پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          31 فروردین 1393 - 20 April 2014


اولویت دانشگاه علمی کاربردی تثبیت وضعیت موجود است






 معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه هرم شغلی به جای اینکه به شکل مثلث باشد تخم مرغ شکل است، گفت: به ازای هر 100 نفر کارشناس در کشور تنها یک نفر تکنسین وجود دارد و در مدیران ارشد و کارشناسان ارشد تجمع زیادی شده است.

مجید وفادار در -منطقه اصفهان، درباره کیفیت و میزان رضایت دانشگاه علمی کاربردی از مراکز این دانشگاه اظهار کرد: دوره‌های این دانشگاه یا تحصیلات آکادمیکی است که منجر به مدرک رسمی از وزارت علوم می‌شود یا دوره‌های تک پودمان است. در حال حاضر اولویت ما ارایه آموزش در مقطع فوق دیپلم است.

وی با بیان اینکه هرم شغلی باید اصلاح شود، تصریح کرد: در کل کشور آموزش تکنسین‌ها در اولویت قرار دارد که این رسالت به دانشگاه جامع علمی کاربردی واگذار شده است و درحال حاضر در استان نیز بیشترین تعداد دانشجو را در مقطع کاردانی و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز تعداد بسیار محدودی دانشجو داریم.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه هرم شغلی به جای اینکه به شکل مثلث باشد تخم مرغ شکل است، ادامه داد: به ازای هر 100 نفر کارشناس در کشور تنها یک نفر تکنسین وجود دارد و در مدیران ارشد و کارشناسان ارشد تجمع زیادی شده است.

وفادار با اشاره به اینکه در دوره‌های تک پودمان اولویت پذیرش با شاغلان است، ادامه داد: در دوره‌های تک پودمان ممکن است آفت‌هایی هم وجود داشته باشد که از مهمترین آنها درست و کامل رعایت نکردن سرفصل‌های تدوین شده است.

وی با بیان اینکه از 36 هزار نفر دانشجویی که در استان داریم تعداد 40 نفر در مقطع کارشناسی ارشد حضور دارند، عنوان کرد: دوره‌های تک پودمان دانشگاه علمی کاربردی منجر به مدرک رسمی نمی‌شود و فقط گواهینامه داده می‌شود که این دوره‌ها نیز حدود 2 تا 4 ماه به طول می‌انجامد؛ البته امکان تجمیع مدرک در آینده وجود دارد، ولی در حال حاضر رسالت دانشگاه علمی کاربردی چیز دیگری است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه به طور مداوم مراکزمان را تحت نظر داریم، ادامه داد: به طور مثال اگر بانکی نیاز به تاسیس یک مرکز علمی کاربردی برای پرسنلش داشته باشد رشته‌هایی که مرتبط به حوزه بانک است را ارایه خواهیم داد و هرگاه رسالتشان تمام شود و دیگر نیازی به آموزش برای پرسنل وجود نداشته باشد بلافاصله با این مرکز قطع همکاری می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در دوره‌های آموزش بین سطوح نیز وارد شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی به طور مرتب با آمایش سرزمین و نیازسنجی، رشته‌ها را تغییر داده و در برخی دوره‌ها برخی رشته‌ها را حذف و رشته‌های جدیدی را اضافه می کنیم؛ البته رشته‌ای را کامل حذف نمی‌کنیم بلکه با عنوانی دیگر به روز می‌شود.

وفادار در پاسخ به این سووال که آیا در سال 92 مرکزی تعطیل شده است یا خیر گفت: ممکن است برخی رشته‌های یک مرکز را به دلیل عملکرد نامناسب حذف کرده باشیم، اما مرکزی به طور کامل تعطیل نشده است.

وی اولویت دانشگاه علمی کاربردی را تثبیت وضعیت موجود دانست و افزود: باید بازنگری جدیدی در سرفصل‌ها انجام گیرد؛ البته در حال حاضر به منظور ایجاد فناوری نوین و تشکیل شرکت‌های دانش بنیان برنامه در دست اقدام دانشگاه علمی کاربردی، تاسیس مراکز خوشه‌های فناوری است.

وفادار ادامه داد: در سال 92 دو مرکز رشد خوشه فناوری گز و شیرینی و شکلات و مرکز رشد سنگ و صنایع وابسته را ایجاد کرده‌ایم و در سال 93 نیز مرکز رشد خوشه‌های فناوری لوازم خانگی را در جوار صنعت لوازم خانگی استان تاسیس خواهیم کرد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی