پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 مهر 1393 - 18 October 2014


 هدف بنیاد ملی نخبگان، توانمندسازی نخبگان است

 
دکتر سورنا ستاری صبح امروز در نشست خبری همایش سالانه و نخستین جشنواره فرهنگی – ورزشی نخبگان، با تاکید بر اصلاح برخی آیین نامه‌های بنیاد، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید آیین نامه های بنیاد نیز در راستای توانمندسازی است. برخی از آیین نامه ها نیز در سال جدید در حال تغییر است؛ مانند آیین نامه‌های دانش‌آموختگان برتر و معافیت سربازی.
 
  رییس بنیاد ملی نخبگان در این نشست با اعلام گسترش دایره نخبگان در بنیاد، افزود: دایره نخبگان به سمت نخبگان هنری، ورزشی، قرآنی و ... سوق خواهد یافت.

  وی در ادامه گفت: در ورودی‌های امسال به بنیاد ملی نخبگان، افزایش دو و نیم تا سه برابری از افراد تحت پوشش، در دوره فوق لیسانس و دکتری خواهیم داشت.

  ستاری با اشاره به نقش نخبگان در داخل و خارج کشور و تاثیرگذاری آنان در علم و صنعت، تصریح کرد: هدف ما این نیست که ماهانه به این افراد حقوق بدهیم بلکه درصدد آنیم که آنها را توانمند سازیم.

 وی ادامه داد: قرار نیست تصور شود این افراد با کسب رتبه برتر در داخل کشور نخبه شده‌اند بلکه باید بتوانند در عرصه‌های بین المللی نیز مقام و رتبه کسب کنند و لزوما نخبگان ایرانی به معنی حضور داشتن در داخل ایران  نیست بلکه در عرصه بین الملل نیز می‌توانند فعال باشند؛ چراکه هدف تاثیرگذاری و توانمند سازی است.

  معاون علمی ریاست جمهوری تاکید کرد: با گسترش دایره نخبگان، جشنواره‌های جدید نیز افزوده خواهد شد و مبنا بر اساس امتیازدهی به افراد نیست بلکه توانمندسازی، اولویت ماست.

 سید حسن حسینی، معاون فرهنگی امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان نیز در ادامه این نشست با تاکید بر نقش خانواده سالم و آرام در موفقیت فرزندان، اعلام کرد: امشب در گردهمایی ورودی‌های جدید  بنیاد ملی نخبگان، رتبه های برتر کنکور سراسری و برگزیده های المپیاد علمی هستند که در این گردهمایی جلسه نمادین قدردانی از این گروه و والدین آنها صورت می گیرد، زیرا موفقیت فرزندان در خانواده آرام و سالم و با دعای  پدر و مادر محقق می‌گردد.

 وی در تشریح هشتمین همایش سالانه نخبگان کشور، خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه 29 مهر ماه همایش در سالن اجلاس با سخنرانی رئیس جمهور آغاز می‌شود و در ادامه این مراسم، جلسات تخصصی علمی را خواهیم  داشت که این جلسات بیشتر با موضوع توانمندسازی در حوزه کسب و کار خواهد بود.

 معاون فرهنگی امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان شعار همایش امسال "نخبگان، فرهنگ و دانش؛ آرمان‌ها و مسئولیت‌ها"، گفت: جایزه شهید آوینی را در این همایش خواهیم داشت که هدف از برگزاری آن، خروج از تخصص  گرایی صرف و یک جانبه است.

  به گفته دکتر حسینی، نخبگان بعد از دیدار با مقام معظم رهبری، برای شرکت در جشنواره فرهنگی- ورزشی به سمت سواحل دریای خزر حرکت خواهند کرد.





تگ ها بنیاد ملی نخبگان توانمندسازی نخبگان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی