پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 مهر 1393 - 29 September 2014


اقتدار کشور در گرو توسعه علمی است

 رییس دانشگاه کاشان اقتدار و افتخار کشور را در گرو توسعه علم دانست و گفت: اعتلای جایگاه کشور مرهون تلاش اصحاب علم و دانش در راستای فتح قله‌های رفیع علم و فناوری و توسعه فرهنگی و اجتماعی این مرز و بوم است.

 عباس زراعت دراین مراسم ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به دانشجویان جدیدالورود و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: این ایام فرصت مغتنمی است که یاد ایثارگران دوران دفاع مقدس را گرامی بداریم، کسانی که از جان خود مایه گذاشتند و فرصت تحصیل،آموزش و پژوهش را برای شما دانشجویان، امروز فراهم کردند.

وی کسب علم و دانش را وظیفه اصلی دانشجویان دانست وافزود: کسب علم یکی از توصیه‌های مهم دین اسلام است که بر هر مسلمان واجب شده و فریضه آموختن علم زمان و مکان نمی‌شناسد.

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه دانشگاه طبق فرمایشات امام راحل مبداء همه تحولات است، ادامه داد: توسعه و پیشرفت آینده کشور منوط به اهمیت دادن به دانشگاه است و اگر شما به دنبال کسب علم و دانش باشید آینده کشور به خوبی رقم خواهد خورد.

زراعت با بیان اینکه ارزش علم در ذات آن نهفته است، خاطر نشان کرد: دانشجو یعنی جوان طالب علمی که آینده در دست او است، بنابراین دانشجو یعنی کسی که ناظر به آینده، و متعلق به آینده است؛ آینده هم متعلق به او است.

وی داشتن انگیزه را رمز موفقیت دانشجویان در تحصیل علم برشمرد و افزود: طبق دستورات قرآن کریم، اگر می‌خواهید به کسانی بنگرید که فردای قیامت از آتش جهنم مصون هستند به کسانی بنگرید که در راه دانش می‌کوشند.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه خداوند برای هر قدمی از قدم‌های شما که علم بیاموزد عبادت یک سال را می‌نویسد، خاطر نشان کرد: کسی که برای آموختن علم گام برمی‌دارد زمین برای او استغفار می‌کند.

زراعت تصریح کرد: دانشجویان باید علاوه بر تحصیل علم، تهذیب نفس را نیز به منظور رشد، بالندگی و شکوفایی علمی، عملی و اخلاقی خود سرلوحه کارها قرار دهند.

وی داشتن نبوغ و علاقه رشته تحصیلی را لازمه کسب علم دانست و اظهار کرد: دانشجویان باید به رشته‌ای که تحصیل می‌کنند علاقه داشته باشند.

رییس دانشگاه کاشان مطالبه‌گری را از دیگر موارد مهم برای موفقیت دانشجویان در تحصیل علم برشمرد و افزود: دانشجو باید مطالبه‌گر، پرسشگر و منتقد باشد و سیاست (علم تدبیر امور) داشته باشد و دانشجو نباید ساکت باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک سال تحصیلی به دانشجویان جدید، خوب درس خواندن را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: شما هر قدمی که در تحصیل علم بر می‌دارید مدینه‌ای در بهشت است.

روحانی اظهار کرد: دانشجویان باید در کنار تحصیل، تعهد، تدین و پایبندی به مقررات و ضوابط را سرلوحه امور خود بدانند. کتابخانه، خانه فرهنگ و قبور شهدای گمنام این دانشگاه مکان‌هایی برای پرورش روح و فراغت بال دانشجویان است.

وی خاطر نشان کرد: شروع سال تحصیلی علاوه بر پویایی در تولید علم، فرصتی است مناسب برای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی که امید است در سال تحصیلی پیش رو بتوانیم با تلاشی دوچندان و همتی والاتر از قبل گام‌های ارزشمند و ماندگاری را در اعتلای این میراث گرانبها و عزت و سربلندی کشور برداریم.



پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی