پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 دی 1392 - 08 January 2014


  1. یک سوم پرسنل خدمات بهداشتی در دانشگاه‌های کشور از دولت حقوق نمی گیرند



رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بخشی از منابع نظام سلامت از طریق دولت و بخشی از طریق تعرفه‌ها تامین می‌شود، اظهارکرد: متاسفانه چرخه مالی در بیمارستان‌های دولتی عمومی ناقص است و درآمد آنها با هزینه‌هایشان جور درنمی‌آید.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: سرویس «دانشگاهی» ایسنا -منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علی جعفریان در نشست خبری همایش خیرین عرصه سلامت که امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: امروز یک سوم پرسنل خدمات بهداشتی درمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران از دولت حقوق نمی‌گیرند و بیمارستان‌ها حقوق آنها را از راه درآمدهای خود می‌پردازند.

وی با بیان اینکه همایش خیرین سلامت در تاریخ 24 دی ماه سال جاری در تالار امام خمینی مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور خیرین در عرصه‌های مختلف سلامت لازم است و به عنوان مثال در حوزه دارو مکانیسم فعالی برای حضور خیرین طراحی نشده است و شاید دلیل آن عدم تبیین مناسب نیاز به حضور خیرین در این عرصه‌ها است و این امکان وجود دارد که موقوفاتی داشته باشیم تا عوایدش برای بیماران نیازمند به دارو صرف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در تمام دنیا به ویژه در کشور ما روال بر این گونه است که افراد بر اساس منویاتی که برایشان اولویت دارد و متعاقب میل درونی‌شان است، وارد امور خیر می‌شوند.

جعفریان با اشاره به رشد سریع مدرسه‌سازی توسط خیرین در کشور، گفت: مواردی نظیر ساخت مدرسه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد توسط خیرین در کشور ما بسیار مشهود است و افراد خیر با خواست و میل درونی خود به راحتی به سمت شرکت در این امور می‌روند، اما کمک در پیشبرد برخی امور چندان ملموس نیست و به عنوان مثال تاثیر مثبت حضور خیرین در عرصه سلامت هنوز به طور کامل روشن نمایی نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تعداد افراد خیر در کشور ما فراوان است، تاکید کرد: باید مسیرهای جدید پیش روی خیرین قرار بگیرد، به ویژه در خصوص امر بهداشت و درمان که شاید چندان برای آنها تبیین نشده باشد. به عنوان مثال پیشگیری از یک سرطان می‌تواند علاوه بر افزودن بر عمر مفید زندگی بیمار، از صرف هزینه‌های سنگین نیز جلوگیری کند.

جعفریان با بیان اینکه درمان بخشی از هزینه‌های خانوار را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: متاسفانه بر اساس قانون برنامه توسعه، باید سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت به زیر 30 درصد می‌رسید، اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است و سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت حدود 60 تا 70 درصد است و اگر خانواده‌ای بیمار داشته باشد، متحمل پرداخت‌ هزینه‌های بسیاری می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: ارائه خدمات با کیفیت مستلزم صرف هزینه است و اگر هزینه‌ها به اندازه کفایت تامین نشود، هم مردم، هم دولت و هم دست‌اندرکاران نظام سلامت، ناراضی خواهند بود. باید انتظارمان را از درمان تعدیل کنیم. البته انتظار ما برای درمان منطقی نیست و هر بیماری حق دارد تا بهترین خدمات را دریافت کند؛ البته باید به راه‌های تامین منابع نیز اندیشید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بخشی از منابع نظام سلامت از طریق دولت و بخشی از طریق تعرفه‌ها تامین می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه چرخه مالی در بیمارستان‌های دولتی عمومی ناقص است و درآمد آنها با هزینه‌هایشان جور درنمی‌آید. امروز یک سوم پرسنل خدمات بهداشتی درمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران از دولت حقوق نمی‌گیرند و بیمارستان‌ها حقوق آنها را از راه درآمدهای خود می‌پردازند. این مسئله باعث می‌شود سهم مردم از پرداخت هزینه‌های سلامت افزایش یابد.

جعفریان در پایان خاطرنشان کرد: اگر این نیاز تبیین شود و خیرین وارد این عرصه‌ها شوند، می‌توانیم به جهش در این خصوص دست پیدا کنیم. علاوه بر این مکانیسم‌های مدیریتی‌ ما و سهم دولت در پرداخت هزینه‌های سلامت نیز باید اصلاح شود. مکانی چون بیمارستان امام خمینی (ره) سالانه یک میلیارد تومان بابت هزینه‌ درمان افراد بی‌بضاعت تخفیف می‌دهد. دولت هم سالانه دو تا سه میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی تهران برای این منظور کمک می‌کند.

تگ ها حقوق کارکنان دانشگاهها تامین حقوق پرسنل دانشگاه حقوق پرسنل دانشگاهها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی