پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 بهمن 1392 - 18 February 2014


فرهنگ کارآفرینی باید در دانشگاه‌ها جاری شود

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از(ایسنا) منطقه قزوین، عبدالحسین فریدون در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: دانشگاهیان در تکمیل چرخه علم به تولید ثروت نقش اصلی را به عهده دارند و دانشجویان فارغ التحصیل باید کارآفرین باشند ولی گاهی مشاهده می‌شود که حتی دانشجویان رشته‌های فنی و حرفه‌ای هم پس از فارغ التحصیلی با بیکاری روبرو هستند.

وی ادامه داد: با راه اندازی پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان باید فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها جاری شود و بدین ترتیب چرخه علم به تولید و ثروت کامل خواهد شد.

مشاور وزیرعلوم تصریح کرد: امروزه در دنیا دانشگاه‌هایی مطرح هستند که با شرکت‌های دانش بنیان همکاری دارند و باید در ایران گام‌های اساسی در این راستا برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیش از چهار میلیون دانشجو و 60 هزار هیئت علمی در کشور فعالیت دارند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا رشته‌هایی در کشور ایجاد شوند که رشته‌های مورد نیاز کشور بوده و از تکرار رشته‌هایی که باعث افزایش بیکاری در جامعه می‌شوند جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه مرکز نخبه پروری است که مدیران آینده از دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند و در این راستا باید مدیریت مشارکتی در دانشگاه‌ها جاری شود.

مشاور وزیرعلوم توضیح داد: نخبگان علمی باید در فضای دانشگاه‌های منطقه‌ای و ملی فعالیت داشته باشند و در تلاش هستیم افرادی که در دانشگاه‌های خارج از ایران تحصیل می‌کنند با در نظر گرفتن امکاناتی در دانشگاه‌های داخل کشور مشغول به فعالیت شوند ولی تبادل اطلاعات علمی با کشورهای دیگر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مدیریت باید به دور از هر گرایش سیاسی از نیروهای توانمند و شایسته استفاده شود خاطرنشان کرد: در محیط دانشگاهی نباید عده‌ای خارج از گود باشند و همه باید در مسائل علمی فرهنگی و اجتماعی دخالت داشته باشند.

فریدون گفت: مسئولین موتور پیشرانه کشور هستند و حفظ کرامت و جایگاه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه نخستین نکته‌ای است که باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: ایجاد فضای آرام در دانشگاه و به دور از گرایش‌های سیاسی از وظایف مدیران دانشگاهی است.

مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: قانون هیئت امناء دانشگاهیان، یکی از یکی قوانینی است که باید جایگاه خود را پیدا کند و در این راستا باید برای ارتقای فضای علمی دانشگاه تلاش شود.

وی تصریح کرد: قانونمند کردن دانشگاه‌ها مستلزم قوانینی است که در جهت احقاق حقوق اساتید و دانشجویان باشد و محیط دانشگاه‌ها با رعایت خط قرمز‌ها محیطی نقدکننده و نقدپذیر باشد.

فریدون خاطرنشان کرد: طبق افق علمی کشور و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید در زمان بندی‌های معین به قله‌های علمی کشور دست پیدا کرد و این تنها با مشارکت دانشجویان و دانشگاهیان امکان پذیر است و در این راستا می‌توان در تدوین آئین نامه‌ها از نظرات اساتید بهره‌مند شد.

مشاور وزیرعلوم یادآور شد: بُعد فرهنگی دانشگاه بر کسی پوشیده نیست و توسعه علمی و اقتصادی پایدار از نقش‌های اساسی دانشگاه محسوب می‌شود.




تگ ها فرهنگ کارآفرینی باید در دانشگاه‌ها جاری شود فرهنگ کارآفرینی فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی