پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 دی 1392 - 07 January 2014


سید ضیا هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:

فضای فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها در دولت یازدهم
 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اولویت‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها را تشریح کرد.



به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از :
دکتر سیدضیاء هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان درباره مهمترین رویکرد و سیاست وزارت علوم در ارتباط با فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بخش‌های مختلف فعالیتی را در وزارت علوم تعریف کرده ایم و بخشی از دغدغه موجود مبتنی بر توسعه فعالیت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌هاست، زیرا معتقدیم کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان یک نقطه محوری می تواند در نشاط اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: براین اساس در مجموعه معاونت فرهنگی وزارت علوم بخشی مختص برنامه‌ریزی در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی تعریف شده و به معاونت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور نیز توصیه می کنیم بستر لازم برای توسعه و کیفیت بخشی به این فعالیت را فراهم کنند.

هاشمی با بیان اینکه برگزاری فعال و با کیفیت کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید وزارت علوم است، تصریح کرد:‌ برگزاری این کرسی‌ها مورد تاکید خاص مقام معظم رهبری است و قطعا می‌تواند به ایجاد فضای نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاه ها و در جامعه کمک کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تصور بر این است که کیفیت بخشی در حوزه کرسی‌های آزاد اندیشی می تواند در افزایش نشاط سیاسی اجتماعی و حتی در تقویت حرکت های علمی موثر واقع شود.

وی درباره امکان احیای برخی از تشکل های دانشجویی که به علت ارتکاب تخلفاتی در دوره های گذشته منحل شدند، گفت: در مورد تشکل های دانشجویی گمان بر این است که مشارکت دانشجویان در فعالیت سیاسی و اجتماعی امری مبارک است و به پیشرفت دانشگاه ها کمک می کند، اما در مورد تشکل های موجود یا تقاضاها و مطالباتی که برای تشکل های جدید وجود دارد، ملاک و مبنای وزارتخانه قوانین و ضوابط موجود است.

معاون وزیر علوم درباره فعالیت‌های فرهنگی در نیمسال آینده، خاطرنشان کرد: برای نیمسال آینده جشنواره های مختلفی که از پیش برنامه ریزی شده اند اجرایی خواهند شد؛ همچنین با شور و نشاط بیشتر، فعالیت‌هایی جدید آغاز خواهند شد و بخشی از این فعالیت‌ها نیز در حال حاضر آغاز شده اند. جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری که از قبل وجود داشته نیز ادامه می یابد.

وی افزود: در حوزه نشریات دانشجویی، علمی، فرهنگی و سایر نشریات نیز برنامه هایی برای توسعه فعالیت ها در دست اقدام است؛ همچنین در حوزه تشکل های دانشجویی اعتقاد داریم که با وجود تنوع دیدگاه و سلایق مختلف بین دانشجویان باید در چارچوب قانون بستری فراهم کنیم تا شاهد مشارکت لازم و مفید از سوی دانشجویان باشیم.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که با فضای جدیدی که امسال در سطح دانشگاه ها به وجود آمده، ترم آینده بسیار پرشورتر و با فضایی مناسب تر و البته در چارچوب قوانین و ضوابط، شاهد حرکت رو به جلوی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها باشیم.

معاون وزیر علوم در خصوص جشنواره های فرهنگی این وزارتخانه تصریح کرد: یکی از مهمترین جشنوارهایی که در حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم مدیریت می شود، جشنواره ای مربوط به برگزیدگان حوزه علوم انسانی کشور است که این جشنواره تا پایان سال برگزار خواهد شد. همچنین مقدمات برگزاری جشنواره "حرکت" آغاز شده و در هفته‌های آینده شاهد آغاز به کار آن خواهیم بود. جشنواره قرآنی و سایر جشنواره های که برخی مربوط به گذشته است و برخی جدید هستند نیز در ترم دوم فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد وزارت علوم در خصوص دانشجویان ستاره دار، گفت: موضع کلی وزارتخانه اجرای قانون است و ما معتقدیم که قوانین ما تا حد زیادی تکلیف را مشخص کرده است. طبق قانون نباید حقوقی از کسی ضایع شود و کسانی که تخلفاتی داشته اند باید به این تخلفات بررسی شود. مبنای ما عدالت و قانون است و اگر در هر حوزه ای قانون به خوبی اجرا شود، گلایه ها و شکوه ها کم خواهد شد.

وی تصریح کرد: با رویکردی که در نظام قضایی و نظام اجتماعی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، برخوردها هم باید با رفعت اسلامی باشد؛ دانشجویان قشر نخبه هستند که باید در چارچوب قانون بیشترین حمایت از آنها انجام بشود. اگر قوانین موجود ایجاب کند که برخوردهایی با دانشجویان متخلف یا افراد خاطی انجام شود، باز هم باید چارچوب قوانین تعریف شود.


تگ ها فضای علمی دانشگاه در دولت یازدهم دانشگاهها در دولت یازدهم فضای دانشگاه در دولت یازدهم اوضاع دانشگاه ها در دولت یازدهم

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی