پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 اردیبهشت 1393 - 25 April 2014


10 درصد جمعیت قزوین را دانشجویان شامل میشوند





به گزارش  پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی موسی‌خانی ظهر امروز در مراسم بیست و ششمین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خطاب به فارغ‌التحصیلان اظهار داشت: چند سال پیش وارد این دانشگاه شدید و مرحله‌ جدیدی از زندگی را آغاز کردید و با تلاش خود و استادان، موفق شدید نخستین یا دومین دوره‌ دانش‌آموختگی را پشت سر بگذارید.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری در این دانشگاه زمان طلایی عمر خود و منابع مالی خانواده‌هایتان را به ما اختصاص دادید؛ و حالا باید به عنوان متخصص وارد جامعه شوید که این دستاورد بزرگی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان بخش‌هایی از زندگی استیو جابز مؤسس شرکت اپل بیان کرد: فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف زیاد است، اما فارغ‌التحصیل کارآمد که بتواند در جامعه تحول‌آفرینی و تولید ثروت کند، کم است.

موسی‌خانی اضافه کرد:‌ درآمد فارغ‌التحصیلان کارآفرین دانشگاه استنفورد در حدود سه هزار میلیارد تخمین زده شده است و این می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد و همان طور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند، «بهترین مردم، سودمندترین آن‌ها هستند».

وی خطاب به فارغ‌التحصیلان گفت: تک‌تک شما به عنوان سرمایه‌ انسانی در هر رشته‌ای باید در حوزه‌ کاری خود کارآفرین باشید و نوآوری‌های شما به جامعه کمک کند. اگر تنها مصرف‌کننده باشیم و نوآوری نداشته باشیم نه خود از زندگی لذت می‌بریم و نه جامعه احساس خوبی نسبت به ما دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: همه‌ ما به پدر، مادر، مردم و شهدا دین داریم، شهدایی که جان خود را برای امنیت ما تقدیم کردند؛ پس باید بتوانیم این دین را ادا کنیم که با نوآوری، تولید ثروت و خدمت به جامعه میسر می‌شود.

لزوم حرکت به سوی اقتصاد بدون نفت

موسی‌خانی با تأکید بر لزوم حرکت به سوی اقتصاد بدون نفت تصریح کرد: متأسفانه هنوز نتوانستیم بعد از 30 و چند سال شعار اقتصاد بدون نفت را عملی کنیم. نفت کالایی آسیب‌پذیر و پایان یافتنی است و باید با تولید علم برای تحقق شعار اقتصاد بدون نفت تلاش کنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به استراتژی کشور ژاپن در صنعت عنوان کرد: کشور ژاپن توسعه‌ دانشگاه را نسبت به توسعه‌ صنعت ارحج‌تر می‌داند، زیرا آن‌ها معتقدند اگر فارغ‌التحصیلان به دانش و بهره‌وری کشور اضافه کنند، موجب رقابت‌ و رشد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: ما هم بر این استراتژی معتقدیم، 10 درصد جمعیت قزوین را دانشجویان تشکیل می‌دهند که این یک مزیت نسبی است، اما وقتی به یک مزیت مطلق تبدیل می‌شود که این جمعیت کارآفرین شوند و بازارهای جهانی را فتح کنند.

موسی‌خانی تصریح کرد: امام فرمودند «باید باور کنیم می‌توانیم»، همه‌ ما می‌توانیم یک انسان مؤثر باشیم. تک‌تک انسان‌ها قابلیت‌های زیادی دارند، برای بالقوه کردن این ظرفیت باید نگاه خود را تغییر دهیم و وارد بازار کار شویم.

وی زمان را یک منبع تکرارناپذیر عنوان و خاطرنشان کرد: باید زمان خود را مدیریت کنیم و از فرصت‌های پیرامون نهایت بهره را ببریم. همه چیز فرصت است، حتی اگر منفی باشد، ما باید برای آن راهکار پیدا کنیم و خدمات ارائه دهیم و از این راه ثروت تولید کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خطاب به دانش‌آموختگان این دانشگاه گفت: جامعه‌ای که به ما کمک کرده است از ما انتظار دارد، پس باید برای جامعه‌ خود مؤثر باشیم. بیعت کردن با شهدا، خدمت و نیکی به پدر و مادر همه نمونه‌ای از مؤثر بودن در زمینه‌های مختلف است.

موسی‌خانی با تأکید بر پایبندی به ارزش‌ها تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از وجود خود احساس لذت کنیم باید به ارزش‌ها پایبند باشیم، زیرا دنیا یک دوران گذرا است و تنها خوبی‌ها ماندگار است.

وی با اشاره به سختی‌ها و مشکلات تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای انقلاب خاطرنشان کرد: این دانشگاه با سختی‌های فراوان تأسیس شد، اما حالا فارغ‌التحصیلان آن در جای‌جای دنیا در حال خدمت و فعالیت هستند؛ این نشان می‌دهد که تولید سخت، اما لذت بخش است. ما باید زحمت بکشیم و از خود آثار وجودی باقی بگذاریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: باید برای سربلندی کشور عزم ملی داشته باشیم. به طور مثال ما 22 سال پیش تأسیس این دانشگاه را آغاز کردیم و کسی باور نداشت به این نقطه برسیم و امروز موفقیت‌های پی‌درپی ما در سطح ملی و بین‌المللی خودنمایی می‌کند.

موسی‌خانی ادامه داد: امروز خودروی خورشیدی و هیبریدی و موتور الکتریکی ما در کشور مقام نخست را کسب می‌کنند، تنها پروژه‌ خورشیدی کشور را در اختیار داریم، دانشجویان عمران ما در مسابقات بتن کشور مقام‌های متعددی به دست می‌آورند، در مسابقات فرهنگی همواره پیشتاز هستیم و من تمام این موفقیت‌ها را به شما فارغ‌التحصیلان تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به کانون نوپای فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از فارغ‌التحصیلان درخواست کرد ارتباط خود را با دانشگاه قطع نکنند و با فعالیت‌های علمی و پژوهشی، همچنان خود را جزیی از مجموعه‌ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بدانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خطاب به فارغ‌التحصیلان عنوان کرد: سعی کنید در هر کجا که هستید در آن حوزه شماره یک باشید، باید اراده‌ شما این باشد که همواره شماره یک یا دو باشید تا بتوانید پله‌های ترقی را طی کنید و به موفقیت برسید.

موسی‌خانی درستی را رمز موفقیت دانست و تصریح کرد: رابطه‌ تنگاتنگی بین اخلاق، پیشرفت و موفقیت وجود دارد، پس همواره باید درستی را پیشه‌ خود قرار دهیم و از دروغ‌گویی بپرهیزیم.

گفتنی است؛ برنامه‌های فرهنگی مختلف از دیگر بخش‌های این مراسم بود و در پایان نیز میثاق‌نامه‌ فارغ‌التحصیلی، از سوی یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قرائت شد.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی