یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرمآباد با بیان اینکه پیگیر غیبتهای دانشجو باشیم گفت بخل علمی آفت ارتباط بین دانشجو و استاد است.
دانشجو و استاد باید به وظیفه خود واقف بوده و اساتید میتوانند با مطالعه بر روی شیوههای مختلف آموزشی به صورت مؤثر با شاگردان خود ارتباط برقرار کنند.
پورحسینی یادآور شد: وظیفه استاد در وهله اول تربیت دانشجو و بعد از آن تعلیم و آموزش است؛ اساتید باید نمونه و الگوی ممتازی از تربیت برای دانشجویان خود باشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرمآباد اضافه کرد: همچنین استاد باید از نظر علمی برای دانشجویان خوراک تهیه کند؛ تهیه خوراک علمی و فکری جهت وادار کردن دانشجو به تفکر از اصلیترین وظایف اساتید است.
وی اظهار کرد: اساتید باید فضای گرم و صمیمی در چارچوب محدودیتها برای دانشجوی خود فراهم کند تا شاگردان برای حضور در کلاس رغبت پیدا کنند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرمآباد با اشاره به سخنان افلاطون مبنی بر اینکه "هرکسی ریاضی نمیداند، نباید وارد دانشگاه شود"، خاطرنشان کرد: اساتید و دانشجویان باید با منطق و عقلانیت وارد دانشگاه شوند و با مسائل به صورت منطقی برخورد کنند.
پورحسینی با اشاره به دیگر شیوههای آموزشی نحوه ارتباط مؤثر بین استاد و دانشجو، گفت: اگر استادی با سواد باشد، دانشجو درس وی را به خوبی خواهد فهمید و در نهایت اعتراضی نسبت به کلاس و اساتید نخواهد بود.
وی افزود: بخل علمی از آفتهای آموزش و ارتباط مؤثر بین استاد و شاگرد است، اگر استاد معلومات خود را در اختیار دانشجو قرار دهد شاگردان خود به خود به کلاس وی علاقهمند خواهند شد.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد شروع کردن درس و کلاس با نام خداوند خوش
اخلاقی، کلاسداری خوب و طرح درسی مناسب و از دیگر شاخصهای مهم یک
استاد ممتازاست.