پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 اسفند 1392 - 20 March 2014


برنامه دانشگاهها برای ارائه تسهیلات در نوروز







با آغاز تعطیلات نوروز 93، برخی از دانشگاه‌های وزارت علوم در راستای خدمت به دانشگاهیان تسهیلات رفاهی خود را از روزهای پایانی سال تا پایان تعطیلات نوروز در اختیار اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه ها و قرار می دهند همچنین برخی دانشگاههای علوم پزشکی نیز نسبت به ارائه خدمات در ایام نوروز اعلام آمادگی کرده اند و در آماده باش به سر می برند.

به گزارش پرتال  دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، امسال نیز دانشگاه های شیراز، کاشان، دامغان، اردکان، رازی کرمانشاه، زنجان، حکیم سبزواری، یاسوج، مشهد، صنعتی اصفهان، یزد، تفرش، مازندران، خلیج فارس، بوعلی سینا از جمله دانشگاه‌های وزارت علوم هستند که آمادگی خود را برای ارایه تسهیلات دانشگاهی نوروزی از 15 اسفند تا 15 فروردین 93 اعلام کردند.

دانشگاه‌هایی که در تعطيلات نوروزي 1393 براساس اعلام ستاد امور رفاهي وزارت علوم، تحقيقات و فناوری تسهیلات رفاهی ارایه می کنند به شرح زیر هستند:
ردیف     نام دانشگاه     زمان آغاز و پایان ارائه تسهیلات رفاهی در نوروز 93
1     شیراز     27  اسفند تا 12  فروردین
2     کاشان     25  اسفندتا 12  فروردین
3     دامغان     27  اسفندتا 14  فروردین
4     اردکان     اعلام نشده
5     رازی کرمانشاه      25  اسفند تا 13 فروردین
6     زنجان     27 اسفند تا 15 فروردین
7     حکیم سبزواری     تمام ایام سال
8     فردوسی مشهد     28 اسفند تا 12 فروردین
9     صنعی اصفهان     25 اسفند تا 14 فروردین
10     یاسوج     15 اسفند تا 15 فروردین

براساس این گزارش برخی از دانشگاه های سراسری مانند دانشگاه مازندران، تفرش، بوعلی سینای همدان، یزد و خلیج فارس بوشهر از جمله دانشگاه هایی بودند که آمادگی خود را برای ارایه خدمات رفاهی در سایت دانشگاه خود اعلام کردند که به شرح زیر است :
ردیف     نام دانشگاه     زمان آغاز و پایان ارائه تسهیلات رفاهی در نوروز 93
1     مازندران     28 اسفند تا 14 فروردین
2     بوعلی سینا همدان     26 اسفند تا 15 فروردین
3     یزد     27 اسفند تا 12 فروردین
4     خلیج فارس بوشهر     29 اسفند تا 12 فروردین
5     تفرش     اعلام نشده

براساس این گزارش دانشگاهیان می توانند از تسهیلات رفاهی مهمانسرای دانشگاه مازنداران علاوه بر ایام نوروز در تمام طول سال بهره مند شوند و از امکانات خوابگاهی این دانشگاه از 28 تا 14 فروردین 93 استفاده کنند . دانشگاه حکیم سبزواری نیز از جمله دانشگاه هایی است که در تمام ایام سال تسهیلات رفاهی ویژه دانشگاهیان را ارایه می دهد.

البته ارائه این تسهیلات به دانشگاهیان رایگان نیست هزینه ها به تناسب خدمات و تسهیلاتی که در مهمانسرا ، وخوابگاه ها و سوئیت هایی که ارایه می شود متفاوت است.

به عنوان مثال هزینه اقامت در مهمانسرا از خوابگاه بیشتر است و تعداد نفرات در افزایش و یا کاهش هزینه ها موثر است هزینه ها از 30 هزار تومان آغاز و تا 200 هزارتومان در یک شب اعلام شده است. دانشگاه خیلج فارس ارزانترین دانشگاه با هزینه هر نفر 10 هزارتومان برای یک روز و دانشگاه مازندارن با ارایه واحد چهارخوابه  140 متری، در یک روز 200 هزارتومان گرانترین دانشگاه ها در ارایه تسهیلات است.

برنامه های تسهیلاتی دانشگاههای علوم پزشکی در ایام نوروز:

مانور سراسری بسیج نوروزی برای تمامی دانشگاههای علوم پزشکی اجرا می شود اما برخی از دانشگاهها اطلاعات بیشتری را در این زمینه اعلام کرده اند.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دکتر سید اسدا... موسوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان خوزستان از استقرار 135 پایگاه ثابت شامل 54 پایگاه شهری و 81 پایگاه ثابت جاده ای برای ارائه خدمت به زائرین سرزمین های نور و میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: درمانگاه شبانه روزی در یادمان هویزه توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، درمانگاه شبانه روزی یادمان شهدای والفجر 8 توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان و دو درمانگاه یادمان شهدای فتح المبین و یادمان شهدای فکه توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول برپا خواهند شد که ارائه خدمات درمانی به زائرین از سوی پزشک و پرستار زن و مرد بصورت شبانه روزی خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام

دکتر علی دل پیشه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در ایام تعطیلات نوروزی 34 پایگاه و اورژانس بیمارستانها در ایام نوروز به مردم استان، هموطنان و مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند. از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  در ایام تعطیلات اقداماتی شامل تشکیل تیم کشیک نوروزی، طرح تشدید نظارت برتهیه ، توزیع و عرضه مواد غذایی در رستوانهای بین راهی از 11 اسفند ماه در کلیه شهرستانهای استان شروع شده تا پایان روز 15 فروردین ادامه دارد.

دانشگاه علوم پزشکی البرز

47 ايستگاه براي خدمات دهي نوروزي مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي البرز مشخص شد. در اين نقاط به مسافران نوروزي و حادثه ديدگان احتمالي خدمات پيش بيمارستاني ارايه مي شود. در ايام نوروز نكات بهداشتي و درماني درقالب بروشور به مسافران نوروزي اطلاع رساني خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

دکتر سیدکمال حسینیان مدیر مرکز حوداث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان از فعالیت 49 پایگاه ثابت شهری ،جاده ای و سیاردر محورهای مختلف استان هرمزگان همزمان با آغاز سفرهای نوروزی مردم خبر داد و گفت: از مجموع 49 پایگاه‌ اورژانس 47 پایگاه به صورت ثابت هستند و دو پایگاه به صورت کانکس و سیار استقرار یافته است. از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده به مردم و مسافران نوروزی در 18 پایگاه اورژانس شهری و 31 پایگاه اورژانس جاده ای خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

هفت سرویس جراحی آنکال از 25 اسفند تا 20 فروردین در تنها بیمارستان ترومای استان شمالی به شکل 24 ساعته فعال است. محمد پرتوی سرپرست اورژانس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با اعلام این مطلب گفت : امکانات و تجهیزات ویژه ای برای ایام نوروز از 25 اسفند تا 20 فروردین ماه در نظر گرفته شده است. برای رفاه همراهان بیمار، مکانی برای اسکان مسافران روبروی درب ورودی بیمارستان در نظر گرفته ایم تا مشکلات ایاب و ذهاب و دیگر موارد کاهش یابد.

دانشگاه علوم پزشكي سمنان

طرح استقبال از زائرین با طبیعت پاک  برای اولین بار در کشور در سطح استان سمنان صورت می گیرد ، دراین طرح کلیه راه های مواصلاتی شهرستان سمنان، حاشیه پمپ بنزین ها رستوران ها و مراکز خدماتی بین راهی پاکسازی شده تا علاوه بر زیبایی و پاکیزگی شهر، از زائرین نوروزی حضرت ثامن الحجج (ع) نیز استقبال شود.

دانشگاه علوم پزشكي شاهرود

ستاد تسهيلات نوروزي در دانشگاه علوم پزشكي شاهرود به منظور برنامه ريزي در راستاي ارائه خدمات مناسب در ايام  نوروزي و آماده باش واحدها تشکیل شد. در این ستاد راهكارهاي لازم به منظور ارايه خدمات مطلوبتر برلزوم هماهنگی هرچه بیشترسازمانها ، نهادها و مراکز بهداشتی و درمانی براي شهروندان ومسافرين حضرت ثامن الحجج (ع )در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروزي تاکید شد.

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که در مسیر ترانزیتی بندر عباس – تهران قرار گرفته برای خدمات رسانی به همشهریان و مسافران نوروزی در آمادگی کامل است. این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان شهرستان میبد، تجهیز و برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در ایام نوروز مشکلی ندارند.

دانشگاه علوم پزشکي مشهد

فعاليت ستاد هماهنگي خدمات سفر زائرين دانشگاه علوم پزشکي مشهد آغاز شده است. اين ستاد به منظور تسهيل و ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع)، نظارت بر عملکرد حوزه هاي مختلف و هماهنگي هاي درون و بين بخشي در روزهاي پاياني سال و تعطيلات نوروزي با همکاري تمامی حوزه های دانشگاه علوم پزشکي مشهد تشکيل شده است .

در اين مدت 107 پزشک متخصص مقيم و 450 پزشک متخصص به صورت آنکال در 153 پاراکلينيک دولتي و خصوصي ارائه خدمت می کنند. ‌علاوه بر فعاليت مراکز تصوير برداري بيمارستانها، 18 مرکز دياليز نيز به زائران و مجاوران حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) خدمات ارائه مي دهند. همچنين 43 پايگاه شهري و جاده اي اورژانس 115جاده اي در مشهد  و 72 پايگاه شهري و 95 پايگاه جاده اي در ديگر شهرهاي استان خراسان رضوي با همکاري دانشکده ها و دانشگاههاي تربت حيدريه، سبزوار، گناباد و نيشابور با يک هزار نيرو و امکانات مورد نياز آماده ارائه خدمات هستند.

بيمارستان فوق تخصصي کودکان دکتر شيخ در مشهد و مراکز بهداشتي درماني سالک و حيوان گزيدگي در روزهاي پاياني سال و تعطيلات نوروزي در شهرهاي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد فعال خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

دکتر محمدپنبه چی  - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران، اظهار داشت: مسافرانی که وارد این استان می شوند در صورت داشتن دفترجه بیمه، با همان شرایط عادی و تعرفه بیمه ای که در گذشته پرداخت می کردند، درمان می شوند. علاوه بر بیمارستانها و درمانگاه های دولتی، برخی مراکز غیر دولتی نیز آماده ارایه خدمات  بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان در ایام نوروز هستند.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بسته آموزشی نوروزی سلامت، جهت رعایت نکات لازم برای حفظ سلامت افراد، به ادارات شهر قزوین ارسال شد. این بسته آموزشی، برای ارتقا سواد سلامت کارکنان ادارات قزوین و اعضای خانواده آنان، مبتنی بر سه اصل آگاهی، آموزش و الزام افراد، تهیه شده است.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی