پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 شهریور 1393 - 20 September 2014


ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد امسال 1.7 برابر شد 


نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی گفت: در رابطه با افزایش جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی برخلاف آنچه که شایع شده که دانشگاه آزاد اسلامی هشت برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته باید گفت که ظرفیت پذیرش در سال جاری 1.7 برابر ظرفیت سال گذشته است.
دکتر احمد شاهورانی در بیست و سومین جلسه شورای روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد گیلان با اشاره به آیات قرآن کریم و بیان ویژگی های مدیر اظهار کرد: مدیر باید دارای تجربه بالا بوده چرا که باید بتواند با عنایت بر پتانسیل و توانایی های افراد و با آگاهی کامل در جهت رسیدن به اهداف دانشگاه، موفق شود.

وی از معیارهای انتخاب مدیر را توجه به ارزشهای والای خدایی دانست و گفت: مدیر هم باید خود واجد ارزشهای خدایی باشد و هم دیگران را بدان هدایت کند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی، افراط و تفریط را یکی از معضلات کشور دانست و افزود: از افراط و تفریط دوری کنید و هر جا که افراط و تفریط باشد تبعیت از عقل نیست و همیشه اعتدال و میانه روی داشته باشید و با این اعتدال می توانید علاوه بر تابعیت عقلایی در کارها موفق باشید.

دکتر شاهورانی، توجه به حقوق دیگران را مهم دانست و تصریح کرد: یک رئیس و مدیر در دانشگاه آزاد اسلامی باید ضمن توجه به بخشنامه ها، افراد زیرمجموعه خود را بشناسدو نسبت به توانایی آنها آگاهی یابد و پست های سازمانی با توجه به لیاقت و توانایی افراد اختصاص یابد.

وی با تأکید بر رعایت اعتدال در مسائل مالی در واحدهای دانشگاهی استانهای شمالی، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید ضمن توجه به حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی از اسراف و تبذیر جلوگیری کند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه در استانهای شمالی، اضافه کرد: در رابطه با افزایش جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی بر خلاف آنچه که شایع شده است که دانشگاه آزاد اسلامی هشت برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته است باید گفت که ظرفیت پذیرش در سال جاری 1.7 برابر ظرفیت سال گذشته است.

دکتر شاهورانی ادامه داد: زیرا در سال گذشته حدود 7000 دانشجو پذیرفته شده است در حالیکه در سال جاری پیش بینی می شود حدود 12 هزار دانشجو پذیرفته شوند که این پذیرش حدود 1.7 برابر پذیرش سال گذشته است و پذیرش این جمعیت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بعلاوه پذیرش حدود 11 هزار دانشجو در وزارت علوم در مقابل متقاضیان 300 هزار نفری باز هم جوابگو نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین درصدی از متقاضیان آموزش تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر رفته با توجه به اینکه سطح آموزش عالی آنان بالاتر از دانشگاههای ما نیست و از طرف دیگر تبعات نا مناسب فرهنگی داشته و ارز زیادی صرف می شود که دلیلی دیگر برای منطقی بودن این رشد است.

نماینده تام الاختیار دانشگاه در استانهای شمالی ضمن تبیین برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: با توجه به برنامه پنج ساله، در پایان این برنامه 20 درصد به ظرفیت تحصیلات تکمیلی باید اضافه می گردد، از طرفی در دانشگاه آزاد اسلامی حدود 8000 بورسیه در مقطع دکترا وجود دارد که در سالهای آتی به جمع اعضای هیأت علمی دکترا می پیوندند و نیز حدود 5000 نفر در فراخوان شرکت کرده اند که با جذب این متقاضیان کیفیت آموزش در تحصیلات تکمیلی افزایش می یابد.

دکتر شاهورانی یادآور شد: بیشتر این افزایش ظرفیت در واحدهای واقع در تهران است که این واحدها از اساتید استادیار به بالا برخوردار بوده و نیز از بهترین اساتید در دانشگاههای دولتی استفاده می کند.

وی در پایان گفت: بومی گزینی نیز یکی دیگر از مسائلی است که دانشگاه آزاد اسلامی بدان توجه داشته است.




تگ ها ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد امسال 1.7 برابر شد آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی