پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 شهریور 1393 - 11 September 2014


 ادغام بدون اعلام واحدهای علوم تحقیقات

 ادغام واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در حالی انجام شد که در آستانه آغاز سال تحصیلی برخی دانشجویان هنوز هم درباره آن نگرانی‌هایی دارند و در عین حال نسبت به عدم اطلاع رسانی قبل از ادغام نیز گلایه دارند.

دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد اسلامی واحد اصفهان هم یکی از آن واحدهایی است که در دانشگاه آزاد خوراسگان ادغام شد. این اقدام به اعتقاد برخی دانشجویان از یک سو چشم انداز فارغ التحصیلی این دانشجویان را تحت الشعاع قرار می‌دهد و از سوی دیگر مشکلات آموزشی از جمله نبود گرایش‌های موجود در واحد علوم و تحقیقات در سایر دانشگاه‌های آزاد همچون خوراسگان را مطرح می‌سازد.

محمد دلال‌باشی یکی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات اصفهان است که درباره ادغام دانشگاه انتقادهایی دارد. وی با بیان اینکه دیگر دانشگاهی به نام علوم و تحقیقات اصفهان وجود ندارد در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: دیگر مکانی برای دانشگاه علوم و تحقیقات وجود ندارد. اعضای هیئت علمی رفته‌اند و این دانشگاه دیگر تابلویی ندارد و اگر یکی از دانشجویان بخواهد برای پذیرش دکتری اقدام کند نمی‌تواند مکان تحصیل خود را به دانشگاه مقصد معرفی کند.

وی افزود: همیشه با دانشگاه خوراسگان برای تشکیل کلاس بحث بوده است زیرا دانشگاه علوم و تحقیقات دارای امکاناتی همچون فضای مناسب آموزشی نبود. ابتدا به دانشجویان وعده داده شد که ساختمانی مجهز برای آنها ساخته می‌شود. همچنین می‌خواستند دانشگاهی در اتوبان شهید کشوری بسازند که متوقف شد. این گروه فقط می خواهند پول بگیرند.

چرا مدارک فارغ التحصیلان را علوم و تحقیقات مرکز نمی‌دهد؟

این دانشجو با بیان اینکه کم شدن تعداد افرادی که به این دانشگاه می‌روند موجب شده تا دانشگاه‌ علوم و تحقیقات را در دانشگاه آزاد خوراسگان ادغام کنند، اضافه کرد: مدارک دانشجویان فارغ التحصیل را تا سال 1391 واحد علوم و تحقیقات مرکز می‌دهد و مدرک دانشجویان فارغ التحصیل تا سال 1394 به بعد را دانشگاه دیگر می‌دهد. اگر مشکل این سه سال است مدرک را یک دانشگاه تجمیع شده یا علوم و تحقیقات مرکز بدهد.

دلال باشی با اشاره به عدم فکر لازم در اتخاذ این تصمیم، تصریح کرد: دود اشتباهاتی از این قبیل که به یکباره می افتد و بدون هیچ اطلاعی تصمیم گیری می‌شود، در چشم دانشجویان می‌رود.

وی با بیان اینکه بدون هیچ اعتراضی از جانب دانشجویان و هیئت علمی ادغام دانشگاه صورت گرفته است، گفت: اعضای هیئت علمی نسبت به این اتفاق راضی نبودند و در مورد رئیس و معاونان دانشگاه علوم و تحقیقات اصفهان نیز اطلاعی ندارم که آیا اعتراضی داشته‌اند یا خیر.

دلال باشی با اشاره به اینکه ابتدا قرار بود تا برخی گرایش‌ها در دانشگاه آزاد نجف آباد ادغام شود ولی امروز همه در دانشگاه آزاد خوراسگان ادغام می‌شوند، افزود: در دانشگاه علوم و تحقیقات اساتید بسیار قوی وجود داشتند و سایر اعضای هیئت علمی دیگر در آن دانشگاه‌ها نیستند. دانشگاه خوراسگان خوب است ولی گرایشی به نام زلزله شناسی ندارد. اگر می‌خواستم دانشگاه خوراسگان را انتخاب کنم که از زمان قبولی می‌رفتم.

16 دانشگاه ادغام شده‌اند

همچنین احمد علی فروغی ابری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان نیز با بیان اینکه تجمیع واحدهای علوم و تحقیقات تصمیمی کلان در کشور است، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به وسیله وزارت علوم و هیئت امنا و با درجریان قرار دادن ریاست و معاونان دانشگاه‌های علوم و تحقیقات همه واحدهای علوم و تحقیقات در دانشگاه‌های کشور ادغام شدند. تاکنون 16 دانشگاه ادغام شده‌اند و این پروژه در اصفهان نیز به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: 15 رشته دکتری و 20 رشته کارشناسی ارشد به دانشگاه خوراسگان اضافه می‌شود. همچنین نزدیک به 1800 دانشجو نیز به این دانشگاه وارد می‌شوند. اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم تحقیقات با توافق واحد خودشان در صورتی که واجد صلاحیت باشند به دانشگاه خوراسگان انتقال داده می‌شوند. در مورد اساتید حق التدریس نیز در حال بررسی هستیم و در صورتی که شرایط مورد نیاز را داشته باشند می‌توانند در دانشگاه خوراسگان به تدریس بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مکان سابق دانشگاه علوم و تحقیقات بدون هیچ کاربردی رها خواهد شد، افزود: هیچ هزینه اضافی از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات گرفته نمی‌شود و شهریه آنها همچون واحد خودشان است. تمام خدمات رفاهی حاضر در دانشگاه خوراسگان در اختیار آنهاست. در دانشگاه خوراسگان همه امکانات برای آنها وجود دارد. رستوران، خوابگاه و خدمات دیگر که یا در مکان قبلی اصلا نبود یا در سطح مطلوبی نبود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با بیان اینکه استاد و امکانات کافی در مکان دانشگاه علوم و تحقیقات اصفهان نبود و دانشجویان آنها شش ترم در دانشگاه خوراسگان حضور داشتند، ادامه داد: دانشگاه علوم و تحقیقات هزینه خدماتی که به آنها ارایه می شد را پرداخت نکرد و برای دانشگاه خوراسگان مشکل ایجاد شد. شهرستان‌های دیگر هم این گونه بود و همین باعث تصمیم به ادغام شد.

فروغی ابری با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت موجب ادغام واحدها شده است، اضافه کرد: دانشجویان علوم و تحقیقات به نبود امکانات در واحدهای خود اعتراض کردند و همین موجب شده تا این تصمیمات گرفته شود.

در حال بررسی اعتراض‌ها هستیم

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان نسبت به ادغام‌هایی که صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال بررسی اعتراض‌ها هستیم و بسیاری از آنها را رفع کردیم. نگران جا به جایی و راه دوری که برخی از دانشجویان باید به دانشگاه نجف آباد می‌رفتند نیز بودیم که در نتیجه پیگیری‌ها، همه دانشگاه علوم و تحقیقات در دانشگاه خوراسگان ادغام شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در مورد اعطای مدرک به وسیله دانشگاه خوراسگان، خاطر نشان کرد: اعتراض دانشجویان موجب شد تا دانشگاه خوراسگان برای اعطای مدرک اقدام کند و از این به بعد به جای دانشگاه علوم و تحقیقات مدرک بدهد.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی