پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 امرداد 1393 - 01 August 2014

 جهاد دانشگاهی؛ پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت 


حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در ابعاد فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی و امکاناتی که در اختیار دارد، این نهاد انقلابی می‌تواند در این عرصه نقش مهمی داشته باشد.

نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال

وی با اشاره به اینکه شعار سال دو موضوع مهم و حیاتی است، عنوان کرد: شعار سال از طرفی شریان فرهنگی و اعتقادی و از سوی دیگر جریان اقتصاد کشور را در برمی‌گیرد که جهاد دانشگاهی در هر دو زمینه نقش مهمی داشته است.

جعفری ادامه داد: در یک نگاه کلی جهاد دانشگاهی در بحث اقتصاد به معنای پژوهشی نقش به‌سزایی داشته است چراکه پژوهش زیرساخت‌های اقتصاد را تشکیل می‌دهد و در هر دو مقوله فرهنگ و اقتصاد بستر و پیشینه لازم را دارد.

وی بیان کرد: با توجه به پیشینه جهاد دانشگاهی، این نهاد انقلابی تکلیف سنگین‌تری برعهده دارد که مستلزم گام‌های قوی‌تری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه در زمینه سالم‌سازی فضای فرهنگی همگان باید ورود پیدا کنند، افزود: جهاد دانشگاهی به سهم خود هم در عرصه فرهنگی و هم دیگر عرصه‌ها می‌تواند وارد شود.

جهاد دانشگاهی؛ نهادی در دل دانشگاه

جعفری با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی در دل دانشگاه است، گفت: جهاد زمانی که با دانشگاه حرکت کند از اوضاع آن با خبر می‌شود و ارتباط داشتن با آن می‌تواند اثری حیاتی برای کشور داشته باشد.

وی بیان کرد: تولیدات دانشگاهی زمانی می‌تواند مفید و کارساز باشند که با صنعت گره بخورند و صنعت زمانی کارساز است که عملی باشد و در نهایت این ارتباط تنگاتنگ را جهاد دانشگاهی می‌تواند برقرار کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند ادامه داد: دانشگاه و صنعت می‌توانند مکمل یکدیگر شوند و در بسیاری از موارد خلأهای یکدیگر را پوشش دهند و همچنین صنعت از دانش دانشگاه بهره گیرد.

جعفری با اشاره به اینکه جهاد یک نهاد برخاسته از دانشگاه است، یادآور شد: جهاد دانشگاهی با امکاناتی که فراتر از یک دانشگاه است می‌تواند راوی قوی و منصفی برای دانشگاه به جامعه باشد و آن را به خوبی برای جامعه تعریف کند.

تگ ها نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال دانشگاه جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی؛ پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت نقش جهاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی