پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          24 شهریور 1393 - 15 September 2014


نیمی از بودجه عمرانی باید از طریق وام تهیه شود


 معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه در ساخت‌ وساز فضاهای دانشگاهی تاکید کرد: در گذشته بحث سبک سازی و ارزان تمام شدن عملیات احداث خیلی مطرح بود، اما در حال حاضر روی این مساله موضع داریم و کیفیت ساخت‌وساز فضای دانشگاهی در درجه اول اهمیت قرار دارد.
 محسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع آموزشی الهیه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ما به سمت احداث بناهای با کیفیت حرکت می‌کنیم و مساله‌ای که برای ما مهم است کیفیت و زیبایی و همچنین در نظر گرفتن معماری ایرانی و اسلامی در ساخت‌ وساز بناهاست.

وی ادامه داد: ممکن است با این وجود هزینه‌های ساخت‌وساز ساختمان‌ها بیشتر شود؛ اما باید ساختمان‌های بنا شده دارای زیبایی و استحکام لازم باشند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این دانشگاه در سال جاری گفت: هم‌اکنون حدود 470 پروژه مختلف در دانشگاه آزاد در جریان ساخت‌وساز قرار دارد که متوسط پیشرفت در این تعداد، بیش از 75 درصد است که این میزان در سال گذشته 55 درصد بود.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: امیدواریم امسال ساختمان‌هایی که پیشرفتی بالای 50 درصد داشته‌اند را به اتمام رسانیم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در مجموع حدود یک میلیون و 600 هزار متر مربع در سراسر کشور ساخت‌وساز در حال انجام دارد که عمدتا مربوط به عملیات ساخت فضاهای ساختمانی است و در این میان سایر اقدامات احداثی و عمرانی نیز در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: عملیات ساخت‌وساز ما عمدتا یا مربوط به فضای آموزشی بوده و یا به فضاهای فرهنگی و رفاهی ارتباط دارد.

هاشمی با بیان اینکه «سرانه مکانی مصوب در دانشگاه آزاد برای هر دانشجو 10 متر مربع است» تصریح کرد: نیمی از این 10 متر، فضای سربسته و باقی آن مربوط به فضای محوطه‌ای است، با این حال اکثر واحدهای دانشگاه آزاد از این سرانه عبور کرده‌اند و در حال حاضر متوسط فضا برای دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد 11.3 متر مربع است.

وی افزود: در این میان بعضی از واحدها نیز هنوز به این سرانه نرسیده‌اند که عملیات ساخت‌وساز در آن‌ها جریان دارد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره برخی مشکلات در حوزه فعالیت‌های عمرانی این دانشگاه گفت: با توجه به تورم شدیدی که در دوسال گذشته داشتیم، برخی پیمانکارانی که با قیمت ثابت قرارداد منعقد کرده بودند، دچار خسران شده و نتوانستند پروژه‌های خود را به اتمام رسانند.

هاشمی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده و همچنین با استفاده از بخشنامه‌های سازمان برنامه‌ریزی دانشگاه، قرار است تعدیلی برای پیمانکاران در نظر گرفته شود؛ امیدواریم با این روش عملیات احداث ساختمان‌ها زودتر پیش رفته و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی در مورد بودجه عمرانی این دانشگاه عنوان کرد: اعتباراتی که در این خصوص در نظر گرفته شده 1500 میلیارد تومان است که از این میزان، نیمی به صورت وام باید از بانک دریافت شود و بقیه این مبالغ نیز باید از بودجه و درآمد دانشگاه‌ها کسب شود.

هاشمی اضافه کرد: به دلیل کمبود نقدینگی، واحدها باید نیمی از این مبلغ را از طریق وام بانکی دریافت کنند؛ باید توجه داشت، سیستم دانشگاه آزاد زنجیره‌ای است. بنابراین هر واحدی باید برای تامین بودجه رأسا اقدام کند؛ برای این منظور ما با بانک‌ها صحبت کردیم که این وام در اختیار واحدهایی که امکان بازپرداخت آن را دارند، قرار دهند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: با این حال تعداد واحدهای استیجاری ما کمتر از یک درصد مجموع دانشگاه‌ها بوده که این مساله بیشتر مربوط به برخی واحدهای نوپاست.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی