پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 اسفند 1392 - 18 March 2014


 اجاره تالارهای دانشکده‌های دانشگاه تهران به دانشجویان






 شرایط اقتصادی و کمبود بودجه فضایی فراهم آورده تا بسیاری از موسسات و سازمان‌ها به فکر درآمدزایی باشند؛ اما در مواردی آنقدر این آش شور می شود که کاربری اصلی برخی مسائل فراموش می شود.

روسای برخی دانشکده‌های دانشگاه تهران چند سالیست برای در اختیار قرار دادن سالن‌ و تالارهای دانشکده‌ها به کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای اجرای برنامه‌هایشان اجاره‌بها مطالبه می‌کنند!.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از  (ایسنا)، موضوع اجاره تالارهای دانشکده‌های دانشگاه تهران به کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در نشست اخیر دانشجویان با سرپرست دانشگاه با این پرسش مطرح شد که کاربری این تالارها مگر غیر این است که به برنامه‌ها و مراسم های دانشجویان و دانشگاه اختصاص پیدا کند چگونه است امکانات دانشگاه به دانشجویان دربرابر دریافت مبالغ چند میلیونی اجاره داده می‌شود؟

به گفته این دانشجویان، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از یکی از کانون‌های فرهنگی مبلغ 40 میلیون ریال درخواست وجه کرده تا تالار شیخ انصاری را برای برگزاری مناظره سه ساعته در اختیار دانشجویان قرار دهد.

احسان رستگار، دبیر کانون فرهنگی دانشجویی رسانه دانشگاه تهران با اشاره به لغو پخش مستند "انتهای خیابان پاستور "در هفته گذشته در دانشگاه می افزاید: از هفته گذشته سه نشست مختلف مناظره، پخش فیلم و پخش مستند را تدارک دیدیم که اولین برنامه پخش مستند "انتهای خیابان پاستور " بود اما از آنجایی که دانشکده ادبیات برای دو ساعت پخش مستند در تالار فردوسی از ما سه میلیون تومان مطالبه کرده بود و کانون توان پرداخت این هزینه را نداشت برنامه لغو شد.

خون تشکل‌های دانشجویی از کانون‌های فرهنگی رنگین‌تر است؟

طبق گفته رستگار، روسای دانشکده‌ها اعلام کرده‌اند که تالارها فقط برای تشکل‌هایی که در شورای فرهنگی حضور دارند و در دانشکده ها دارای اتاق هستند رایگان خواهد بود و با این اوصاف تالارها فقط برای تشکل‌های دانشجویی همچون انجمن‌اسلامی، بسیج و کانون‌های نهاد رایگان است و این در حالیست کانون های فرهنگی دانشگاه تهران حتی یک ریال هم بودجه دریافت نمی کنند اما تشکل های ذکر شده سالانه بودجه ای از معاونت فرهنگی به آنها اختصاص پیدا می کند .

دبیر کانون رسانه دانشگاه تهران با انتقاد از این تصمیم دانشکده ها می گوید: مگر خون این تشکل‌ها از کانون‌ها رنگین تر است. کانون های فرهنگی از دانشگاه تهران مجوز گرفته اند و هیچ تفاوتی با تشکل های دانشجویی و سیاسی ندارند . تمام بدنه کانون ها ازدانشجویان دانشگاه تهران است و این حق مسلم همه دانشجویان است که بتوانیم به شکل رایگان از امکانات دانشگاه خودمان استفاده کنیم. اما متاسفانه مسئولین دانشکده با کانون‌های فرهنگی هم چون موسسات خارج از دانشگاه رفتار می کنند و اگر خیلی لطف کنند 30 ،40 درصد تخفیف می دهند !

وی درباره مشکلات پیش روی جذب بودجه از بیرون از دانشگاه نیز می گوید :در حال حاضر تشکل‌های دانشگاه تهران شماره حسابی به نام تشکل خود دارند اما کانون‌های فرهنگی حتی یک شماره حساب برای بودجه هایی که از بیرون از دانشگاه جذب می کنند ندارند. اخیرا برای برگزاری مناظره و اجاره تالار شیخ انصاری 3 میلیون تومان از بیرون دانشگاه جذب کردیم اما به خاطر این که شماره حسابی نداشتیم مجبور شدیم این مبلغ را به حساب معاونت فرهنگی دانشگاه واریز کنیم و این در حالی است که گرفتن پول از معاونت فرهنگی بروکراسی اداری بسیاری دارد و مدت ها طول خواهد کشید تا ما بتوانیم پول خود را بگیریم .

رستگار با بیان این که مدیر کل فرهنگی دانشگاه تهران اقای گل محمدی همکاری و مساعدت های بسیاری برای آنکه هزینه از کانون ها دریافت نشود انجام دادند می افزاید : برای برگزاری مناظره هفته گذشته مسئولین دانشکده حقوق و علوم سیاسی پافشاری بسیاری بر اخذ مبلغ قبل از اجرای مراسم داشتند اما با مساعدت ها و مذاکرات آقای گل محمدی تفاهمنامه‌ای میان معاونت فرهنگی ومعاونت اداری مالی دانشکده حقوق و علوم سیاسسی به امضا رسید تا یکی دو هفته بعد از برگزاری مراسم چهار میلیون تومان به حساب دانشکده واریز شود.

دبیر کانون فرهنگی رسانه دریافت اجاره از کانون‌های فرهنگی را قانونی نمی‌داند و از سرپرست دانشگاه درخواست می‌کند که به این مسئله رسیدگی کند.

دانشگاه چه می‌گوید: هیچ پولی بنا نیست از جیب دانشجویان پرداخت شود

گل محمدی ، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره اجاره تالارهای دانشکده‌های دانشگاه تهران به دانشجویان و قانونی بودن این کار به ایسنا

می گوید : از قانونی بودن یا غیرقانونی بودن این مسئله اطلاعی ندارم و تا به حال قانونی دراین باره نشنیده ام اما لازم به ذکر است که دریافت اجاره در هر دانشکده متفاوت است به همین خاطر نمی توان گفت تمام دانشکده ها اجاره دریافت می کنند.

وی می افزاید : دانشکده ها تمام امکانات خود را برای تشکل هایی که در درون دانشکده فعالیت می کنند و برنامه هایشان در شورای فرهنگی دانشکده تصویب می شود به شکل کاملا رایگان در اختیار قرار می دهند و نه تنها مبلغی از این افراد اخذ نمی شود بلکه دانشکده کمک هایی نیز به اجرای برنامه ها می کند .

به گفته گل محمدی، پرداخت اجاره صرفا برای کانون هایی است که در دانشکده های دیگری جز دانشکده خود برنامه اجرا می کنند .

وی می گوید : دانشکده ها به علت اینکه این برنامه در شورای فرهنگی آنها تصویب نشده مبلغی برای هزینه های تعمیر و نگهداری تالار ها دریافت می‌کنند و از آنجایی که این تالارها به موسسات بیرون از دانشگاه نیز سرویس می دهد، مبلغ اجاره ها به میزان معینی است ولی برای دانشجویان دانشگاه تهران نیز حدود 30 الی 40 درصد تخفیف در نظر گرفته می شود .

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با تاکید بر این که هیچ پولی بنا نیست از جیب دانشجویان پرداخت شود می گوید : اکثر کانون ها در دانشکده های خود فعالیت می کنند اما تعداد اندکی کانون وجود دارد هم چون کانون رسانه که فرابخشی در تمام دانشکده ها فعالیت می کنند و از آنجایی که با معاونت فرهنگی هماهنگ هستند، فاکتورهایشان توسط معاونت فرهنگی پرداخت می شود .

وی می افزاید : دانشکده ها انتظار ندارند دانشجویان پولی پرداخت کنند دانشجویان به قدر کافی از وقت و اعتبار خود برای کارهای فرهنگی هزینه می کنند به همین منظور معاونت فرهنگی با رایزنی با دانشکده ها در ابتدا سعی می کند تالارها را رایگان اجاره کند اما اگر اگر تعهدی ایجاد شود معاونت فرهنگی تمام هزینه ها را پرداخت خواهد کرد .



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی