پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 دی 1392 - 14 January 2014


تودیع و معارفه روسای دو دانشگاه گلستان و منابع طبیعی

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، در این تودیع و معارفه عصر دوشنبه در گرگان برگزار شد، علی نجفی نژاد که دارای مدرک دکتری آبخیزداری از دانشگاه تهران است و در حال حاضر رتبه علمی استادیاری دارد، به جای رامین رحمانی بر کرسی ریاست دانشگاه  علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خواهد نشت و همین طور فرهاد یغمایی به جای عباس قربانی ریاست دانشگاه گلستان را برعهده خواهد گرفت.
چیزی که در این جلسه مشهود بود این بود که این دو رئیس دانشگاه ها تلاش دارند تا با همکاری یکدیگر بتوانند محیط دانشگاهی استان را به سمت پیشرفت ها هدایت کنند.
رئیس جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ما به عنوان یک کشور در حال توسعه و رشد نیازمند این هستیم که همراه با پیشرفت های جامعه بین الملل بتوانیم از نظر شاخص های توسعه رشد داشته باشیم.
علی نجفی نژاد افزود: در عرصه علم و فناوری باید آنچه که شایسته مردم است را برای آنها فراهم کنیم چرا که همه مطالعات گذشته نشان می دهد که آموزش و تربیت نیروی انسانی و ایجاد تحول و نگرش در افکار عمومی به وسیله ورود علوم و فناوری جدید امکان پذیر است.
وی ابراز داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای توسعه یافته  توانسته اند سرمایه گذاری های گسترده ای را در حوزه آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی  در جهت تحقیق و توسعه انجام دهند.
نجفی نژاد ادامه داد: به کارگیری تحقیقات در جامعه  باید بتواند یکی از مهمترین راه های دستیابی به اهداف توسعه باشد و برنامه هایی که در سند جامع برای دستیابی به توسعه تدوین شده است باید به وسیله دانشگاه ها بتواند محقق گردد.

استقرار فعالیت های دانش بنیان به وسیله دانشگاه ها انجام می شود
وی اظهار داشت: اگر می خواهیم استقرار فعالیت های دانش بنیان را در جامعه داشته باشیم باید به دانشگاه توجه بیشتری داشته باشیم چرا که دانشگاه ها در تحقق اهداف توسعه و جهاد علمی می توانند با ایجاد تحول فکری  و تدوین برنامه های سازنده در جامعه موثر باشند و در رسیدن به قله های موفقیت به مدیران اجرایی کمک کنند.
رئیس جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با عنوان اینکه کشورها سعی دارند تا دانشگاه های نسل سوم را در کشور خود افزایش دهند، عنوان داشت: افزایش تحقیقات بین رشته ای، ارتقاء جایگاه بین علمی دانشگاه ها برای دستیابی به اهداف توسعهاز جمله اهداف سیستم های آموزشی انعطاف پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: تربیت نخبه پروری یکی از نکات کلیدی در این دانشگاه ها است  که متاسفانه سیستم دانشگاه های ما در این زمینه انعطاف پذیری لازم را ندارد و همچنان موضوعات قدیمی جزء سرفصل های درسی دانشجویان  قرار داده می شود .
نجفی نژاد اذعان داشت: خلق دانش جدید و و تبدیل آموزش به فرآیند تولید دانش در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که ما به عنوان کشور انقلابی که توانسته ایم نظام دینی را در کشور ایجاد کنیم نقش ویژه ای را در بین کشورهای منطقه و جهان برای خود قائل هستیم.
وی با اشاره به برنامه های خود در آینده بیان داشت: اعتقاد به کار جمعی یکی از اهداف من در آینده برای پیشرفت است چرا که وجود خرد جمعی و هنر جمعی  اندیشیدن می تواند در پیشبرد برنامه ها بسیار موثر باشد و با توجه به اینکه ما سازمانی علمی هستیم به جای خود شیفتگی باید تلاش کنیم تا به صورت جمعی تصمیم بگیریم.

 نظام قانومندی باید در همه بخش های دانشگاه رعایت شود
این مسئول تاکید کرد: نظام قانونمندی باید باید در همه بخش های دانشگاه رعایت شود و همچنین باید بتوانیم فرهنگ نقد پذیری را در خود گسترش دهیم به طوری  بتوانیم تحمل نقطه نظرات یکدیگر را داشته باشیم و از این بهترین نظرات را برای ادامه مسیر انتخاب کنیم.
وی گسترش اخلاق مداری را یکی از دیگر اهداف خود دانست و گفت: اخلاق مداری، پاسخگویی و متعهد بود در همه عملکردها ضمن داشتن امتیازات می تواند باعث ایجاد وفاق و همدلی و همچنین دوری از نزاع و تفرقه برای تلاش بقا و پیشرفت دانشگاه شود.
نجفی نژاد یادآور شد: من قصد ندارم نظراتم را در این دانشگاه بر کسی تحمیل کنم  چرا که عقیده دارم همه افراد در این دانشگاه می توانند به راحتی نظراتشان را مطرح کنند و همچنین تلاش دارم تا فضایی آرام ، بانشاط  و سرشار از امید را جهت انجام فعالیت های علمی به وجود آوریم و احترام به دانشجویان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
وی  اظهار داشت: در این دانشگاه گروه های آموزشی باید بتوانند جایگاه اصلی خود را به عنوان رکن اصلی بدست بیاورند و همچنین احیا مجدد نقش شوراهای مختلف به شکل واقعی از جمله شورای دانشگاه از دیگر اهداف من است.
علی نجفی نژاد ادامه داد: تصمیمات مهم می تواند در شورای دانشگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد و همچنین به تصویب برسد .
وی تعامل با دانشگاه های دیگر در استان را از دیگر اهداف خود اعلام کرد و عنوان داشت: تلاش می کنیم که با دانشگاه های دیگر در استان ارتباط موثر داشته باشیم و همچنین به دانشگاه  گلستان برای استقرارش کمک کنیم.

ساماندهی طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی باید از اهداف دانشگاه باشد
رئیس جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: ساماندهی طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های دانشجویی باید در برنامه های دانشگاه قرار گیرد و برای توسعه و عملی شدن آنها تلاش شود.
وی اضافه کرد: این طرح ها می تواند برای رفع مشکلات کشور مهم محسوب شود و در حد یک پایان نامه نباید باقی بماند و همچنین تلاش داریم تا یک برنامه و سند راهبردی را برای این دانشگاه تدوین نماییم  چرا که متاسفانه تا به الان هیچ سندی برای توسعه این دانشگاه تدوین نشده است.
نجفی نژاد خاطرنشان ساخت: فراهم آوردن تحصیلات تکمیلی به منظور افزایش سطح علمی دانشگاه، ایجاد هماهنگی و پرهیز از موازی کاری در کارهای فرهنگی از دیگر برنامه های ما در این دانشگاه است.
وی ادامه داد: استفاده ازظرفیت استادان و شورای فرهنگی برای بازنگری متون درسی  متناسب با تحولات جامعه از دیگربرنامه هایی است که باید در این دانشگاه به اجرا در آید.
این مسئول با بیان اینکه در این دانشگاه پنج پروژه عمرانی نیمه کاره وجود دارد تصریح داشت: اگر بتوانم در دوره مدیریتی خود این پروژه ها را به اتمام برسانم در واقع کار بزرگی را انجام داده ام و همچنین تلاش می کنیم تا در برنامه جامع آینده این دانشگاه نیازها و طرح های عمرانی مورد نیاز را قرار دهیم.
 در ادامه رئیس قبلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: هر آنچه که در دانشگاه انجام شده است بخشی حاصل فعالیت های کسانی است که از قبل در این دانشگاه تلاش کرده اند و اگر به این شکل نبود ما هرگز به موفقیت های بزرگ دست پیدا نمی کردیم.

روند رو به رشدی را در تعداد رشته ها داشته ایم
رامین رحمانی افزود: روند تحولی این دانشگاه از سال تحصیلی 85-84  تا سال تحصیلی 92-91 در بخش آموزشی رشد تعداد دانشجویان و تعداد رشته ها را داشته ایم  که رشد رشته ها بیشتر در حوزه تحصیلات تکمیلی بوده است.
وی بیان داشت: در زمینه کارشناسی ارشد توانستیم به رشد قابل توجهی دست پیدا کنیم و از 95 دانجو به 400 دانشجو برسیم  که در حال حاضر وضعیت تحصیلات در این دانشگاه 50 درصد تحصیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی و 50 درصد تحصیل رشته های کارشناسی هستند.
رحمانی تصریح کرد: همچنین توانستیم در رشته های دکترای تخصصی تعداد رشته ها را افزایش دهیم  و به ابن وسیله افزایش کمی و کیفی بسیاریرا در ای دانشگاه شاهد باشیم.
وی  اذعان داشت: هم اکنون در این دانشگاه 104 عضو هیئت علمی  مشغول به کارهستند که از این بین 51 نفر دانشیار و 14 نفر نیز مدرک استادی دارند.
رئیس قبلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با عنوان اینکه این دانشگاه توانسته در حوزه ارائه مقالات روند رو به رشدی را داشته باشد،  ابراز داشت: در حال حاضر دانشگاه 15 ژورنال  را توسط اعضای هئت علمی که سه ژورنال به زبان انگلیسی نوشته می شود را به چاپ برساند.
وی اضافه کرد: همچنین در این زمینه توانسته ایم تا هشت گریل علمی و پژوهشی را بگیریم و علارقم کمبود بودجه ای که هرساله داشته ایم تلاش کرده ایم تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.
رحمانی افزود: سال گذشته این دانشگاه توانست در ایران از نظر تعداد مقاله رتبه اول کشوری را کسب کند و همچنین در زمینه  چاپ کتاب فعالیت های خوبی صورت گرفته به طوری که اعضای هیئت علمی در سال بیش از 30 کتاب را به چاپ برسانند.
وی با اشاره به اینکه این دانشگاه تخصصی بیشاز 56 سال در گرگان سابقه دارد، اظهار داشت: این دانشگاه می تواند پتانسیل های بیشتریرا داشته باشد که بخشی از آنها می تواند در آینده فعال شود چرا که این دانشگاه به عنوان خانه علمی ما محسوب می شود و در حال حاضر اگر رشد و توسعه ای را بدست آورده ایم همه در این خانه علمی بوده است.

دانشگاه ها در قبال امکاناتی که مصرف می کنند باید پاسخگو باشند
رئیس جدید دانشگاه گلستان گفت: هر دانشگاهی که امکاناتی را مورد استفاده قرار می دهد باید در مقابل آنها پاسخگو باشد .فرهاد یغمایی در ادامه این مراسم افزود: دانشگاه ها باید سرشار از نواندیشی، تولید فکر و اندیشه باشند و همچنین با توجه به اینکه  با اخلاق خوب می توان در مردم نفوذ کرد باید تلاش کنیم تا اخلاق مداری را سر لوحه کارهای خود قرار دهیم چرا که اخلاق بزرگترین سرمایه انسان ها محسوب می شود.
وی با بیان اینکه  اعتماد وظایف را سنگین تر می کند، خاطرنشان کرد: من برای تقبل به این دانشگاه نیامده ام بلکه برای تعامل و نشاندن بذر دوستی به این عرذصه گام برداشته ام.

مدیریت سیاسی در دانشگاه ها مدیریت شکست خورده ای است
یغمایی یادآور شد: مدیریت سیاسی در دانشگاه ها مدیریت شکست خورده ای است و آسیب های زیادی به محیط های دانشگاهی وارد می کند و باید تلاش کنیم تا دانشگاه را براساس شفافیت و همچنین سیست های کلی نظام به پیش ببریم .
وی ادامه داد: دانشگاه ها باید تلاش کنند تا از جریان های سیاسی به دور باشند و با ایجاد فضایی آرام و ایجاد انگیزه بتوانند به دور از جریانات خطر به تولید هر چه بیشتر علم بپردازند.

کمبود فضای علمی مناسب در دانشگاه گلستان
در ادامه رئیس قبلی دانشگاه گلستان با انتقاد از نبود فضای علمی مناسب در این دانشگاه عنوان داشت: استادان این دانشگاه با کمبود فضا برای تدریس مواجه هستند و همچنین امکانات خوبگاهی و ورزشی  بسیار کمی برای دانشجویان وجود دارد و آنان با صبر و تحمل فراوان تا به حال توانسته اند در این دانشگاه تحصیل کنند.
عباس قربانی اضافه کرد: با وجود مشکلاتی که در این دانشگاه وجود داشت توانستیم در حوزه تولید علم و فناوری تلاش داشته باشیم  و البته این دانشگاه مسئولیت فراتر داشت و در مصوبات استانی توانست به عنوان همکار در پارک علم و فناوری شناخته شود.
وی  اذعان داشت: در حال حاضر این پارک افتتاح شده است ومی تواند شرکت های دانش بنیان را مورد پذیرش قرار دهد.
قربانی با بیان این دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان به خاطر سبقه کشاورزی که دارد توانسته پیشرفت های خوبی را نصیب استان کند ، افزود: اما استان در حوزه صنعت نیازمند توسعه بود که توانستیم در این زمینه دو دانشگاه صنعتی علی آباد و فنی ومهندسی گرگان را ایجاد کنیم.
وی  تصریح داشت: در حال حاضر در دانشگاه فنی و مهندسی گرگان حدود 3500 دانشجو و در دانشکده علی آباد حدود 1000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند  و اخیرا در دانشکده علی آباد توانسته تعداد رشته ها را به 21 رشته افزایش دهیم.
رئیس سابق دانشگاه گلستان بیان داشت: این دانشگاه توانست دانشکده علوم پایه در حوزه تحصیلات تکمیلی افتتاح کند که در حالذ حاضر چهار رشته دکتری در این دانشگاه دائر است و پذیرش دانشجو انجام می شود .



تگ ها تودیع و معارفه روسای دو دانشگاه گلستان و منابع طبیعی تودیع و معارفه روسای تودیع و معارفه روسای دو دانشگاه گلستان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی