پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 شهریور 1393 - 20 September 2014


فریضه حج یک دوره دایرة المعارف دانشگاهی انسان ساز است


آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان اظهار داشت: فریضه حج در سرنوشت و هدایت و سعادت جامعه بشری بسیار تاثیر گذار است.

وی نقش حج در سرنوشت انسان را حیاتی عنوان کرد و ابراز داشت: هر انسانی که استطاعت مالی و جسمی داشته باشد اما از فریضه حج سرپیچی کند آن انسان جاهل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: برخی واجبات دینی آنچنان نقش سازنده و حیاتی دارد که هر کس آن را ترک کند در حکم کفر است و فریضه حج نیز در این زمره قرار می گیرد.

محمدی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه برخی واجبات و عبادات در دین اسلام نقش کلیدی دارد، ابراز داشت: دشمنان اسلام نیز به نقش کلیدی این فرایض پی بردند و درصدد هستند که آن را بشکنند.

وی با تاکید بر اینکه حج و سفر حج از جمله عبادات کلیدی در دین اسلام است، عنوان داشت: تا هنگامی که مسلمانان سه عامل را رعایت می کنند مسحیت و نصرانیت و یهودی ودشمنان خود را در خطر می بینند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مورد افزود: تا زمانی که قرآن در دست مسلمانان است و قرآن را تلاوت می کنند و تا زمانی که خانه کعبه را زیارت می کنند دشمنان احساس خطر دارند.

وی این سه عامل را کارهای کلیدی در اسلام عنوان کرد و بیان داشت: تا مادامی که مسلمانان به این سه عامل عمل می کنند نصرانیت در خطر عظیم است.

محمدی در ادامه به اعمال حج اشاره کرده و گفت: متاسفانه برخی برنامه های حج را طوری برگزار می کنند که بی خاصیت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان داشت: حجی سازنده است که همان حج ابراهیمی باشد و موجب بالندگی انسان شود.

محمدی با تاکید بر اینکه فلسفه حج باید در جامعه بازگو شود، اظهار داشت: فریضه حج یک دوره دایرة المعارف دانشگاهی انسان ساز است.

وی در ادامه به دفاع مقدس و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس کشور ایران به عینه دست خدا را بر سر خود احساس می کرد.

محمدی بیان داشت: در آن زمان که جمهوری اسلامی ایران نوپا بود جنگ آغاز شد در حالیکه هیچ کشوری ایران را حمایت نمی کرد و دست حق همراه ملت ایران بود در حالیکه رژیم بعث عراق را 45 کشور حمایت می کرد.

وی به مقام والای شهدا اشاره کرد و گفت: نباید هیچ گاه دلاور مردی های شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام را فراموش کرد.




تگ ها حج دانشگاه فریضه حج اخبار دانشگاهی فریضه حج یک دوره دایرة المعارف دانشگاهی انسان ساز است

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی