پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 اسفند 1392 - 04 March 2014


تعطیلی 50 مرکز علمی کاربردی تا پایان سال





 رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی با اعلام اینکه تا پایان سال 50 مرکز علمی و کاربردی که استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند تعطیل خواهند شد، گفت: در حال حاضر هزار مرکز علمی کاربردی در حال فعالیت هستند که حدود 200 مرکز از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر پورعباس در یازدهمین گردهمایی روسای آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر با 15 دستگاه و وزارتخانه در ارتباط کامل هستیم و با هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها نیز هیچ‌گونه تعارفی نداریم.

وی استقلال موسسه‌های علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی را ضروری دانست و اظهار کرد: دو سال است دانشگاه علمی و کاربردی در تلاش بود تا جهاد دانشگاهی دارای موسسه علمی و کابردی شود اما هنوز موسسه در چارچوب اساسنامه شکل خود را پیدا نکرده است. موسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی باید در استقلال کامل و در جایگاه بالایی در جهاد دانشگاهی باشد.

پورعباس با بیان اینکه موسسات علمی و کاربردی باید به سمت رشته‌های تخصصی متناسب با شرایط بومی و نوع اشتغال منطقه حرکت کنند، افزود: اکنون 43 مرکز آموزشی جهاد باید به سمت تخصصی شدن حرکت کنند. لزومی ندارد رشته‌ای در گیلان تدریس می‌شود در اصفهان هم تدریس شود. به طور مثال دانشگاه علمی کاربردی در پی آن است تا رشته روابط عمومی را به طور کلی از رشته‌های خود حذف کند چراکه جامعه اشباع شده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی لازمه بقای موسسات علمی و کاربردی را استفاده از رشته‌های جایگزین متناسب با نیاز منطقه عنوان کرد و گفت: چندین بار به موسسات علمی و کاربردی تذکر داده شده تا دانشجو را در محیط کار قرار دهند زیرا بنا بر استانداردها 60 درصد آموزش در محیط کار باید انجام شود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی باید وارد رشته‌های دانش‌بنیان شود ، لازمه این کار این است که در جوار موسسات مراکز رشد علمی و کاربردی تاسیس شود.

به گفته پورعباس، در حال حاضر مرکز علمی و کاربردی نیروی محرکه مرکز رشد احداث کرده و قطعات مورد نیازش توسط دانشجویان علمی و کاربردی تولید می‌شود. جهاد باید در قبال تربیت نیرو به فکر اشتغال دانشجویان نیز باشد.

پورعباس با اشاره به اینکه مراکز رشد علمی کاربردی در اوین اولین بار در زندان اوین افتتاح شده است، گفت: احداث مرکز رشد در زندان اوین یک حرکت انقلابی بود که زندانی هم مدرک کاردانی دریافت می‌کند و هم حقوق می‌گیرد. در چنین وضعیتی هم کارخانه‌دار خوشحال است هم زندانی.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی با اشاره به اینکه به سربازان نیز مدرک علمی کاربردی اعطا خواهد شد، گفت: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری تعدادی از پادگان‌ها تحت نظر دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفتند و سربازها با گذراندن دوران سربازی در طی این دو سال مدارک کاردانی نیز دریافت خواهند کرد.


تگ ها تعطیلی 50 مرکز علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی