پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 اسفند 1392 - 05 March 2014


اصلاح نسبت پذیرش مردان و زنان در پزشکی و پرستاری





به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه برگزاری مراسم روز پرستار درباره اقدامات انجام شده برای پرستاران در سال جاری اظهار کرد: تاکنون کار چندان چشمگیری در این خصوص انجام نشده است به جز اینکه بخشی از معوقات پرستاران را پرداخت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین اکنون به دنبال ارتقای دانش حرفه‌ای پرستاران و رفع کمبودهای نیروی پرستاری در مناطق محروم هستیم. همچنین سامان‌دهی سرویس‌های پرستاری در سطح جامعه از جمله مراقبت در منزل در دست اقدام است.

قاضی‌زاده هاشمی با ابراز امیدواری از رفع مشکلات و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در آینده در پاسخ به پرسشی پیرامون کمبود تعداد پرستاران مرد و تبعاتی که به دنبال خواهد داشت، گفت: در حال حاضر مشکل کمبود نیروی مرد را علاوه بر حوزه پرستاری در حوزه پزشکی نیز داریم و زنان بیشتر در رشته‌های پزشکی پذیرفته می‌شوند. این مساله به ویژه برای ارائه خدمت در مناطق محروم مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است زیرا زنان برای حضور در مناطق محروم با محدودیت روبرو هستند.

وی ادامه داد: اقداماتی را برای رفع این مشکل در دست داریم که جرات اعلامش را نداریم زیرا ممکن است مورد اعتراض واقع شویم اما به هر حال نیاز به پرستاران و پزشکان مرد در کشور وجود دارد و باید این نسبت‌ها در آینده اصلاح شود.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره استخدام پرستار و وعده‌ای که دولت پیشین برای بکارگیری 70 هزار پرستار داده بود، اظهار کرد: ما در این زمینه قولی نمی‌دهیم اما پرستاران مشکلات بسیاری دارند و از جهتی رضایت‌مند نیستند ما در جهت رفع مشکلات پرستاران گام برمی‌داریم و برنامه‌ای که در حال حاضر در دست اقدام داریم استفاده از دانشجویان پرستاری برای رفع کمبودهای پرستاران در بیمارستان‌ها است.

وزیر بهداشت افزود: اکنون 60 هزار دانشجو داریم که می‌توانند سریعا به جمع پرستاران در قالب خرید خدمت اضافه شوند. راه حل نهایی توسعه دانشکده‌های پرستاری در کنار بیمارستان‌ها است.

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون سختی کار پرستاران شاغل در بخش‌هایی چون سوختگی، روانپزشکی و ICUها اظهار کرد: این پرستاران در شرایط سختی قرار دارند و امیدواریم معاونت پرستاری راهکارهایی برای حل مشکلات آنها بیندیشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت اظهار کرد: یکی از راهکارهای اساسی موجود خودکفایی در زمینه تولید واکسن است. همچنین هدف‌گذاری ما در حوزه دارو کاهش 25 درصدی وابستگی به کشورهای خارجی در 4 سال آینده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در خصوص تجهیزات پزشکی و سامان یابی اوضاع آن نیز اقداماتی شروع شده است. همچنین بنا شده دانشگاه‌های مهم کشور که در رتبه بندی‌های پژوهشی حائز مقام‌های برتر شده‌اند پردیس‌های سلامت راه‌اندازی کنند و با تولید تجهیزات در این زمینه نیز اقداماتی را انجام دهند. امیدواریم بتوانیم در جهت کاهش وابستگی و اتکا به منابع داخلی خودمان گام برداریم و در این راستا از حمایت دستگاه‌های مسئول از جمله بانک‌ها برخوردار شویم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیاری از تجهیزات و اقلامی که امروز برای رفع نیاز داخلی کشور به واردات آنها وابسته هستیم قابل تدارک در داخل هستند و حتی بخشی از آنها را می‌توانیم صادر کنیم، اظهار کرد: باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود تا بتوانند در جهت کاهش وابستگی گام بردارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: به عنوان مثال درباره تولید واکسن‌ها در کشور حمایت‌های ویژه لازم است زیرا زنجیره فناوری واکسن در اکثر کشورها محرمانه است اما تردید ندارم که می‌توانیم طی این چهار سال به خودکفایی در زمینه واکسن‌های مورد نیاز رسیده و هیچ وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه بر ضرورت مدیریت تمام بخشهای نظام سلامت از بیمارستانها و دانشگاه‌ها گرفته تا مراکز بهداشت و حتی خود پرستاران، بهیاران و پزشکان تاکید کرد و گفت: به هر روی پرستاران با مردم به طور مستقیم سر و کار دارند و باید با رفتارهای جهادگونه‌ای که دارند مشکلات موجود را تا جایی که می‌توانند مدیریت کنند.

قاضی زاده هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تجمیع بیمه‌ها در کشور اظهار کرد: تجمیع بیمه‌ها امری شدنی و امکان پذیر است. اگر دولت اراده کند و نیروهای مسلح نیز که جمعیتی پنج میلیون نفری را پوشش می‌دهند وارد عمل شوند می‌توانند صندوق‌های بیمه‌ای را تجمیع کرد و تا این اتفاق نیفتد نظام سلامت سامان نمی‌یابد. نیاز به یک اراده قوی و یک نظام ملی در این خصوص وجود دارد و نمی‌توان با بخشی نگری آن را حل کرد.

وی در پایان از برگزاری جلسه شورای عالی بیمه و تعیین تعرفه بخش دولتی خبر داد.


تگ ها اصلاح نسبت پذیرش مردان و زنان در پزشکی و پرستاری

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی