پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 آذر 1392 - 17 December 2013


تمدید مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی تا 10 دی ماه



معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از تمدید مهلت ثبت نام ازدواج دانشجویی تا 10 دی ماه خبر داد.


به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه هر سال ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال به علت مصادف شدن ثبت‌نام ازدواج دانشجویی با ماه محرم متاسفانه تبلیغات زیادی در این امر نداشتیم و به همین دلیل ثبت‌نام ازدواج دانشجویی تا 10 دیماه تمدید شده است.

وی افزود: کسانی که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند در بهمن ماه در یک دوره سه روزه، برای فراگیری مهارت‌های زندگی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه امسال 3000 زوج با هزینه مقام معظم رهبری به سفر مشهد اعزام می‌شوند، گفت: به دلیل اینکه سال گذشته برنامه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته نشد، بخشی از اعزامی‌های این سفر از زوج‌های سال گذشته هستند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه هدف از اعزام این دسته از دانشجویان به مشهد مقدس آمادگی آنها برای ازدواج و همچنین آموختن مهارت‌هایی برای زندگی است، اظهار کرد: طبق آمار ثبت احوال از میان 3000 زوج در ازدواج دانشجویی تا دو درصد آنها به طلاق منجر شده است که این مسئله بیانگر این است که ازدواج در سنین مناسب و با آگاهی می‌تواند به دوام زندگی کمک کند.

قریشی با بیان اینکه جلسات متعددی در دانشگاه به منظور کسب مهارت‌های زندگی برای این دسته از دانشجویان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امیدواریم دانشجویان با آمادگی کافی و کسب مهارت‌های لازم زندگی بتوانند زندگی خوبی را آغاز کنند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری به منظور گسترش فعالیت‌های کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه، اظهار کرد: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه باید بتواند فعالیت خود را آزادانه انجام دهند تا برخوردها و تعارض اندیشه‌ها موجب تثبیت اندیشه حق شود.

دانشگاه‌های ما، دانشگاه مطلوب جمهوری اسلامی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه دانشگاه‌ها قبل از انقلاب اسلامی فرهنگ غربی را به داخل خود راه داده بودند، گفت: با حضور انقلاب اسلامی ما توانستیم به فرهنگ گذشته غلبه کنیم، اما هنوز راه‌های نرفته زیادی داریم، چرا که دانشگاه‌های ما، دانشگاه مطلوب جمهوری اسلامی نیست.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه با حضور دین در دانشگاه بسیاری از مشکلات و بی‌هویتی‌ها حل می‌شود، گفت: همیاری و همکاری دانشجویان و اساتید ما برای گسترش مسائل دینی بیانگر این است که دین اسلام توانسته در دل قشر جوان و جامعه دانشگاهی ریشه بدواند و این زندگی برای دنیا الگو شود.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه به عنوان نماینده حوزه در دانشگاه در طول این سال‌ها تلاش بسیاری برای گسترش دین در جامعه دانشگاهی کرده است، اظهار کرد: 207 دفتر دانشگاهی و استانی توانسته گوشه‌ای از نیازها و پاسخ‌های جامعه دانشگاهی را جوابگو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه تاکنون 1100 هیات علمی و بیش از 6000 استاد معارف و 7000 واحد آموزشی در کشور به منظور افزایش معرفت دینی و پاسخگویی به نیازها و ابهامات دانشجویان فراهم کرده‌ایم، گفت: در بخش پژوهشی به 20 هزار شبهه در قالب 48 کتاب پرسمان پاسخ داده شده است که برای این منظور از 60 گروه تحقیقی برای رفع شبهات دانشجویان استفاده شده است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چهار مبلغ در ایام‌های مختلف دینی و همچنین بیش از 4000 امام جماعت در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: بیش از 300 مدرس حوزه و دانشگاه به منظور طرح دانش‌افزایی اساتید در دانشگاه‌ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اسلامی با دو رشته و پنج گرایش راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این دانشگاه 240 دانشجوی دکتری و 462 دانشجوی ارشد دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به استقبال زیاد دانشجویان از درس‌های حوزه، گفت: مراکز حوزه اسلامی در استان‌ها تشکیل داده‌ایم که تاکنون 34 مرکز مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 7000 دانشجو در این مراکز آموزش می‌بینند، خاطرنشان کرد: این دانشجویان در کنار رشته تحصیلی خود، در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور در این مراکز 67 واحد درسی را می‌گذرانند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حوزه معصومیه در قم، اظهار کرد: بیش از 1500 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری پس از فارغ‌التحصیلی در این مرکز طلبه شده‌اند. البته نیازهای دانشگاه بیش از این است و ما به ضعف‌های خودمان واقف هستیم.

دیدار 350 دانشجو از تمامی استان‌ها در روز اربعین با مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه هفته آینده 350 دانشجو از تمامی استان‌ها در روز اربعین با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت، گفت: به هر دانشگاه سهمیه‌ای برای اعزام دانشجو به نهاد رهبری داده شده است.

وی با بیان اینکه استقبال زیادی از طرف دانشجویان برای حضور در این جلسه شده است، اظهار کرد: متاسفانه به علت وجود محدودیت‌ها می‌توانیم پذیرای بخشی از دانشجویان باشیم که ابتدا تجمعی در دانشگاه تهران انجام می‌شود و دسته‌های عزاداری به سمت بیت رهبری حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نهاد رهبری فعالیت‌های گوناگونی را در دانشگاه انجام می‌دهد، اظهار کرد: نهاد رهبری در تنظیم سندهایی مانند اصلاحی شدن دانشگاه‌ها و یا تحول در علوم انسانی، اقداماتی را انجام داده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به بیست و هفتم آذرماه (روز وحدت حوزه و دانشگاه)، اظهار کرد: هر ساله نشست‌های متعددی در دو سطح دانشجویان و اساتید در دانشگاه برگزار می‌شود که در سطح اساتید دفاتر هم‌اندیشی ما که بیش از 260 دفتر دایر شده، در این ایام به ارائه پیشنهاداتی به مسئولین اقدام می‌کنند.

وی افزود: در آستانه سالگرد وحدت حوزه و دانشگاه نشست مسئولین و دفاتر کل کشور در تهران برگزار خواهد شد که از وزرای علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه دعوت به عمل آمده است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه این نشست در روز چهارشنبه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، گفت: در این نشست که با حضور مسئولین کشوری و اساتید خواهد بود، از نظرات آنها برای حل مسائل کشور و بهبود آنها بهره خواهیم برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها‌، خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از هزار کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار شده است که استقبال خوبی از این کرسی‌ها به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این نشست‌ها به صورت مناظره انجام شده است، گفت: ما از برگزاری این نشست‌ها در دانشگاه‌ها بسیار استقبال می‌کنیم، چرا که این نشست‌ها موجب رشد علمی و فرهنگی دانشجویان می‌شود.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دکتر فرجی‌دانا، جلساتی را با معاونین مربوطه داشته‌ایم که یکی از این جلسات که دیروز با حضور معاونین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار شد، به افزایش نشاط دانشجویان تاکید شد و قرار شد جلساتی از این باب بیشتر برگزار شود.

اجازه نخواهیم داد برخی با رفتارهای هنجارشکن موجب کندی نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها شود

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه از کارهای سیاسی دانشجویان که در چارچوب قانون است، حمایت‌های هدفمندی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد که برخی با رفتارهای هنجارشکن موجب کندی نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها شود. اما خوشبختانه در حال حاضر با بینش خوبی از دانشجویان در دانشگاه روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: حقوق منشور دانشجویان یکی از برنامه‌هایی است که درصدد پیگیری آن هستیم و امیدواریم بتوانیم با برگزاری جلسات متعدد، گام‌های موثری را در این راه برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین نهاد مقام معظم رهبری به فعالیت‌های قانونمند تاکید دارد، گفت: هدف این است که تشکل‌های دانشجویی افزایش پیدا کند و از تمامی دانشجویان که قصد دارند تشکل‌های جدیدی را در چارچوب قانون احیا کنند، دعوت به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه محل علمی است و نمی‌توان انتظار کار غیرقانونی را در این مکان داشت، اظهار کرد: برخی از تشکل‌ها در دوره‌های سابق، فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌دادند که خوشبختانه حضور آنها در دانشگاه کمرنگ شده است و به نظر می‌رسد که دانشجویان ما دنبال بی‌قانونی و عدم رعایت منافع ملی نیستند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی و منافع ملی، خط قرمز همه دانشگاهیان است، گفت: با رعایت این اصول، همه تشکل‌ها می‌توانند به فعالیت بپردازند و دانشگاه و نهاد رهبری از آنها حمایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نهم دی ماه، اظهار کرد: 9 دی یکی از ایام‌الله‌های جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که دانشگا‌ه‌ها در ایجاد این روز و این تحول مهم نقش بسزایی داشته و یقینا در دانشگاه‌ها، تشکل‌ها و دفاتر و معاونت فرهنگی برای گرامیداشت این روز و یادآوری سال 88 که چگونه ملت در مقابل قانون‌شکنان ایستاد، برنامه‌هایی را برگزار می‌کند.

تگ ها ازدواج دانشگاهی ازدواج در دانشگاه اخبار روزانه دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی