پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 دی 1392 - 08 January 2014



مراسم معارفه سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد

معاون وزیر علوم:‌ دانشگاه هرگز جایی برای تحقیر و توهین به دانشجو و استاد نیست



معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه جایی برای تحقیر و توهین به دانشجو و استاد نیست و در دانشگاه اسلامی نیز این امر اهمیت بسیار بیشتری دارد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، سید ضیاء هاشمی در مراسم تودیع و معارفه رییس سابق دانشگاه فردوسی مشهد و معارفه دکتر کافی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه که امروز سه شنبه در تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: اگر تصور درستی از دانشگاه اسلامی داشته باشیم می‌فهمیم که علم ارزش است، مسئولیت‌پذیری ارزش است و تصمیمات سلیقه‌ای جایگاهی ندارد.

وی با تشکر از زحمات هشت ساله جناب آقای عاشوری ابراز کرد: امیدوارم ایشان به عنوان استاد به صحنه علمی و کار پژوهشی برگردند و این حق هر مدیری است که در جایگاه پژوهشی که در آن قرار داشته، بازگردد.

هاشمی این نوع تغییر و تحولات را به نفع خود مدیران دانست و گفت: مهمترین تقدیری که می‌شود از یک مدیر کرد ادامه تلاش‌های او برای بهبود وضعیت و اضافه کردن به داشته‌ها است و آرزو می‌کنم جناب آقای دکتر کافی به عنوان یک چهره شاخص علمی و محبوب بتواند به بهبود این روند کمک کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که ما از افراط و تفریط بهره‌ای نبرده‌ایم که در آن مصر باشیم، اظهار کرد: با حفظ عقلانیت و قانون‌مندی می‌شود از همه سرمایه‌ها استفاده کرد و این دانشگاه است که منشاء عقلانیت است و باید الگویی برای جامعه باشد.

هاشمی با بیان اینکه باید دانشگاه مستقل باشد، تصریح کرد: وقتی دانشگاه مستقل است همه استعدادها می‌توانند در آن شکوفا شوند و حتما دانشگاه نیاز به نشاط فرهنگی، ‌سیاسی و ... دارد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری تصریح کرد: نشاط سیاسی در صورتی می‌تواند در دانشگاه‌ها پا بگیرد که دانشگاه جولانگاه عرصه‌های مختلف سیاسی نشود.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه آموزشگاه نیست، تاکید کرد: دانشگاه کانون فرهنگ، ‌تکاپو و کوشش است و دانشگاه تقویت کننده تمدن است و برای رسیدن به تمدن باید دانشگاه محقق‌پرور باشد.

وی همدلی و همکاری را از عوامل اصلی رسیدن به وحدت و رشد و پیشرفت روز افزون در دانشگاه‌ها برشمرد و بیان کرد: باید تمرین کنیم که بتوانیم با هم گفتگو کنیم؛ باید آستانه تحملمان را بالا ببریم و بتوانیم همدیگر را نقد کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به منطقه‌ای که دانشگاه فردوسی در آن قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مبارک امام رضا (ع) مسلماً دانشگاه فردوسی در کنار کانون علمی و فرهنگی بودن باید کانون دینی هم باشد و تبدیل به یک دانشگاه بین‌المللی شود که پیشگام دیپلماسی علمی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید کاری کنیم که اقشار مختلف جامعه نسبت به ما یأس پیدا کنند، افزود: باید امیدها را با روش درست تقویت کرد و دانشگاه مکانی است که می‌تواند این کار را انجام دهد و فرهنگ گفتگو و تعامل در این زمینه راهگشا خواهد بود.

هاشمی با بیان اینکه باید حرف‌ها و قضاوت‌های پیش داورانه و عجولانه را کنار گذاشت، به شخصیت ممتاز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: وزارت علوم یک آدم شاخص علمی، فرهنگی و ... را که نمونه بارز اعتدال است در رأس خود می‌بیند و باید توجه داشته باشیم که نقدها باید سازنده باشد.

وی با بیان این که وزارت علوم حتماً اصرار دارد دانشگاه باید با آرامش و تدبیر حرکت کند، اضافه کرد: بیایید به هم اعتماد کنیم. با بدگمانی نمی‌توانیم حرکت همه جانبه‌ای را داشته باشیم. به استاد و دانشجو بی‌جهت تهمت نزنیم. امروز 35 سال از انقلاب ما گذشته است و ما معتقدیم غاطبه استادان و دانشجویان ما متدین و متعهد هستند و همه ما موظفیم به قوانین پایبند باشیم.

تگ ها اخبار دانشگاه اخبار روزانه دانشگاهها اوضاع فرهنگی دانشگاههای کشور

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی