پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اسفند 1392 - 01 March 2014


تعیین شهریه دانشگاه‌های غیردولتی تا اردیبهشت


 معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری اعلام کرد: شهریه دانشگاه‌های غیردولتی و غیر انتفاعی تا اردیبهشت ماه سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ دکتر جعفر میلی منفرد در دوازدهمین مجمع عمومی اتحاد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که با حضور وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی در محل دانشگاه سوره برگزار شد، گفت: در مورد شهریه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی مشکلاتی داریم.

وی عنوان کرد: باید آزادسازی شهریه‌ها، رتبه بندی کردن آنها و حتی چند دسته کردن شهریه‌ها در نظر گرفته شود و با شفاف سازی ضوابط و مقررات برای بهینه کردن فرآیندهای دانشگاهی اقدام کنیم.

وی همچنین از تسریع در بازنگری اساسنامه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی خبر داد و گفت: دسته بندی و جمع بندی اساسنامه دانشگاه غیر انتفاعی و غیر دولتی در دستور کار قرار گرفته و شاید اتفاقی بیفتد که از ظرفیت‌های مجلس در این زمینه نیز استفاده کنیم.

معاون آموزش وزارت علوم در مورد اساسنامه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در این اساسنامه استفاده کنیم گفت: تجزیه و تحلیل از وضعیت ملی در بخش غیردولتی و بازنگری در اساسنامه دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیر دولتی باید در دستور کار قرار گرفته و غیرخصوصی کردن این اساسنامه باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: این موضوع باید از طریق شورای عالی مورد توجه قرار گرفته و باید بتوانیم در بحث حل مشکلات اساسنامه 10 گام را برداشته و بر مبنای این 10 گام حرکت کنیم.

میلی منفرد درمورد کندی سرعت بازنگری در اساسنامه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیر دولتی تصریح کرد:‌ باید تسریع در بازنگری اساسنامه، دسته بندی و جمع بندی آن در دستور کار قرار گرفته و با عمق بیشتر چالش‌های پیش رو را شناخته و گام‌های خود را به صورت حساب شده تر برداریم.

ظرفیت و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد باید شفاف سازی شود

وی همچنین به ضرورت توجه به کمیته ساماندهی موسسات غیر انتفاعی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت:‌مسئله‌ پیچیده‌ای در زمینه دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی وجود دارد و باید بتوانیم در بحث پذیرش 30 – 70 پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های پیام نور و غیر انتفاعی توازن لازم را ایجاد کنیم.

میلی منفرد در این خصوص ادامه داد: ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه‌های پیام نور در مقابل ظرفیت‌های پذیرش دانشگاه‌های غیر دولتی ظرفیت 70 – 30 را به ما تحمیل می‌کند چرا که با در نظر گرفته شدن پذیرش دانشجو در دفترچه‌های دانشگاه شاهد این هستیم که ظرفیت‌های دانشگاه‌های پیام نور در قبال دانشگاه‌های غیر انتفاعی با وزنی معادل 70 در مقابل 30 مواجه است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند ارائه گزارش در خصوص دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی هستیم، عنوان کرد: باید بحث ظرفیت و پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها شفاف سازی کنیم و بدانیم که چگونه دانشگاه آزاد توانسته با ارائه ظرفیت پذیرش دانشجو به صورت غیر آزمون ظرفیت‌های خود را بالا ببرد.

میلی منفرد ادامه داد: باید بدانیم که آیین نامه‌ها، ظرفیت‌ها و مقررات چه مسائلی را ایجاد کرده و از طریق آن بتوانیم آیین نامه‌های موجود را مورد بازنگری قرار دهیم.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه باید بتوانیم تحلیلی از اتفاقات دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور را مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: پردیس‌های علوم و تحقیقات در 40 شهرستان کشور ایجاد شده و چون اسم آنها علوم تحقیقات بوده وابسته به علوم و تحقیقات تهران هستند و بدون اینکه بخواهند مجوزهای لازم را بگیرند در حال فعالیتند.

میلی منفرد با بیان باید پردیس‌های دانشگاهی توسط دانشگاه‌های مادر ایجاد شود، گفت: اما هم اکنون با این پدیده مواجهیم که تعدادی از دانشگاه‌ها که ظرفیت لازم را در این زمینه نیز ندارند پردیس‌های دانشگاهی را ایجاد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی ظرفیت‌های پذیرش دانشجو باید در مقاطع مختلف در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید 15 مشکل اساسی دانشگاه‌ها اولویت بندی شده تا به آنها بپردازیم، علاوه بر این باید توازنی بین دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و علمی کاربردی صورت گرفته تا با منطقی، کیفی و صحیح به جلو پیش برویم.


تگ ها تعیین شهریه دانشگاه‌های غیردولتی تعیین شهریه دانشگاه‌ها شهریه دانشگاه‌ها

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی