پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 تیر 1393 - 05 July 2014


حراست دانشگاه حق برخورد و تذكر به دانشجو را ندارد


حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، با اشاره به اینکه در توسعه پایه و اساس مبتنی بر توسعه انسانی است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد یکی از رخ دادهای بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون هزاران هیئت علمی و کارمند و یک میلیون و 700 هزار دانشجو دارد.

‌وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ابتکاری آینده نگر و مدیریت بر سرمایه ملی بود، افزود: در این دانشگاه توسعه کمی به قدر کافی صورت گرفت و مبنای فعلی کار ما توسعه کیفی است.

عسگری خاطرنشان کرد: به دلیل چالش های پیش آمده، کاهش جمعیت، ایجاد دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه ها 50 درصد ظرفیت دانشگاه آزاد برای جذب دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی خالی است.

معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه با این شرایط تصمیم داریم در زمینه تحصیلات تکمیلی در صورت حمایت دولت گام هایی برداریم، گفت: با توجه به مهیا بودن شرایط سخت افزاری، داشتن ساختمان‌های مجزا و مطلوب و همچنین آزمایشگاه‌های مناسب می‌توانیم در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی گام های موثری برداریم.

‌عسگری با اشاره به بحث حجاب و عفاف، عنوان کرد: ما قوی ترین شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی را با حضور اساتید برجسته و صاحب نظر داریم که در این زمینه به مدیریت دانشگاه کمک فکری و راهبردی ارائه می‌کنند؛‌حساسیت فرهنگی ما از این جهت بالا است که دانشگاه پسوند اسلامی دارد.

‌وی با اشاره به اینکه حراست‌ها ماموریتشان حراست و ارائه گزارش و اطلاعات است و تاکید می‌شود برخورد سخت افزاری نکنند، افزود: برخورد غلط و افراطی عمل را معکوس می‌کند؛وظیفه معاون فرهنگی انجام کارهای اساسی فرهنگی در زمینه ناهنجاری‌ها، ضعف حجاب و روش‌های سازمان یافته برای پیشگیری و ارشاد است و اگر در این صورت نتیجه نداد به کمیته انضباطی می‌رود.

هیچ نوع ناهنجاری را بر نمی‌تابیم

‌معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برخورد رضا‌خانی با مسائل فرهنگی و ارزشی چیز بدی است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان شیعه و وفادار به اصول و ولایت و جریان ارزشی هیچ نوع ناهنجاری را بر نمی تابیم.

وی با طرح این سئوال که همه ما در طول انقلاب دست اندرکار بودیم چرا شرایط مطلوب نیست، گفت: اگر به جای کار فرهنگی کار سرهنگی نمی‌کردیم وضعیتمان اینجور نبود.

شکست‌خوردگان انتخابات 92 می‌گویند ما به‌دنبال "کشف حجاب رضا‌خانی" هستیم

‌‌عسگری افزود: متاسفم برای جریانی که در انتخابات 92 شکست خوردند می‌گویند برخی‌ها دنبال "کشف حجاب رضا‌خانی" هستند؛آیا جلسه به هم بزنیم، خشن شویم و بعد بگوییم دیگران می‌خواهند همه چیز را آزاد کنند و ما هستیم که داریم جهاد می‌کنیم، صحیح است؟

معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما در زمینه فعالیت‌های فرهنگی شورای راهبردی فرهنگی داریم، خاطرنشان کرد: با این وجود حراست، معاونت فرهنگی و کمیته انضباطی باید در چهارچوب خودشان عمل کنند.

حراست دانشگاه حق برخورد با دانشجو و تذکر را هم ندارد

‌‌معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه بنده خودم پیگیر این بودم که حراست دانشگاه حق برخورد با دانشجو و تذکر را هم ندارد، گفت: این موضوع تبدیل به یک طوفان سیاسی علیه دانشگاه آزاد شد البته از این طوفان ها هیچ باکی نیست.

‌وی تاکید کرد: افراط گرایان چه این طرح را قبول کنند و چه نکنند اجرا می‌شود چراکه حرمت اساتید و دانشجو باید حفظ شود، باید این را بدانیم که مسئولیت خطیر دینی و انسانی ما می‌گوید افراط و تفریط نکنیم.

اقتصاد دانش بنیان راهبرد جدید دانشگاه آزاد

معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان از راهبرد‌های جدید این دانشگاه بوده و در این زمینه شورای عالی نیز تشکیل شده است، اظهار کرد: واقعیت امر این بوده که نمی‌توانیم به شهریه دانشجویان اکتفا کنیم چراکه برای خانواده‌ها کمر شکن است.

وی با اشاره به اینکه هیچ واحد دانشگاهی مجاز نیست دانشجویی را به دلیل عدم پرداخت بدهی از امتحان محروم کند، بیان کرد: یک واحد دانشگاهی در کشور این اقدام را انجام داده بود که بخشنامه کردیم دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد؛ اگر دانشجویی بدهی دارد دانشگاه باید آن بدهی را یا تقسیط، مدیون برای بعد از فارغ التحصیلی و یا از طریق صندوق رفاه مشکلش را رفع کند.

برنامه‌ریزی در راستای تامین 12 درصد از درآمد دانشگاه‌ها از غیره شهریه دانشجویان

عسگری با اشاره به ضرورت کسب درآمد برای دانشگاه از راه تجاری‌سازی علم، عنوان کرد: بازنگری در رشته‌ها و نیاز سنجی مناطق باید مد‌نظر واحدهای دانشگاه آزاد باشد؛ همچنین در راستای شعار اقتصادی مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا 12 درصد درآمد دانشگاه‌ها از غیره شهریه دانشجویان تامین شود.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی