پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 اسفند 1392 - 15 March 2014


مدرسین مراکز علمی و کاربردی پایش و پالایش می‌شوند





 معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: در حال حاضر طرحی برای پایش و پالایش مدرسین مراکز و دانشگاه‌های علمی و کاربردی تقدیم هیئت رئیسه دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور شده که امیدواریم به تصویب رسد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از (ایسنا)- منطقه خراسان، دکتر حمیدرضا میرزایی در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی و اجتماعی نگار اظهار کرد: در حال حاضر 35 هزار مدرس در سطح دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی کشور در حال فعالیت هستند که اگر فاقد برخی شرایط مورد نظر از لحاظ آموزشی باشند، از سیستم دانشگاه خارج خواهند شد.

وی ادامه داد: واحد امور مدرسین دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تلاش دارد که مدرسین واحدهای این دانشگاه در حد و سطح جایگاه علمی این دانشگاه فعالیت داشته باشند؛ در مدت اخیر در این رابطه اقداماتی جدی صورت گفته است.

میرزایی با اشاره به برخی ایرادات وارد شده از سوی وزارت علوم در خصوص سطح علمی واحدهای دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: علاوه بر این یکی دیگر از مواردی که به طور مجدانه در دستور کار دانشگاه قرار گرفته، اصلاح برخی واحدهای نامتناسب با دانشگاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره فرهنگی و اجتماعی نگار خاطرنشان کرد: براساس سرفصل‌های سند دانشگاه اسلامی، این دانشگاه نیز در بعد فرهنگی به دنبال تقویت ابعاد فرهنگی فارغ‌التحصیلان است. سعی ما این است که دانشجویان این مراکز پس از فارغ‌التحصیلی در امور عبادی و مناسک، ارتباط با خود، خانواده، جامعه، محیط زیست و اشتغال دانش بنیان دچار تغییرات مثبتی شوند.

میرزایی در بخش بعدی سخنان خود در مورد فعالیت واحدهای این دانشگاه در سطح کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هزار مرکز علمی و آموزشی این دانشگاه در سطح کشور فعال بوده که حدود 750 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تنها دانشگاهی است که به طور مستقیم با اشتغال دانش ‌بنیان و فضای کسب و کار ارتباط دارد» و محور اصلی فعالیت این دانشگاه مهارت و اشتغال دانش بنیان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانش بنیان در سطح دانشگاه جامع علمی و کاربردی خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های اصلی این دانشگاه این است که بسیاری از دانشجویان این مراکز متعلق به بازار کار بوده و سپس وارد این مرکز شده‌اند؛ علاوه بر این مراکز این دانشگاه در هر ترم تحصیلی پذیرای پرسنل برخی از سازمان‌هاست.

میرزایی تصریح کرد: ماهیت واحدها و مراکز علمی و کاربردی وابسته به حرف مختلف است.

وی افزود: حضور این افراد نقش موثری در تبدیل دانش به عمل و اشتغال دارد؛ این در حالی است که سایر مراکز آموزش عالی کشور در این مهم نقشی کمرنگ‌تر دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با اشاره به سرفصل‌های دروس این مراکز یادآور شد: همچنین بسیاری از دروس این مراکز به گونه‌ای تنظیم شده که بعد کاربردی و عملی آن از درجه اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص لزوم داشتن «پنجه کارآمد» گفت: مراکز و واحدهای مختلف این دانشگاه در این مسیر گام برداشته و به عنوان یکی از مراکز توسعه و گسترش «پنجه کارآمد» در کنار توسعه مباحث نظری فعالیت می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سطح کشور ویژگی‌هایی نظیر سرآمدی، کارآمدی، روزآمدی و پیشرو بودن در اشتغال دانش بنیان و فرهنگ کسب و کار سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی