پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          28 مهر 1393 - 20 October 2014


رشد علمی در کشور با کاردانی و کارشناسی ایجاد نمی شود


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تداوم رشد علمی کشور در جریان معرفی اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گواه درستی حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی است،
جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست  دکتر حمید میرزاده با حضور اکثریت اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه  بازنگری برنامه راهبردی پنج ساله اول حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی بررسی شد.

در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده با اشاره به دو سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب طی یک ماه گذشته در زمینه توسعه علم و فناوری در کشور، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه بیش از 40 درصد بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد، مخاطب پیام مقام معظم رهبری در سند علم و فناوری است و ما باید در تمامی سطوح این دو سند را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رسیدن به اهدافی مانند قطب علمی جهان اسلام شدن تا 1404 و تحقق 50 درصد از درآمدهای کشور از طریق فعالیت های دانش محور از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب در سند توسعه علم و فن آوری کشور است که مسئولیت سنگینی را بر روی دانشگاه های کشور به طور عام و دانشگاه آزاد اسلامی به طور خاص می گذارد.

وی با بیان اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تداوم رشد علمی کشور در جریان معرفی اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گواه درستی حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی است، گفت: رشد علمی در کشور با کاردانی و کارشناسی ایجاد نمی شود و توسعه تحصیلات تکمیلی نیاز دانشگاه آزاد اسلامی و به تبع آن کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد باید به کسانی که با دانشگاه آزاد اسلامی زاویه دارند و به آن هجمه وارد می‌کنند، نشان دهیم که توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و تولید علم از ملزومات آن است.

وی با تاکید بر حرکت دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه تحصیلات تکمیلی، اظهار کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب در جریان معرفی اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تداوم رشد علمی کشور به خوبی درستی حرکت دانشگاه آزاد اسلامی را در توسعه تحصیلات تکمیلی اثبات کرد.

میرزاده یادآور شد تعداد دانشجویان موجود با احتساب دانشجویان ورودی‌های جدید در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان سال 93 از همه دانشگاه‌های ایران بیشتر خواهد بود و این موجب افتخار ما است که پرچم‌دار رشد شتابان علمی در کشور باشیم.

وی تاکید کرد باید به ازای هر هیات علمی بیش از یک تولید علمی داشته باشیم و من امیدوارم که به موازات مشارکت دانشگاه در تولید علم، تولید ثروت از آن نیز افزایش یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اکثر واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مراکز رشد، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری هستند، گفت: بنای ما این است که با همکاری معاونت عمرانی دانشگاه 33 پارک علم و فناوری را در 31 استان ایجاد کنیم و مراکز رشد دانشگاه نیز از 48 مرکز به 150 مرکز برسد.

میرزاده اظهار امیدواری کرد که تعداد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی نیز تا سال 96 به 800 واحد برسد.

وی با بیان اینکه حرکت دانشگاه آزاد اسلامی باید صورت همزمان و موازی در دو بخش توسعه تحصیلات و افزایش شرکت های دانش بنیان ادامه یابد، تاکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی با حفظ شاخص های کیفی و افزایش شرکت های دانش بنیان و حرکت در مسیر تولید علم به ثروت دو هدف عمده دانشگاه آزاد اسلامی است که باید به صورت همزمان و موازی تداوم داشته باشد.




تگ ها دانشگاه آزاد وزارت علوم دانشگاهی کارشناسی کاردانی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی