پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          11 فروردین 1393 - 31 March 2014



خروج از مظلومیت فرهنگی نیازمند حرکت جهادی حوزه و دانشگاه


 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت رویکرد جهادی در مدیریت فرهنگی گفت: متأسفانه در سال های گذشته در مقاطع مختلف فرهنگ مظلوم واقع شده بود و فعالیت های فرهنگی صرفا به صورت نمایشی و همایشی پیگیری می شد.
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال 1393 انتخاب شده است، اظهار داشت: همه مردم و مسؤولان کشور باید با اتحاد، هم فکری و همدلی برای تحقق این فرموده رهبری به صورت جهادی تلاش کنند.
 
وی با تأکید بر این که واکاوی و پرداختن به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری علی الخصوص اصول مربوط به شعار سال جدید نباید تنها به برگزاری همایش ها و جلسات خلاصه شود، افزود: باید اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به صورت عملیاتی اجرا شود و در این زمینه از اجرای اقدامات نمایشی و فرمایشی خودداری کرد.
 
به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در این راستا تمامی افراد جامعه وظیفه دارند اما وظیفه علما، روحانیان و طلاب در این میان خطیرتر بوده و آنها می باید با بهره گیری از ظرفیت منابر و مجالس دینی برای تبیین و ترویج عزم ملی و مدیریت جهادی اقدام کنند.
 
وی اضافه کرد: فعالان فرهنگی، رسانه ها، تشکل های دینی و ... نیز به همراه مسؤولان و آحاد اقشار جامعه برای پیاده سازی فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی وظیفه دینی و ملی دارند و باید آن را انجام دهند.
 
دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی در ادامه اقتصاد و فرهنگ را دو مقوله مرتبط با یکدیگر دانست و افزود: اکنون اقتصاد و فرهنگ با یکدیگر عجین شده و در واقع مکمل هم هستند و به همین دلیل نیز لازم است تا در کنار مسائل اقتصادی به موارد و ملزومات فرهنگی نیز توجه ویژه شود.
 
به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در غیر این صورت هر کدام از مقوله های فرهنگ و اقتصاد به تنهایی نمی توانند ثمره مناسب داشته باشند چرا که پیشرفت اقتصادی بدون توسعه فرهنگی و یا بالعکس پایدار نخواهد بود.
 
وی از این که در برخی از طرح های اقتصادی و حتی فعالیت های فرهنگی، رویکرد فرهنگی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در سال های گذشته در مقاطع مختلف فرهنگ مظلوم واقع شده بود و فعالیت های فرهنگی صرفا به صورت نمایشی و همایشی پیگیری می شد.
 
حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که با انتخاب شعار امسال وظیفه فعالان فرهنگی به نسبت گذشته سنگین تر شده است، افزود: در سال های اخیر دشمنان نظام اسلامی با پیگیری دو طرح تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی سعی در تضعیف نظام و دست یابی به اهداف شوم خود دارند و به همین دلیل نیز مقام معظم رهبری با تدبیر و اشراف کامل به مسائل مهم روز، دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را به عنوان محورهای اساسی سال 93 انتخاب کردند و در این راستا مسؤولان اقتصادی و فرهنگی کشور وظیفه دارند تا با عزمی ملی و مدیریتی جهادی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم، ناکام بگذارند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: یکی از وظایف مدیران و متولیان جامعه اسلامی، تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مردم بوده تا این شیوه زندگی به حرکتی جاری در جامعه بدل شده و موجب رشد و شکوفایی پایدار نظام اسلامی شود.
 
حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: در سبک زندگی اسلامی که مدیریت جهادی یکی از بخش های آن است؛ مصرف گرایی، اشرافی گری و دیگر موالید فرهنگ سرمایه داری وجود ندارد و در این زمینه باید مسؤولان و مدعیان خدمت، توجه ویژه ای داشته باشند.
 
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی فرهنگ جهادی مفهومی کلی بوده که دین محوری، ولایت مداری، مردم گرایی، ایثار و از خودگذشتگی، نوآوری و خلاقیت و تلاش مضاعف از مصادیق آن به شمار می روند.
 
حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: مدیریت جهادی نیز دارای ابعادی نظیر مدیریت مبتنی بر اصول اسلامی، تشکیلات متناسب با شرایط، مشارکت و مشاورت، اخلاق مداری، پایبندی به ارزش های دینی و سخت کوشی است.
 
وی تصریح کرد: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری اگر در جامعه مدیریتی جهادی یعنی کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و تجربه حاکم شده و این مهم با عزم ملی همراه باشد؛ به یقین مشکلات کشور از جمله مسائل اقتصادی و فرهنگی نظام مرتفع شده و ایران اسلامی با غلبه بر تمامی کارشکنی های دشمنان، مسیر توسعه و پیشرفت پایدار را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی