم جهانی اختراعات و ابتکارات ژنو، کسب رتبه دوم آلمان و تقدیر شده وزارت علوم اکراین از جمله افتخارات حوزه پژوهش موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی در سالهای اخیر است.

برگزاری جلسات انجمن های دانشجویی، شرکت در سمینارها، برگزاری اردوها، ایجاد کانونهای تخصصی در مباحث معیارهای الهی و اسلامی و استفاده از اساتید مجرب در این حوزه از داخل و یا خارج استان از دیگر برنامه های در دستور کار است.

شامبیاتی با بیان اینکه در گذشته بودجه خاصی در مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی برای بخش فرهنگ در نظر گرفته نمی شد، گفت: برنامه های متنوع فرهنگی برای آینده در دستور کار قرار دارد که از جمله آن می توان به بررسی مشکلات روز دانشجویان در حوزه فرهنگ و برگزاری جلسات مشاوره تخصصی و چاره اندیشی برای حل مشکلات اشاره کرد.

آموزش های تخصصی مقطعی که بر اساس نیاز روز باشد و دانشجویان را برای رسیدن به اهداف فناوری و نوآوری و کارآفرینی آماده کند از دیگر برنامه های در دستور کار است که قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی از آن نام برد.

شامبیاتی ارتقاء موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به دانشگاه را نیز از دیگر اهداف مهم آینده موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بی شک این چرخه که دانشجو ابتدا آموزش های پایه تا آموزش های تخصصی را دریافت کند و بعد وارد هسته های علمی شود و سپس به چرخه رشد در پارک های علم و فناوری وارد شود، نمونه دیگری بین موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی آموزش عالی ندارد و جهاددانشگاهی کرمانشاه دراین بین بی نظیر است.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه اظهارداشت: همچنین در حوزه نظارت و ارزیابی نیز موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی در طی سالیان اخیر حداقل سه سال مکرر به عنوان موسسه برتر بین سایر موسسات غیر انتفاعی انتخاب شده استت.

وی در پایان در خصوص راه اندازی دانشکده خبر نیز گفت: چنانچه پیگیری ها انجام شود و شرایط برای احداث این دانشگاه فراهم شود، جهاددانشگاهی نیز استقبال خواهد کرد و همکاری لازم را خواهد داشت.

تگ ها تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت مرحله تکمیل ظرفیت مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاهها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی