پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 اسفند 1392 - 16 March 2014


محمدیان:‌ تربیت معلم را نمی‌شود به بازار آزاد محول کرد





 رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با پر اهمیت خواندن امر تعلیم و تربیت گفت: نمی شود تربیت معلم را به بازار آزاد محول کرد؛ چون قرار است اینجا سرنوشت کشور ما رقم بخورد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، در جمع سرپرستان پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان کار اصلی دانشگاه فرهنگیان را، کشف افرادی که استعداد ورود به دل ها را دارند عنوان کرد و افزود: وارد دل‌ها شدن، هنری است که در دانشگاه فرهنگیان باید به دنبال آن بود. در واقع، مهم ترین کار این دانشگاه، کشف افرادی است که استعداد و توانایی ورود به دل ها را داشته باشند. بعد از آن هم باید به دنبال توانمندسازی و تقویت مهارت های لازم در وجود این استعدادها بود.

وی از تعطیلی مراکز تربیت معلم در دهه 70 به عنوان تجربه ای تلخ یاد کرد و گفت: در دهه ی 70 با 2 بهانه هزینه و زحمتی که پرورش معلم داشت، مراکز تربیت معلم در کشور تعطیل شد. به شخصه معتقدم اگر همه آسیب هایی که از تهاجم فرهنگی دیده ایم را در یک کفه ترازو بگذاریم و آسیبی که از تعطیلی دانشگاه‌های تربیت معلم دیده ایم در کفه دیگر، قطعا این کفه ی ترازو سنگین تر است، تحقیقات میدانی، نشان داده، آن هایی که در مراکز تربیت معلم، تعلیم پیدا کرده اند، در کار تربیت، به مراتب موفق تر از سایرین بوده اند.

وی، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دیگر آزموده را نیازماییم، افزود: می گویند آزموده را آزمودن خطا است، امیدواریم درسی که از تعطیلی دانشگاه های تربیت معلم گرفتیم، عبرتی باشد تا از دانشگاه فرهنگیان مراقبت کنیم، قطعا تفاوت زیادی در عملکرد افرادی است که از روز اول معلمی را انتخاب کرده اند با آن هایی که تازه بعد از فارغ التحصیلی به صورت اتفاقی معلم می شوند.

محمدیان ادامه داد: خاطرم هست که مراکز تربیت معلم را به دلیل وجه تربیتی و روحانیتی خاصی که داشت، مسجد دانشگاه‌های کشور می نامیدند، چند سال طول کشید تا پیرو دستور مقام معظم رهبری، این بحث در حوزه تربیت معلم دوباره احیا شود، قدیمی ترین دانشگاه کشور، دانش سرای تربیت معلم بود که در سال 1297، حتی پیش از دانشگاه تهران تأسیس شد، به همین دلیل، نباید به مسأله ی تربیت معلم، نگاه اقتصادی شود. تربیت معلم، سراسر سود است و نباید اصلا در این زمینه تصور هزینه داشت، برای دانشگاه فرهنگیان در بودجه سال آینده، باید تلاش ویژه را شروع کرد؛ چرا که مقام معظم رهبری هم در آموزش و پرورش، تأکید ویژه ای بر بحث تربیت معلم دارند.

وی، با بیان این مطلب که نمی توان معلمی را به بازار آزاد محول کرد خاطرنشان کرد: نمی شود تربیت معلم را به بازار آزاد محول کرد؛ چون قرار است اینجا سرنوشت کشور ما رقم بخورد، اینجا باید نیروهای ما به گونه ای تربیت شوند که اگر در بدو ورود 50 درصد عشق معلمی داشتند، بعد از فارغ التحصیلی این عشق و علاقه به 100 درصد برسد، معلم باید عاشق باشد، باید به دانش آموزش و درس خود عشق بورزد. معلم فقط کار تدریس درس های مدون را بر عهده ندارد، بلکه باید پناهگاه و تکیه گاه دانش آموزان باشد. به همین دلیل مسؤولیت سنگینی بر عهده دانشگاه فرهنگیان قرار دارد.

محمدیان در پایان سخنان خود، اسناد بالادستی را به نسخه پزشکی تعبیر کرد و گفت: در صورتی این بهترین نسخه ها کارآمد می شود که اجرا شوند.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی