پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 آبان 1393 - 29 October 2014



تشکر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از اعتماد رهبر انقلاب



دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات دوره جدید برگزاری جلسه این شورا، گفت دستور جلسه امشب بحث پیرامون محورهای حکم جدید رهبر معظم انقلاب برای دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.
محمد رضا مخبر دزفولی در این باره، گفت: در ابتدای جلسه رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از حسن اعتماد رهبر معظم انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تایید اعضای این شورا برای دوره جدید سپاسگذاری کردند.

در جلسه امشب شاهد حضور اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بودیم که معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه سه عضو جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

مخبر دزفولی گفت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ضمن گرامی داشتن حضور این افراد جدید حضور آنها برای شورا را مفید دانستند. حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب همدلی و هماهنگی بیش از پیش بین عرصه سیاستگذاری در شورا و عرصه اجرا در دولت خواهد بود و امیدواریم شاهد اجرایی شدن بیشتر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: همچنین حضور معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز کمک شایانی برای اجرایی تر شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است چرا که تبلور بخش عمده مصوبات شورا در برنامه های سالانه به ویژه بودجه سنواتی و برنامه های پنج ساله که دولت به مجلس عرضه می کند، است.

 وی افزود: امیدواریم با حضور معاون نظارت راهبردی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شاهد آن باشیم که جهت گیری های عمده که شورا برای آن تصمیم گیری و تصمیم سازی می کند نظیر؛ فرهنگ، علم، فناوری، آموزش و پرورش و... در برنامه های کشور دارای ضمانت اجرایی بیشتری شود.

به گفته مخبر دزفولی، همچنین حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نیز موجب بهره گیری بیش از پیش شورا از پژوهش های این بخش می شود.

طرح مباحث توسط اعضا پیرامون حکم جدید مقام معظم رهبری

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به طرح مباحث و نکات مختلف توسط اعضای جلسه پیرامون حکم جدید مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بخش هایی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود که ایشان اولویت اصلی را اجرای سریع، دقیق و کامل این مصوبات را دانسته اند.

وی افزود: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بخش روش هایی را مطرح کردند که مصوبات شورا تا صحنه اجرایی شدن از تمام دستگاه های دخیل –نه فقط قوه مجریه- که می توانند مخاطب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد، پیگیری شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: بخش بعدی جلسه به سایر بندهای حکم به ویژه بخشی که شامل نگرانی های رهبر معظم انقلاب در حوزه تحول آموزش و پرورش، مهندسی فرهنگی و تحول علوم انسانی بود اختصاص داشت.

وی افزود: در این زمینه نیز اعضا به بحث و تبادل نظر پرداختند که مقرر شد در این خصوص بازنگری و باز آرایی با مشورت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به تجربه چند ساله در این حوزه ها مورد توجه قرار گیرد و اگر نیاز به اقدامات جدیدی در این عرصه هاست، آن اقدامات مورد توجه و در اولویت قرار گیرند.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: برخی از اعضا نیز در زمینه بندهای دیگر حکم رهبر معظم انقلاب به ویژه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و پشتیبانی و حمایت از جوشش های گوناگون فرهنگی در کشور که مورد تاکید ایشان بود را مورد توجه قرار دادند که مقرر شد پس از کار کارشناسی و تدوین پیش نویس های لازم با اولویت در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

امیدواریم طراحی های لازم در این زمینه ها را بتوانیم با سرعت انجام داده و در این دوره از حکم جدید رهبر معظم انقلاب جهت گیری ها، چارچوب ها و سیاست های تحقق موارد مورد مطالبه را به تصویب برسانیم.

ضرورت تخصیص وقت بیشتر اعضای شورا برای فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، گفت: برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر ضرورت تخصیص وقت بیشتر تمام اعضای شورا اعم از حقیقی و حقوقی- برای فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند.

این مهم مطالبه مقام معظم رهبری و نخبگان کشور از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است که وقتی مورد اعتماد واقع می شوند وقت بهتر، بیشتر و با کیفیت تری را به فعالیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص دهند.

مخبر دزفولی گفت: در این زمینه پیشنهاد شد که در صورت ضرورت و آماده سازی طراحی های لازم در جلسات آینده؛ تمام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیسیون های جدید مرتبط با این موضوعات شرکت داشته و در تصمیم سازی حضور فعالانه داشته باشند.

تشکیل کارگروه ویژه برای اجرایی تر شدن مصوبات

همچنین مقرر شد که کارگروه ویژه ای تشکیل شود تا طراحی لازم را برای پیدا کردن شیوه های مناسب به منظور اجرایی تر شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش های مختلف انجام دهد و هماهنگی های مورد نیاز را نیز در این زمینه با قوه های مجریه، مقننه و قضائیه به همراه سایر دستگاه های اجتماعی و فرهنگی کشور انجام دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بسیار مباحث خوبی در این جلسه مطرح شد به ویژه کاستی ها نیز مورد توجه قرار گرفت که مقرر شد دبیرخانه شورا روی این موارد کارشناسی لازم را انجام دهد و درخصوص کارهای مثبت و سازنده نیز بحث هایی مطرح شد.

برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای ارائه نظرات خود وقت گرفته بودند که به دلیل اتمام وقت جلسه، ادامه بحث به جلسه آینده موکول شد.



تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی