پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 شهریور 1393 - 19 September 2014


ایجاد دانشگاه کارآفرین برای رفع معضل اشتغال

به گزارش ایرنا 'مصطفی کریمیان اقبال' روز پنجشنبه در نشست تخصصی با موضوع دانشگاه کارآفرین که با حضور مدیران مراکز رشد و معاونین پژوهشی دانشگاه های استان برگزار شد، افزود: در حال حاضر صنایع و دانشگاه های ما آن طور که باید ارتباط محکمی با یکدیگر برقرار نکرده اند و لازم است پیوند جدی بین این دو بخش شکل بگیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه و صنعت در کشور تعامل جدی ندارند، گفت: برای رفع معضل اشتغال و بازار کسب و کار باید روحیه کارآفرینی در دانشگاه ها ایجاد و ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شود.

وی اضافه کرد: بین سال های 80 تا 84 پارک های علم و فناوری در کشور ایجاد شدند و تعداد مراکز رشد از حدود 23 مرکز، اکنون به حدود 150مرکز رشد رسیده است، اما دو اشکال عمده در این زمینه وجود داشته، یکی توسعه کمی بجای توسعه کیفی و دیگری عدم توجه به صنعت و رسالت ملی و منطقه ای دانشگاه ها در توسعه کشور، بنابراین لازم است در این زمینه تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

کریمیان اقبال ادامه داد: افزایش بهره وری و کارآیی، زیرساخت و منابع انسانی، توجه دانشگاه ها به حوزه فناوری و نوآوری و نگاه متفاوت مراکز آموزش عالی از برنامه های وزارت علوم برای توسعه و شکوفایی فناوری در دانشگاه ها است.

وی توجه به دانشگاه ها در حوزه فناوری و نوآوری را یکی از اهداف و برنامه های وزارت علوم ذکر کرد و ادامه داد: در این راستا راه اندازی دفاتر انتقال فناوری، تبدیل دانشگاه ها به دانشگاه های کارآفرین، ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی از طریق برگزاری سمینارها و سخنرانی ها و همایش ها لازم است.

کریمیان اقبال، بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در این راستا باید یک ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید نقش و فعالیت های خود در حوزه فناوری را دگرگون کنند، یادآور شد: در صورت بی توجهی به این موضوع باید منتظر تعطیلی و رکود این موسسات شد که خطر اصلی هم بیشتر در دانشگاه های کوچک کشور است که امکاناتی به مراتب کمتر از دانشگاه های بزرگ دارند.

وی ادامه داد: نقش دولت در رشد و توسعه مراکز رشد و علمی سازنده نیست، اما در اتخاذ سیاست ها، رفع موانع و ایجاد زیرساخت ها بسیار موثر است.

کریمیان اقبال خاطرنشان کرد: برای رشد شرکت های دانش بنیان، فروش کالاها در داخل کشور چندان کافی نیست و باید به فکر ایجاد بازارهای فروش در عرصه بین المللی در این بخش باشیم.

وی گفت: معتقدیم هر کدام از ما در بخش خصوصی و دولتی هم باید وظایف خود در این زمینه را و هم وظایف دولت را بشناسیم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حمایت از صنایع داخلی از طریق محدودسازی واردات و برقراری ارتباطات بین المللی حداقل در منطقه برای ایجاد بازارهای فروش را دو قدم اساسی دولت در حمایت از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی نیز باید اصول اقتصادی کارکردن و افزایش بهره وری را بداند.

کریمیان اقبال در پایان از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) استان قزوین بازدید کرد.

تگ ها دانشگاه کارآفرین معضل اشتغال شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری مراکز رشد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی