پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 دی 1392 - 06 January 2014


تغییر روش ارزیابی سلامت روان در دانشگاه ها و  بررسی گرایش به اعتیاد و رفتارهای پرخطر دانشجویان

رئیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت بهداشت از تغییر آزمون های ارزیابی سلامت روان دانشجویان خبر داد و گفت: از سال آینده تحصیلی تمام دانشجویان ورودی دانشگاهها تحت ارزیابی وضعیت سلامت روان در ابعاد رفتارهای پرخطر، اختلالات شخصیتی، خودآسیب رسان و گرایش به اعتیاد قرار می گیرند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
مریم کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت متولی سلامت دانشجویان به صورت عام و ادارات مشاوره دانشگاهها و دفتر مرکزی مشاوره وزارت بهداشت وضعیت سلامت روان دانشجویان را ارتقای می بخشند. از همین رو هر ساله ورودی های جدید دانشگاهها تحت غربالگری سلامت روان قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید که از مهرماه وارد می شوند پس از اینکه مدتی با فضای دانشگاهها آشنا شدند در آبان ماه در طرح سنجش سلامت روان ارزیابی می شوند.

کریمی اظهار داشت: تاکنون سعی می کردیم از تست غربالگری GHQ برای بررسی سلامت روان دانشجویان استفاده کنیم که هر زمان تست دانشجو در نقطه ای قرار گیرد که نشان دهد مشکل دارد او را به مراکز مشاوره می فرستیم تا وضعیت وی بهبود یابد.

وی اضافه کرد: این تست یک آزمون غربالگری بوده و تشخیصی نیست و تنها به مشاور می گوید که کدام افراد در معرض آسیب هستند. دانشجویانی که بالای نقطه برش هستند به دفتر مشاوره دعوت می شوند و در جلسات حضور پیدا می کنند و پس از آن آزمون های تکمیلی شامل مصاحبه های بالینی تشخیصی برای آنها انجام می شود.

رئیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت بهداشت یادآور شد: امسال با توجه به محدودیت های آزمون قبلی برای سال آینده از تیم تخصصی روانشناسی، روان سنجی، ابزار سنجش و ارزیابی وضعیت سلامت روان دانشجویان گسترده تر استفاده می کنیم و  ابعاد دیگری از جمله گرایش به اعتیاد، رفتارهای پر خطر، خود آسیب رسان، اختلالات شخصیتی بررسی می شوند.

وی افزود: نشست مقدماتی برای اجرای این آزمون جدید برای سال آینده تحصیلی شروع شده است و ما را به ابزاری قوی تر و تکمیلی تر مجهز می کند.

کریمی درباره نیمسال دوم تحصیلی و غربالگری این دسته از دانشجویان گفت: دانشجویان بعد از ورود فرصت یک ماهه ای دارند که با محیط آشنا شوند و پس از آن کارشناسان دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویی که وارد دانشگاه می شوند ممکن است عوامل متعددی از جمله ماهیت انتقال از محیط خانواده به دانشگاه و رشته تحصیلی روی سازگاری و تحصیل دانشجو تاثیر بگذارد که ادارات مشاوره دانشگاهها محلی برای دانشجویان هستند که دلسوزانه آنها را پذیرش کرده و با آنها همدلی می کنند. همچنین به دانشجو کمک می کنند که توانمندی خوبی که دارد را در مسیر تحصیلی خود با امنیت خاطر و موفقیت پشت سر بگذارد.


تگ ها ارزیابی سلامت روان در دانشگاه ها سلامت روان در دانشگاه سلامت روان در دانشگاهها ارزیابی سلامت دانشجویان در دانشگاههای کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی